Skocz do zawartości

Jaki Silnik 15KM


gruby1945
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym się przywitać ponieważ jest to pierwszy post na tym forum.Mam do was pytanie kupiłem ponton pro marine 360cm z aluminiowa podłoga i poszukuje do niego silnik 15 km . Mam do was pytania jaki silnik najlepiej wybrać ,rozmawiałem z różnymi amatorami i każdy co innego mówi.2 sów czy 4 sów spotkałem wielu zwolenników 2 sówa stara dobra konstrukcja gaźnik bezpośredni wtrysk tańsze części w razie awarii, trochę więcej pali i jest głośniejszy ale lepiej takiego kupić bo jest więcej serwisów którzy bez podłączenia do komputera wszystko zrobią ,przy okazjii wysyłam kilka propozycji  które wpadły mi w oko wklejam linki mam nadzieje ze nie narusze w ten sposób regulaminu

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-mercury-15hp-CID767-IDndiMV.html#494d6de407

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-15-km-stopa-s-CID767-IDy0wbw.html#6c35c2cabd

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-yamaha-2suw-15km-s-stopa-CID767-IDstTcd.html#a30d484437

https://www.olx.pl/oferta/silnik-zaburtowy-selva-15-km-2-suw-stopa-s-krotka-CID767-IDygpq8.html#ff3ee1f520

 

edit musti - zmieniłem kilometry na koniki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli masz patent to 15-20km szukaj ta sama waga i konstrukcja ponton powinien też wytrzymać. większość markowych Pontonów powyżej 300cm ma 20kucy do powieszenia.

 

jeżeli nie masz patentu jest chyba jeszcze na OLX yamaha 13,5kuca bez patentowa za niecałe 7tys.

 

 

Jeżeli kupisz markowy silnik niezalatany to za bardzo się one nie psują. A dobry  serwisant wie i bez kompa co poszło:)

ja miałem 2t i 4t i jeżeli chodzi o zabawę tj szybkie pływanie to myślę że 2t jest dobrym rozwiązaniem. jeżeli często będziesz pływał do 12km/h tak spacerowo to raczej kieruj się po 4t  mniej ucho męczy. Jeżeli trolingujesz np z pontonu to też raczej 2t odpada ze względu na smarowanie z mieszanki paliwowej. przy większych prędkościach raczej jedno i drugie hałasuje:P

 

jeżeli chodzi o serwis 2t i 4t to różnica wygląda na tym że w 4t oprócz tego co w 2t dochodzi co roku ci filtr oleju i olej do silnika oraz raz na kilka lat rozrząd (pasek i napinacz) w 2t więcej oleju zużyjesz jak dużo pływasz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent mam, dawno temu w szkole sobie zrobiłem, szukałem 20 km ale strasznie ich mało w sprzedaży .Silnik kupuje do połowu ryb ale w wakacje tez mam zamiar sobie nim polatać na wodzie . troling odpada łowie tylko z ręki , a co sądzicie o tym mecury 15 km z 2012 r pierwszy link który wkleiłem, co muszę posprawdzać na miejscu przy zakupie silnika ??ciężki orzech do zgryzienia z wyborem maszyny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić musisz czy Pali oraz jak pali. czy jest chłodzenie a najlepiej się przepłynąć z podpiętym silnikiem. zadać milion pozornie głupich pytań itp itd. np kiedy rozrząd był wymieniony dlaczego on chodzi tak, dlaczego tu jest porysowany, którym jest właścicielem. sprawdzić kompresje czy wirnik pompy wody jest sprawny i decyzja kupić czy nie:) to tak w skrócie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj tohatsu 9.8 4 suw. waga 37 kg. to jeszcze sie da przenosic.

merkury 9.9 4 suw na bazie tohatsu 9.8  ale nie kazdy lubi biegi w rumplu.

 

reszta silnikow odpusc bo waga powyzej 40 kg i  to nie zdrowe nosic.

 

do przenoszenia najlepiej 2 suwa : yamaha 9.9/15 lub johnson 9.9/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak zawsze z kolega plywam wiec waga nie taka straszna :)papiery musza byc do silnika , bo wiele osob ich nie posiada??czyli 4sow nie taki straszny jak mi mowili pod wzgledem eksplatacjii??ale powiem szczeze ze i tak nie wiem na czym sie skupic podczas szukania napewno krotka stopa a dalej ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy Mercury jest na bazie tohatsu?

