Autor Wątek: Zuzycie paliwa...  (Przeczytany 149407 razy)

Styczeń 06, 2012, 22:43:02
Odpowiedź #45
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2100
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
No znowu zgadzam się z Jrkiem :D :D
Pozdrawiam Lewar

Styczeń 06, 2012, 23:32:51
Odpowiedź #46
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
@Lewar
z Jarkiem, nie z Irkiem (chociaż podoba mi się to imię)
.....mam na imię Jarek :-)
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Styczeń 07, 2012, 09:41:53
Odpowiedź #47
  • *****
  • Wiadomości: 2601
  • Akwen: Odra środkowa
Widzę Jarek, że też doskonale czujesz zastosowanie łódki i nośność łodzi trzeba umieć dobrze wykorzystywać  ::) :D.
Pozdrawiam

Styczeń 07, 2012, 12:51:05
Odpowiedź #48
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Toż to podstawa jest - przy szukaniu oszczędności w zużyciu paliwa  ;)
- jeżeli się ma kabinkę, lepiej przebalastować żeńską część załogi właśnie do niej....i silnik jest odciążony i równiej pracuje
ale bez kabinki też się da na spokojnych....nie zafalowanych akwenach :-)
Tylko wysokie burty są potrzebne, aby od wiatru i złych oczu osłaniały.. ;)
- wtedy zmniejszają się różne opory - czasami się nawet znoszą...

i zużycie paliwa jest akceptowane  ;)
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Styczeń 24, 2012, 00:12:57
Odpowiedź #49
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam tak sobie czytałem i postanowiłem się pochwalić swoim zużyciem paliwa przy Yamaha f115+Ornvik 535.Moja max prędkość to 61km/h przy 6000 obr. odczyt z zegara jedna osoba,a spalanie nie sprawdziłem bo była by zgodna z producentem na bank albo wyższa.Przy pływaniu ciągłym 45km/h przy 4300/4500 obr 5 osób mieszczę sie w 25 litrach.Trasa na ryby 2 osoby przystań-Łubnica  12km i z powrotem to 24km spalam do 15 litrów.Trasa przystań-Dziwnów-Rewal i z powrotem około 150km 2 osoby i dziecko Zalew  Szcz. i Kamieński.woda tafla predkość 43km/h i z powrotem fala na zalewach do 3 B prędkość na zalewie Kam. 40km/h zalew Szcz. do wyspy Chełminek 15km/h pózniej 45km/h spaliłem około 120 litrów.Było fajnie bo nocowałem w Dziwnowie z innej perspektywy bo na łodzi i trafiłem na calkiem fajne fajerwerki, ale koszty jak na wypad z rodziną na 2 dni wyszły 700zł ze wszystkim to dla mnie za dużo i teraz moge popłynąc ale ze znajomymi max 4 osoby bo tyle sie wyśpi normalnie w lodzi żeby podzielic koszty.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 00:30:24 wysłana przez kiziek29 »

Styczeń 24, 2012, 00:25:29
Odpowiedź #50
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dodam jeszcze że mialem przy tej lodzi Yamaha V4 115 no i spalanie było 35 litrow plus litr oleju przy 45km/h

Styczeń 24, 2012, 01:07:48
Odpowiedź #51
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5881
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
mialem przy tej lodzi Yamaha V4 115 no i spalanie było 35 litrow plus litr oleju przy 45km/h

Masz chyba na myśli starego dwusuwowego Johnsona  ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 24, 2012, 12:07:39
Odpowiedź #52
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Hej Arek było kupione z lodzią jako Johnson zgodnie z papierami ale pod biała farba kryła sie Yamaha 115 v4 dwusuw,takie czary mary sprzedał mi Pan Prezes  ;)

Styczeń 24, 2012, 19:23:48
Odpowiedź #53
Dodam jeszcze że mialem przy tej lodzi Yamaha V4 115 no i spalanie było 35 litrow plus litr oleju przy 45km/h

O kurcze, to troszkę Was kosztuje eksploatacja tych silniczków- 36 litrów na 1h a prędkość mówiąc delikatnie "nieco ponad crussuingowa"- nie dziwi mnie zatem specjalnie opisana przez Kiźka potrzeba dookoptywania sponsorów przy planowaniu dłuższej trasy.
No ale kto w końcu powiedział, że jest to tani sport....? 
A z drugiej zaś strony należy to chrzanić- po to się pracuje aby była frajda.

