Skocz do zawartości

Ktory silnik polecacie 40-50 hk rok 2015


krzyswe1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mowa o nowym czy używanym??

jezeli o nowym to honda BF50 - 29000zł

tohatsu MFS50A ETL- 27000zł to 2000zł w kieszeni

 

http://www.bluebike.pl/pl/evinrude/silniki-2-3-cylindrowe/item/273-silniki-evinrude-e-tec-50-km

 

A EVINRUDE 50 KM 6250 EUR. Co przy cenie 4.0 (może do tylu spadnie wkrótce) daje 25 tys czyl kolejne 2 tys w kieszeni

 

Napisz PM do @jaceksu29 z prośbą o ofertę na EVINRUDE 50. Może uda się mu załatwić jeszcze rabat na EVINRUDE

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Obiegowa opinia jest taka ze do ciagania zabawek plus pływanie większościowe w ślizgu - EVINRUDE

Głownie trolingowa predkość, spacerowa/kanałowa godzinami - raczej inne silniki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyzej

Musze wymienic silnik (dluga kolumna) ,a na  rynku jest pare firm .

HONDA BF 50 czy moze Evinrude e-tec 50 ?

Wszystkie sugestie mile widziane i z gory podziekowal.

Bardzo mądrze kombinujesz... jednak w tej gamie bym dodał jeszcze yamahę F50.

Już tłumaczę dlaczego..

 

1)Honda BF 50 ma 3 cylindry i jest oczywiście już na wtrysku ( bliźniakiem jest nowe tohatsu 50)

Zaletą hondy jest bardzo, ale to naprawdę bardzo mała waga jak na silnik tej mocy. Gdybym miał zaoferować do swojej łodzi 50KM jakiemuś klientowi na pewno bym brał to pod uwagę. Z tego co pamiętam to chyba 96kg

Wadą jest naprawdę mizerny moment obrotowy w niskim i średnim zakresie obrotów. Przy jednostce dociążonej mogą być częste problemy z właściwym doborem śruby. Praca silnika jak w matizie ;)

2) Yamaha F50 bardzo kulturalna, cicha i wyważona - 4 cylindry. Dużo lepiej zbiera się od hondy. W jednostce o większej masie polecam yamahę niż hondę.

Wadą jest jej waga bliska z olejem 120kg

3) Evinrude etec 50KM ma 2 cylindry. Jest to oczywiście bardzo nowoczesny silnik 2 suwowy na bezpośrednim wtrysku paliwa.

Waga znajduje się pomiędzy yamahą, a hondą czyli 109kg.

Mimo 2-ch cylindrów pracuje bardzo równo. Zużycie oleju jest bardzo znikome. Ekonomia super. Dźwięk silnika super jednak jest głośniejszy od Yamahy. Bardzo solidny i mocny dolny zakres obrotów. Miałem okazję pływać na bliźniaczym silniku 40KM w łodzi 6,5 metra ( pilot) gdzie miał ten evinrude służyć jako silnik spacerowy. Wprowadza tę łódź w ślizg !!!

Kolejną zaletą jest brak przeglądów przez 300mth lub 3 lata.

Wada: samopoczucie, że to 2T oraz po wielogodzinnym trolingu polecam dać ostro w gaz aby go "przedmuchać"

 

w załączniku masz fotkę 40-tki ( bliźniaka do 50-tki) który wstawiałem mojemu klientowi

 

IMAG2910.jpg.768c061194c39b1cac283a64a4a081b2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym silniku nie bedzie trolla

Do tego jest czworeczka ,zreszta teraz pewnie niepotrzebna i do zyda

Jesli chodzi o zbieranie sie lodzi itd to e tec nie ma sobie rownych

Dla tego do porownania dalem te dwa silniki  : e tec i honde

Po jednej str. ekonomia i wiele lat pracy przy czerotaktach - po drugiej  dwusowik  z momentem obrotowym nieprzecietnym

Chodzi mi raczej o szybkie przeskakiwanie  z miejsca  A do miejsca B

Gdzie oddalone owe punkty sa o 5-10 km

Nie mowie ze nie biore pod uwage ekonomi .Ale do ciagania nart itp. jest skuter

Takze chodzi mi o jednostke wyjatkowo bezawaryjna- patrzac w przyszlosc.

