Skocz do zawartości

Kombinacje z silnikami...


Petroholic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jeden ze znajomych zabił mi gwoździa ale tak z ciekawości zapytam co wy o tym sądzicie...

 

Pytał mnie o możliwość przechrzczenia silnika aby mógł dalej czarterować łódki ludziom bez patentu.

 

Według mnie nie powinno być większego problemu w przeklejeniu naklejek "9,9KM" na silnik "15KM" ale co jeśli weźmiemy ciut większy silnik?

 

I tu pytanie do znawców silników:

 

Jaki największy silnik można by przechrzcić na 9,9 tak aby zbytnio nie rzucał się w oczy jako "za duża czapka" :)

 

Dla żartu powiem, że propozycja znajomego brzmiała: kupię "115" i obetnę pierwszą jedynkę z naklejki :) Zostanie 15 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 czy 5 koni więcej jeszcze rozumiem ale podwajanie stawki to już lekka przesada. Oczywiście jest furtka - konstrukcyjne ograniczenie mocy czy jakoś tak  ;) Ale co to oznacza, jakie są przepisy wykonawcze i jaki jest cel takiego ograniczenia ?

Na koniec czy się to opłaca w przypadku wypożyczalni sprzętu?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie Panowie jeśli chodzi o uprawnienia to ja je posiadam i mam daleko w poważaniu takie kombinacje po prostu teoretycznie się zastanawiam...

 

A co do kontroli na wodzie to np. powiedzcie mi jak taki "inteligentny i wyuczony kontroler" udowodni prowadzącemu łódź (bo sternikiem to on nie będzie raczej na pewno), że ma za duży silnik (powiedzmy 30KM) jak podmieni się zarówno naklejki na czapce jak również i serwisowe wewnątrz...

 

Dla mnie to i tak jest parodia, że łajby typu "cuddy" o wymiarach prawie 7m na powiedzmy 2,5m pływają z silnikami 9,9 :D

 

Gdyby to były moje łąjby to minimum na ogonie to 90-100KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duży silnik (powiedzmy 30KM) jak podmieni się zarówno naklejki na czapce jak również i serwisowe wewnątrz...

 

To musiałbyś sfałszować tez dowód rejestracyjny... :-[

 

No nie tyle co sfałszować tylko zrobić "face lift" silnika przed rejestracją... W kwestii prawnej tak :)

 

No ale zakładając, że mamy łódkę:

- w dowodzie silnik 9,9

- na pawęży silnik powiedzmy 30KM przechrzczony na 9,9 kompletem naklejek / numerów itd...

 

No i teraz jak taki powiedzmy inspektor może szukać dziury w całym? Przecież nie stwierdzi, że silnik ma o jeden cylinder za dużo... Jak fizycznie może udowodnić posiadanie zbyt dużego silnika? Wizualnie silnik 30KM nie jest bardzo większy od 15KM czy 9,9KM... Poza tym różne silniki mają różne ilości cylindrów przy tych samych mocach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest konkretna odpowiedź...

 

Czyli za zmianę naklejek można beknąć porządnie więc NIE WARTO ryzykować :)

 

I to samo jutro powiem znajomemu niech się w to bawi sam jeśli chce - ja mam to w dupie :D

 

Temat uważam za wyczerpany i do tego idiotyczny...

 

KIDS DON'T TRY THIS AT HOME !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jest furtka - konstrukcyjne ograniczenie mocy czy jakoś tak  ;) Ale co to oznacza, jakie są przepisy wykonawcze i jaki jest cel takiego ograniczenia ?

Wbrew pozorom to nie jest furtka tylko otwarta brama dla czarterów bez uprawnień dla większych/dużych barek - houseboat. Takich jakie wynajmuje się we Francji, Niemczech czy Holandii.

Łódź z konstrukcyjnym ograniczeniem prędkości może mieć duży silnik nawet i 200 KM (z reguły stacjonarny) bowiem jest duża i dużo waży ale nie przekracza prędkości 15 km/h i dzięki temu można taką łódź prowadzić bez uprawnień.

Konstrukcyjne - oznacza zarówno to że ze względu na linie kadłuba nie popłynie szybciej jak i to że np jest plombowana (zrywalna) blokada obrotów silnika (lub manetki).

Dlatego zrywalna blokada aby w razie niebezpieczeństwa można było zerwać plombę i dodać gazu. Oczywiście zerwanie plomby skutkuje koniecznością wytłumaczenia sytuacji a czasami karą finansową jeśli uzasadnienie jest słabe :-) Ten dylemat rozstrzyga firma czarterowa.

Ponieważ ludziom którzy mieszkają na zachód od Odry bardzo rzadko przychodzi do głowy nadużycie i zerwanie plomby - karanie finansowe wydaje się być legendą..

Czyli aby mogły pływać duże houseboat i barki bez uprawnień taki przepis powstał.

 

Pozdrówki

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

A ze zwykłej ludzkiej ciekawości :)

 

Ciebie nigdy nie zastanawiało jaka jest katalogowa bądź realna prędkość maksymalna twojego auta mimo, że więcej jak 130kph w Polsce nie wolno?

 

Poza tym temat pod koniec zmienił się w drapanie po oczach, a nie taki był jego cel...

 

I jak napisałem temat został wyczerpany... Dalsze nabijanie postów w temacie raczej jest bezcelowe...

 

No offence z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...