Skocz do zawartości

Licznik motogodzin (tacho) - oryginał czy zamiennik?


Tomasz K
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

proszę o pomoc w sprawie licznika motogodzin. Silnik Tohatsu 75KM TLDI. Nie było licznika w zestawie. Chciałbym kupić i mam dylemat. Oryginał kosztuje ok. 130 Euro. W necie są liczniki "uniwersalne" w cenie podobnej tyle, że z PLN. Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia w temacie? Czy jestem skazany na oryginał?

(wersja ekonomiczna czyli elektroniczny licznik uniwersalny odpada, mam być okrągły, fi 52mm).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stare silniki nie pobierały danych z silnika, więc licznik motogodzin był często zwykły mechaniczny.

Nowe silniki rejestrują wszystko w pamięci i zegar musi być kompatybilny.

 

A w obrotomierzu nie masz licznika motogodzin?

http://www.tohatsu.com/accessories/graphics/BFTTach_white.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - obrotomierz nie ma tacha, trzeba dokupić. Ale żeby było śmieszne - znając sposób można odczytać motogodziny z obrotka ale jest to myk zastrzeżony dla autoryzowanych. Próbowałem ale nie chcą podać (trzeba ich też zrozumieć).

Tak więc stoję w miejscu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem motor niezwylke okazyjnie i z tym co było w zestawie. Mogę tylko dokupić.

Do poprzedniego silnika trzy razy kupowałem obrotomierz. Miałem przez to chyba najdroźszy z możliwych.

Moźe nie ma co eksperymentować?

Chyba ten oryginał wezmę bo na 100% działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zamocowaniu ,,zrywki", ustawić stacyjkę w pozycji "ON".

Dla potwierdzenia pracy kontroli, trzy lampki ostrzegawcze zaświecą  i uruchomi się brzęczyk.

W tym samym czasie pompa zasilająca paliwa (FFP) działa około dwóch sekund.

Jeśli istnieją jakiekolwiek problemy lub nieprawidłowości w układzie elektrycznym, ostrzeżenie brzęczykiem i kontrolkami.

 

ECU próbuje zidentyfikować istnienie nieprawidłowości i jeżeli takie istnieją wyświetla kody.

Nie uruchamiając silnika wciśnij kluczyk na około 5 sekund, aż brzęczyk zabrzęczy dwa razy.

 

Samodiagnostyka Tryb 1

Obrotomierz po wskazaniu powraca do stanu "zero", Proces Automatycznie Przechodzi do Trybu 2.

 

Tryb 2

Wskazanie godzin pracy silnika- Połączenie wskazania obrotomierza i trzech lamp ostrzegawczych reprezentuje godziny pracy silnika.  Odczyt wg tabeli

TLDIHoursWskaz.thumb.jpg.8d368f1794922cb53a17afc5b3505a08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikijet - bardzo, bardzo Ci dziękuję - nie wyobrażasz sobie jakie zrobiłem oczy na widok Twojego postu.

Nie mogę tego teraz sprawdzić bo silnik na palecie i nierozpakowany jeszcze...

 

Popraw mnie jeśli źle czytam - jeśli motor przepływał powiedzmy między 100-200 godzin to wskazówka obrotomierza wskaże 2000 obr/min i zapalą się lampki temperatury i ładowania. Czy tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...