ogorek Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Jestem po przeglądzie u Jacka i komputer stwierdził, że w Grecji zużyłem 750 l paliwa i przepłynąłem 1400 km. Łódkę używaliśmy do pływania w 5 osób (90 kg - 4*50 kg) plus kotwice, sprzęt ... Plan na te wakacje obejmował długie wycieczki (płyniemy do wyznaczonego celu 50 - 70km, plażujemy tam, snorkelujemy, ew. zwiedzamy, generalnie spędzamy tam czas i wracamy). Byłem w sumie w 4 lokalizacjach i z kazdej z nich robiliśmy takie wycieczki. Czyli generalnie długie przeloty z prędkościami najczęsciej 45-50 km. W sumie nie pisałbym o tym gdyby nie odnalezione stare emaile od sprzedawcy (importera tych lodzi z UK) Ta sama łódź (RIB 5,4m HIHFIELD OM540DL) ale silnik HONDA BF100 (mój - dla przypomnienia - to EVINRUDE 115 HO) The BF100 is economical but at a cruise of 40km/h you will use 50 litres for 100km if the sea is calm. You must stay around 3800 RPM to sit in the green zone for fuel consumption.. 50km/h will use too much fuel I think. I would say on a calm day 150 litres will get you 260 kms at cruising speed. This is obviously subject to tides and sea conditions. ... Yes it will be twice the fuel because you will be pushing much more boat. I would say 70 litres per 100km if you push at 50 km/h We ran a challenge around the UK (1500 miles or 2400kms) and we used 1500 litres. This was in mixed conditions, sometimes calm but often rough weather. Steve Harrison Sea Swift Boats Ltd and Highfield Marine Ltd W sumie ja często miałem 50 km/h na liczniku i spalanie (w zaleznosci od warunków) albo 2 km na 1l albo 1.8 km na 1l Czyli znacznie lepsze osiągi od tego co Steve na tej samej łodzi z silnikiem HONDA BF100. Reasumjąc, ta sama łódź, 2 rózne silniki, u mnie większa załoga i z dużym przybliżeniem można stwierdzić, że spaliliśmy podobnie. Nie wiem jak w innych zastosowaniach (MOŻE) ale przy większych prędkosciach, na długich dystansach nowe 2T na wtrysku (MOŻE) wcale nie ustępują nowym 4T na wtrysku. Nie traktujcie tego jak test ale bardziej jako ciekawostkę. Może komuś się przydadzą notatki Steve na temat spalania RIB-em po morzu na długich dystansach z rekomendowanym silnkiem 100 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 ... a podobno honda taka ekonomiczna.... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2015 Kiedyś porównywałem zużycie paliwa na trasie Szczecin Dziwnów z Mariuszem jeszcze jego poprzednią łodzią (Yama F150). Różnica była nieduża, spaliłem ok. 15% więcej paliwa niż Mariusz. Jak wezmę pod uwagę, że moja łódź jest nieco cięższa i u mnie było o jedną osobę więcej na pokładzie to wynik jest zadowalający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Czy aby nie zapominacie do kosztów spalania dodać wcale nie tani olej którego w 2t "trochę" idzie w komin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 A w 4T koszty przeglądów.. C:-) Natomiast co do kotłownia oleju to kolega chyba jeszcze myśli stereotypami o 2T :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Że o momencie obrotowym nie wspomnę. Praktycznie, żeby porównanie było bardziej zbliżone do oczywistej oczywistości to należałoby porównywać silniki o takim samym momencie obrotowym a nie takiej samej mocy. 2T na wtrysku może śmiało mieć o 1/3 mocy mniej przy tym samym momencie obrotowym. Czyli jak wyglądałoby porównanie silnika o 2T 100 KM z silnikiem 4T o mocy 150 KM? Moc można zawsze podkręcić obrotami. Zadałem sobie trudu i porobiłem zestawienia . Suzuki zamiast 150 KM ma tylko 140KM więc trochę wyprzedza stawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 Czy aby nie zapominacie do kosztów spalania dodać wcale nie tani olej którego w 2t "trochę" idzie w komin. Mnie wyszło gdzies litr oleju na poniżej 150 litrów paliwa. Co nie zmienia faktu, ze olej drogi jest 1l to pewnie będzie 70-80 PLN do 150 litrów Ale same 150 litrów to 700 PLN w PL a w Grecji to i 1000 PLN. Więc w sumie 10% trzeba doliczać do ceny paliwa. Ale mnie wyszło spalanie 10% mniejsze niż w HONDZIE BF100 wiec w sumie na jedno wychodzi. Wiem jedno - pływałem szybciej od Steve (on staral się trzymać grren zone - 3800 obrotów) - miałem więcej osób na pokładzie (on robił challange w dwie osoby) - może miał średnio gorsze warunki lub ja - tego nie porównamy Generalnie nie byl to test a porównanie wyników na długim dystansie tą samą łodzią (ale inna załoga, inne wybrzeże) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Maciej, chciałbyś za eksperymentować i jedno oczko dać wyżej silnik? w zakrętach nie wentyluje więc ja bym się skusił :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 30 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Na płaskim - jak wysoko trimuję to wentuluje na zakrętach. Na pofalowanym morzu trim niżej i wtedy nie wyentyluje. A co by to dało ??? Poniżej moja korespondencja z forum RIB.net. Dotyczyła innej kwestii ale zapytałem się jego o zdanie na temat spalania EVINRUDE. Gość ma kilka łodzi. Jedna z nich to RIBCRAFT większy niż 6m z dwoma silnikami EVINRUDE 115. Ale okazao sie, że ma i mniejszego RIBCRAFT-a (on z SUZA DF140 a jego przyjaciel takiego samego z EVINRUDE ) Hadd & I have the same boats, Ribcraft 545. Hadd has a 130hp Etec, I have a DF140 Suzuki. We both get the same fuel consumption, but the Etec is faster & more responsive. Oczywiście do ETEC-a trzeba doliczyć jeszcze olej (jak ktoś już wcześniej zauważył) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 30 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2015 Lżej i szybciej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.