A poza tym emisja halasu i zanieczyszczen .

Jesli bralbym motor do ciagania sie to zdecydowanie e tec ,bez dwoch zdan.

Ale mnie na tym nie zalezy

Rozumiem ze w takich silnikach decyduja niuanse , male plusiki i minusiki

Dlatego chcialbym uslyszec zdanie  grona ktore eksploatuje ,badz ma wiedze na ten temat .

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki :)

No tak skorupa troche dla nie teraz za duza

Powinienem wymienic  na np. trackera ,ale patrzac w przod .......

Duzo pracy wlozylem w te plywadlo i junior rosnie wiec .......

5.5m/1.5 - 500kg skorupa +nadbudowka i  dodatki

Ogolnie jestem zadowolony ( to moja trzecia skorupa,albo czwarta)

E tec z wykrzyknikiem powiadasz ......hm...

Slyszalem glosy : ,  po co 50 ? kupuj 90 !!!!

Nikt nie zrywa forsy z  krzaczkow .............mialem johnsona 60 - meega paliwozerne :)

Wiesz ja juz w tym wieku ze ruszanie z piskiem mnie nie bawi hihihi

 

 

 

przejrzałem tak na szybko Twój profil i zobaczyłem jaką masz łódź....

ŚIAŁO etec-a (!) masz motor dodatkowy do trolingu, a skorupa to kawał klocka

dodatkowo etec ma mega dużą płetwę więc sterować dasz rade kierownicą na trolingu z dodatkowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na ten wątek:

 

http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/horn-440-sport-3702/580/

 

Odpowiedź numer 580 ...

 

Ponizej wklejam dla pewnosci cytat z tamtej odpowiedzi. Generalnie pełna łodka (3 dorosłe osoby 4-ro dzieci - 450 kg załogi, 100 L paliwa) pływanie w ślizgu było tak nawet ponad 60 km/h, po kanałach 6 km/h i po dwóch godzinach wyszło 11L

Silnik EVINRUDE 115 HO

 

Cięzko to bedzie zinterpretować:

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/0Jz4oB.jpg

 

0,5 godziny pływania w ślizgu min 50 km/h

pewnie z 1 godzina pływania po kanałach i jeziorze Studzienicznym 6 km/h

0,5 godziny stania (port, śluzy x 2)

 

Dziś tankowałem i wyszło 11 L paliwa. Czyli co ? Srednio 5.5 L na godzinę ???? 4-ro dzieci, troje dorosłych - 450 kg osób

 

Ktoś wie jak dać link do konkretnej odpowiedzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehe  :)

Ja ciagajac dzieciarnie na 60 johnsoniku spalalem 30-35 l / godz

A 4oreczka czterotakt, nowy ze sklepiku ,  pracujacy na maxa weznie  jakies 3- 3,5  litrow

Wiec bajeczki ........

 

Zatankowany do pełna ...

Płwanie - jak widzisz na GPS

Znowu zatankowany do pełna

 

Mogę wysłać pełny zrzut GPS.

Ja nikogo nie ciągałem - po prostu pływaliśmy, tylko moja łodka waży 300 kg silnik 180 kg

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Komputer przy slizgu i prędkosciach powyżej 55 km/h pokazywał 25 l /h

Ale jedno jezioro ma 5 a drugie 6 km wiec duzo tego ślizgu nie było - na kanałach 6km/h pisałem już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ciekawostka:

Etec 40KM, nowy z pierwszym pływaniem na dotarciu. Łódź Horn 440 sport + załoga 4 osoby.

Zbiornik paliwa niecałe 23 litry.

Na obrazku poniżej pokazane przy jakich obrotach jaki czas było pływalne. Wypalono cały zbiornik do dna.

Średnie spalanie wyszło 5,2litra na godzinę

 

Pozdrawiam kolegę niedowiarka - autora tematu  ;)

obroty.jpg.8f2fd78ceb20a9eaecd9eb2218d2b613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie rozumiem ludzi ktorzy trierdza ze silnik pali ...eee.. powiedzmy 5l/h gdy w zeczywistosci trzeba brac pod uwage obroty i obciazenie silnika

To tylko tak jako .....cos tam

Bo nie oto mnie chodzilo w watku

W watku chodzi czy wiecej plusow ma e tec czy 4erotakt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...