A tak na marginesie...
Ostatnio spytałem moja kuzynkę studentkę: czy jeźdżąc swoim starym Oplem Corsą odczuwa zwyżkę cen paliwa. Jakże się zdziwiłem gdy odpwiedziała mi: wujku czywiście że nie!!!
ja na to: ?????
Ona odpowiada mi: nie czuję żadnej  zwyżki bo zawsze tankuję za 50 zł!!!

No i tak trzymać!!!!!!

Styczeń 24, 2012, 20:27:33
Odpowiedź #54
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2100
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Straszne zużycie. Mój 135 Optimax przy tej prędkości nie spali 14l/h,łódkę mam co prawda mniejszą ale mimo wszystko  :o :o
Pozdrawiam Lewar

Styczeń 24, 2012, 20:35:09
Odpowiedź #55
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2607
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Z tymi 36 litrami paliwa na godzinę to ja jakos nie moge sie zgodzić:) moja" była" -była:)cięższa , wieksza, mialem 150-konny silnik i aby spalic 36l/h musiałbym płynąc w okolicach ponad 60 km/h. Przy 45km/h spalalem około 18-19l/h tak więc kiziek albo miał za maly silnik do tej lodki, albo za bardzo dokręcał silnik, moze wystarczyło pokombinowac z trymem a wynik spadłby o pare litrów w dół.Trym pomaga zaoszczedzic troche paliwa i wpływa na zwiekszenie predkosci,wystarczy sie tego nauczyć zaobserwoawac jak lodka reaguje na trym a z pewnoscia zostanie nam w baku troche wiecej paliwa na nastepne plywanie:)

Styczeń 24, 2012, 21:17:16
Odpowiedź #56
No właśnie- coś mi się z tym spalaniem nie zgadzało!!!
Ale pomyślałem sobie, że jako skromny użytkownik "całych" 30KM, mogę wykazywać się jednak  pewną indolencją w odniesieniu do zdecydowanie cięższych silników....
 

Styczeń 24, 2012, 21:37:44
Odpowiedź #57
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5881
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Dlaczego uważacie, że stary gaźnikowy dwusów 115KM nie mógł palić 35l/h? Mój Evin - podobna konstrukcja 90KM też łykał na maxa ok. 35l i też płynął ok. 50KM/h, więc te osiągi są całkiem normalne...
Nie wiem czemu porównujecie ze swoimi nowymi konstrukcjami.. :-[
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 24, 2012, 23:53:07
Odpowiedź #58
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 152
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Spalanie było autentyczne w dwusuwie i dlatego zmieniłem na czterosuwa zeby zaoszczedzić troszke.Silnik miałem na przełomie 2000/2001r. i nie chciał sie wkręcac na obroty.Magicy od silników z HOM-u itd twierdzili jedno moduł walniety i tyle nikt nie potrafił tego naprawic.Postanowilem wtedy pojechac do serwisu Yamaha  ktory prowadzi mój znajomy po 3 tygodniach doszli co było,i był smiech tylko bo okazało sie ze silnik przed zakupem lezal w garazu i w gaznikach zawiesiły sie jakies iglice.Koszt 150zł.Pózniej zaczeła sie regulacja gaznikow na oko słuch itd :)chłopaki z serwisu uczyli sie zaburtowców i ustawili mi tak ze moze dlatego tyle palił.Dla mnie bylo wtedy ok bo w koncu moglem plywac i wszyscy mowil ze ma tyle palic wiec nie wnikałem.Yamaha była z 94 roku wiec swoje tez przezyla.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 23:55:05 wysłana przez kiziek29 »

Styczeń 25, 2012, 00:40:03
Odpowiedź #59
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
A mi kiedyś taki jeden mechanik od suzuki powiedział, że średnie spalanie przyjmuje się 0,2l na jednego konika. I coś w tym jest. W moim DF25 się sprawdza.