Tomasz K Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Witam, proszę o pomoc w sprawie licznika motogodzin. Silnik Tohatsu 75KM TLDI. Nie było licznika w zestawie. Chciałbym kupić i mam dylemat. Oryginał kosztuje ok. 130 Euro. W necie są liczniki "uniwersalne" w cenie podobnej tyle, że z PLN. Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia w temacie? Czy jestem skazany na oryginał? (wersja ekonomiczna czyli elektroniczny licznik uniwersalny odpada, mam być okrągły, fi 52mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Jeśli bierze dane z silnika to lepiej oryginalny lub kompatybilny, jeśli tylko prąd z instalacji to dowolny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Dostałem taki schemat - tacho jest oznakowane numerem 40. Wszystkie przewody są wspólne dla pozostałych liczników więc nie wiem. Nie mam też wiedzy co też się kryje pod pozostałymi numerami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Stare silniki nie pobierały danych z silnika, więc licznik motogodzin był często zwykły mechaniczny. Nowe silniki rejestrują wszystko w pamięci i zegar musi być kompatybilny. A w obrotomierzu nie masz licznika motogodzin? http://www.tohatsu.com/accessories/graphics/BFTTach_white.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 No właśnie - obrotomierz nie ma tacha, trzeba dokupić. Ale żeby było śmieszne - znając sposób można odczytać motogodziny z obrotka ale jest to myk zastrzeżony dla autoryzowanych. Próbowałem ale nie chcą podać (trzeba ich też zrozumieć). Tak więc stoję w miejscu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 A myślałeś o wymianie obrotomierza na taki z licznikiem? Do nowego motoru fajny jest multizegar TOCS http://www.tohatsu.com/accessories/gauges.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 13 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Kupiłem motor niezwylke okazyjnie i z tym co było w zestawie. Mogę tylko dokupić. Do poprzedniego silnika trzy razy kupowałem obrotomierz. Miałem przez to chyba najdroźszy z możliwych. Moźe nie ma co eksperymentować? Chyba ten oryginał wezmę bo na 100% działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2017 Na schemacie 40 to raczej oliwa albo ciśnienie wody. Mth i RPM to numer 33. Biały to sygnał obrotomierza. Teraz silniki rejestrują czas pracy i jednocześnie obroty silnika. W ECM jest zapisane ile czasu i przy jakich obrotach silnik pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Tak podał mi dystrybutor marki na PL. Rozumiem, że jeśli tacho bierze sygnał z kompa to jest duża szansa, że licznik inny niż oryginał może nie chcieć współpracować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Po zamocowaniu ,,zrywki", ustawić stacyjkę w pozycji "ON". Dla potwierdzenia pracy kontroli, trzy lampki ostrzegawcze zaświecą i uruchomi się brzęczyk. W tym samym czasie pompa zasilająca paliwa (FFP) działa około dwóch sekund. Jeśli istnieją jakiekolwiek problemy lub nieprawidłowości w układzie elektrycznym, ostrzeżenie brzęczykiem i kontrolkami. ECU próbuje zidentyfikować istnienie nieprawidłowości i jeżeli takie istnieją wyświetla kody. Nie uruchamiając silnika wciśnij kluczyk na około 5 sekund, aż brzęczyk zabrzęczy dwa razy. Samodiagnostyka Tryb 1 Obrotomierz po wskazaniu powraca do stanu "zero", Proces Automatycznie Przechodzi do Trybu 2. Tryb 2 Wskazanie godzin pracy silnika- Połączenie wskazania obrotomierza i trzech lamp ostrzegawczych reprezentuje godziny pracy silnika. Odczyt wg tabeli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 mikijet - bardzo, bardzo Ci dziękuję - nie wyobrażasz sobie jakie zrobiłem oczy na widok Twojego postu. Nie mogę tego teraz sprawdzić bo silnik na palecie i nierozpakowany jeszcze... Popraw mnie jeśli źle czytam - jeśli motor przepływał powiedzmy między 100-200 godzin to wskazówka obrotomierza wskaże 2000 obr/min i zapalą się lampki temperatury i ładowania. Czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 14 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Yes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz K Opublikowano 14 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2017 Dzięki raz jeszcze - odpuszczę ten licznik bo taki sposób odczytywania i dokładność mi wystarczy a miejsca nie miałem zbyt wiele na montaż tego zegara. Poza tym do przodu o 130E :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.