Autor Wątek: Zuzycie paliwa...  (Przeczytany 129573 razy)

Styczeń 25, 2012, 13:43:00
Odpowiedź #60
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Gdynia
  • Akwen: Wody lokalne
Witam Kolegów!

Mam przepływomierz F210 firmy Northstar podpiety do hondy 50 z 2008 roku i przy obrotach 800, wskazuje zużycie 0,9 l/h a na maxa przy 6000 obrotów i połozonej manetce najwięcej pokazywał 18,7 l/h.

W nadchodzącym sezonie postaram się o dokładniejsze pomiary.

Pozdrawiam
Krzysiek
Nordfjord22

Styczeń 25, 2012, 21:13:55
Odpowiedź #61
Witam Kolegów!

Mam przepływomierz F210 firmy Northstar podpiety do hondy 50 z 2008 roku i przy obrotach 800, wskazuje zużycie 0,9 l/h a na maxa przy 6000 obrotów i połozonej manetce najwięcej pokazywał 18,7 l/h.

W nadchodzącym sezonie postaram się o dokładniejsze pomiary.

Pozdrawiam
Krzysiek

A  jak Ci chodzi ten mały ODEON 440 z Hondą?
Jesteś zadowolony czy może jest to za mały zestaw?

Styczeń 26, 2012, 14:25:55
Odpowiedź #62
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Gdynia
  • Akwen: Wody lokalne
chciałoby się coś większego ale i to wystarcza. W dwie osoby z bagażami dajemy radę a nasz "rekord" to 12 dni i nocy non stop na łódce.
W tym roku planujemy jeszcze dłuższy rejs.

pozdrawiam
Krzysiek
Nordfjord22

Styczeń 26, 2012, 19:06:25
Odpowiedź #63
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2069
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Pewnie że wystarcza .Generalnie pływam do celu -spacer -knajpka -obiad , w łajbie tylko śpię no i pływam . Puki co jeszcze nie potrzebuje salonek i łazienek to jest na brzegu. Ale nie zarzekam się że na starość nie zapragnę wygód.
Pozdrawiam Lewar

Styczeń 26, 2012, 21:15:49
Odpowiedź #64
No ale ta "małość" łódki i nieprzewymiarowany silnik  przekładają się na spalanie paliwa (bo chyba jesteśmy w tym temacie tj. zużycia paliwa). I w momencie gdy to się skonfrontuje, z podanymi przez Kiźka, danymi- to chyba jest ok, bo zapewne przy crusingowym pływaniu masz spalanie  na poziomie 10 l/h
Z tego co widziałem na stronie  producenta tych łodzi  spod Warszawy, to obecnie dzięki obniżeniu wagi silników, do modelu ODEON 440 dopuszcza się 60kM.

Natomiast cenne jest to co napisał Lewar-że łodka jest do pływania i ewentualnego przenocowania w warunkach "spartańskich",  a do wygodnego  mieszkania to jest dom czy mieszkanko.... No chyba, że ktoś jak Gulon wypływa w długi kilkunastu-dniowy rejs- ale wówczas jest to urlop. A wiadomo, że w trakcie czasu urlopowego to się chce mieć inaczej niż na co dzień w domu- bo po prostu to wówczas jest to tzw. "prawdziwy urlop".

Styczeń 28, 2012, 07:32:35
Odpowiedź #65
  • Motorowodny Sternik Morski
  • **
  • Wiadomości: 53
    • Gdynia
  • Akwen: Wody lokalne
w czasie urlpu najczęściej pływam po kanałach i jeziorach a że nigdzie mi się nie spieszy to osiągam predkość 7-8 km/h przy obrotach 1000-1200. Zużycie paliwa oscyluje wtedy w granicach 1,5 l/h. Jest cicho i ekonomicznie, pełen relaks i rekreacja.

pozdrawiam
Krzysiek
Nordfjord22

Styczeń 28, 2012, 10:05:26
Odpowiedź #66
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Słuchajcie!!!