Papiery od silnika to rzadkość chyba ze od pierwszego właściciela kupujesz a je i tak przewaznie masz je tylko pokazane. Silnik czesto jest u kogos rok lub dwa lata i potem idzie do nastepnego wlasciciela bo duzo osob zmienia na wieksze jednostki.

 

Sprawdz czy są numery seryjne w odpowiednich miejscach i ewentualnie podjedz z silnikiem z wlascicielem na Policję. Z silnikiem nie jest jak z samochodem ze masz dowod rejesteacyjny i przekazujesz z rąk do rąk [chyba ze silnik w dowodzie od lodzi jest wpisany]. Silnik po gwarancji rzAdko kiedy jest serwisowany w serwisie ktory dale prowadzi ewentualna ksiazke serwisową.

 

Rozrząd musisz zobaczyć ile kosztuje rzed zakupem bys sie nieprzestraszyl ze 1k jest na dziendobry do wydania.

 

Poza krotka stopą musisz wiedziec czy kupic z rumplem czy manetka. Pozostale rzeczy jak ladowanie elektryczny rozruch to juz od ciebie zalezy co sie trafi i ile masz kasy przeznacOnej na silnik

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak 6 tys, potrzebuje silnik z rumplem.coraz wiecej nowych rzeczy sie dowiaduje.no to przy kupnie najważniejsze dowiedziec sie ile czesci do niego kosztuja rozrzad ile, jaka kompresja na tlokach jak odpala co wiecej??mysle o tym 4 suvie mercury co wyslalem linka tylko musze soe dowiedziec ile kosztuja czesci do niego a wy co o nim sadzicice warty uwagi ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będziesz na starcie przeprowadzał remont silnika?  ;)

ceny części eksploatacyjnych są zbliżone.

Chcąc mieć na chodzie sprzęt trzeba je wymieniać, pierwsza z brzegu informacja, pasek rozrządu do Yamahy/Mercury 9.9-15HP 115zł sklep Raksa, do przeżycia i ile godzin pływania, tak samo oleje, wirnik pompy, w taki silniku idzie przeżyć...

Niedawno sprzedałem Hondę BF15 po kilku latach używania, wszystko co wymieniłem to, oleje, wirnik, świece i na koniec termostat (niepotrzebnie) ale testowałem zakupy na Aliexpress

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze nie , poprostu myslalem ze ceny czesci sa cenowo mocno zroznicowane jak w samochodach.to silniki produkowane danej firmy np.mercury sa dobre i i ludzie nie narzekaja na ich wady ale moze naprzyklad dany model silnika nie jest wart kupna bo np czesto tloki siadaja.jestem zielony w tych sprawach dlatego przed kupnem wole zapytac ludzi z wieloletnim stażem plywania ktorzy mi doradza i bede zadowolony z zakupu.myslalem ze sprawa wyglada tak jak w samochodzie osobowym mozna kupic passata i passata niby to samo ale jeden bedzie mial silnik 1.9 tdi a drugi 2.0 ktory juz nie bedzie tak wytrzymaly i bedzie wadliwy mam nadzieje ze w miare wytlumaczylem o co mi chodzi hehe.pozdrawiam i czekam na dalsze sugestie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to super tak to jest jak czlowiek amatorow sie naslucha ze lepiej kupic silinik z 96 r bo to stare mocne sprawdzone nie do zajechania konstrukcje ze czesci tanie a te nowsze sa juz duzo gorsze ze bez podpiecia pod kompa nic nie ogarniesz ze wtyrsk paliwa duzo gorszy bo bezposredni byl najlepszy itd itp czyli smialo tego mercurego mozna podjechac odpalic poplywac zobaczyc czy warty zakupu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten merkury to w sumie skaładak. bo głowe silnika ma od yamahy 15 km ( ten model z pojemnoscią powyzej 300cm) robionej of 1998r, spodzine i kolumne na od tohatsu, z merkurego to ma czapke i rumpel.

czyli jest to prawie Yamaha 15

 

 

 

a co do pytania od kiedy merkury to tohatsu wiec od około 2005 roku Mekrkury=tohatsu w silnikach o mocy do 30 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...