Mój teść jak jeździł maluchem miał kalendarzyk w którym notował przebiegi i wlane paliwko.
W podsumowaniu wychodziło coś około 5,768 litra na 100 km.
Dokładność powalająca.  ;)

Może napiszcie cóś na temat zasięgu łodzi lub wypalonej benzynce w zależności od dystansu?
Zacznę od siebie.
Obroty motorka ok 3600 prędkość GPS cirka 60km/godz spalanie 35 litrów na godzinę.
Aby przepłynąć 50 km potrzebuję około 30 litrów benzynki.
Te same 50 km na pełnym gwizdku wymaga wlania do baku 40-42 litry w zależności od warunków na wodzie.
Łódka SR-23 czyli 7,2 metra, waga z paliwem i załogą 1200 kg. Silnik Evinrude Ocean Pro 200 koników.

Styczeń 28, 2012, 11:52:05
Odpowiedź #67
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5398
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wracając do pierwszego postu.  8)

Nowsza wersja zestawienia testów silników Yamahy - http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/2011-yamaha-testfacts_tcm221-468944.pdf

I testy silników Mercury - http://www.mercurymarine.com/engines/engine-tests/outboards/
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Styczeń 28, 2012, 20:44:08
Odpowiedź #68
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3097
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Czyli opowieści rodzimych dealerów należy włożyć między bajki :)

Takich bajarzy jest więcej, na forum również  ;)

Styczeń 28, 2012, 21:48:38
Odpowiedź #69
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2069
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Ja przeciętnie staram się pływać w zakresie 3600 obrotów co daje mi prawie 60k/h .Palę wtedy około 18l/h. Ale średnia roczna wychodzi mi 13,5l/h. Jak to się ma do 135konnego silnika?
Pozdrawiam Lewar

Kwiecień 22, 2012, 18:37:00
Odpowiedź #70
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Akwen: Bałtyk
Witam wszystkich

Chciałbym spytać o ekonomiczne  zużycie  paliwa dwóch silników:

Honda BF 5 SU  5 PS    http://www.honda.de/php/print/cmppdf.php?model_id=84&x=a

oraz

Evinrude ETEC 30 DR   30 PS    http://www.outboards.de/waspo/html/evi.htm#2

piękny silniczek z alternatorem  15 A 

Dzięki z góry za praktyczne odpowiedzi,

Kwiecień 22, 2012, 19:56:16
Odpowiedź #71
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5398
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Średnio ktoś podawał przelicznik 0,2l na 1KM i tyle można się spodziewać przy ekonomicznym pływaniu. Oczywiście wszystko zależy jeszcze od łodzi...
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 22, 2012, 21:38:34
Odpowiedź #72
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Akwen: Bałtyk
Ta reguła zużycia paliwa, to jest na jakąś określoną odległość , czy na czas ?

Pozdrow.

Kwiecień 22, 2012, 21:43:33
Odpowiedź #73
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5398
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Standardowo na godzinę... ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 25, 2012, 11:46:52
Odpowiedź #74
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
    • Szczecin
Elo!

Dopiero zaczynam swoją przygodę motorowodniaka i jestem kompletnie zielony. Właśnie szykuję się powoli do sezonu.
Posiadam ponton RIB 4,2 m z hypalonu (ciężki jak cholera) - i do niego silnik taki jak w temacie.  Sam silnik przestał w garażu ok 6 lat nieużywany, co zmusza mnie do oddania go do przeglądu i ewentualnej naprawy. Według specyfikacji producenta pontonu - silnik 30-sto konny to dla niego maksimum.

Teraz do sedna. Czy któryś z kolegów posiada taki silnik ? Bardzo interesuje mnie kwestia spalania paliwa.  Chciałbym się względnie przekonać czy będzie mnie stać na pływanie co tydzień - czy raz na miesiąc po wypłacie :)

poniżej linki
info o pontonie : http://www.rfd.co.nz/media/63732/dsb-420-irb-470-irb.pdf   
silnika który posiadam : http://forum.gon.com/attachment.php?attachmentid=404853&stc=1&d=1256778116 - niestety ciężko znaleźć jakieś konkretne info.