Skocz do zawartości

WICHER 30, BRAK BIEGU DO PRZODU ALE WSTECZNY JEST


KubeK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. C:-)

Mam problem ze swoim silnikiem WICHER 30. Mianowicie po wrzuceniu biegu na manetce do przodu łódka nie płynie.  :-X Gdy wrzucę bieg wsteczny wszystko jest okej, płynie do tyłu.

Gdy odpalę łódkę na sucho na przyczepce i wrzucę bieg do przodu jest bieg śruba się kręci, natomiast w wodzie nie chce załączyć biegu.

 

Czy miał ktoś z was taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak był wymieniany wirnik wody. Później pływałem było wszystko okej, ale pewnego razu wybrałem się nad wodę i chwile pływałem było wszytko okej, wypłynąłem kolejny raz i miałem bicie silnika, gdy płynąłem normalnie na biegu. Od tej pory już nie popływałem sobie i nie wiem czy jest już wszystko okej... Dodam jeszcze że od razu jak wróciłem z wody sprawdziłem olej w spodzinie i okazało się że było bardzo mało oleju. Obawiam się że jest coś teraz nie tak z przekładnią.  :-[ tylko dziwne jest to że biegi na sucho wchodzą normalnie, ale na wodzie już brak, jedynie wsteczny wchodzi bardzo dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że to była wina regulacji drutu który ustawia biegi... oraz tego że spodzina była nie szczelna, bo zalałem olej i był wyciek ze śrub skręcających spodzinę.

 

Obstawiam że to była wina drutu, ponieważ też kilka godzin męczyłem się z ustawianiem odpowiednio drutu żeby wchodziły biegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ze olej wlewa się tam w dwa miejsca? w samą spodzinę (którą powinieneś rozkręcić a nie szukać od razu nowej) i do komory łożyska tuż pod pompą wody. Jest taka śruba po wykręceniu której widać te miejsce... strzykawka i lejesz ileś tam cm3 oleju. O ile ktoś nie dobił uszczelniacza tak by zasłonił otwór wlewowy. Spodzina (śruby przez które uciekł Ci olej) uszczelniana jest silikonem - oczywiście cienką warstwą tak by nie utrudniała ona właściwego docisku łożysk wałka poziomego.

 

Tu masz opisy, instrukcje itd.

https://motorka.org/motory/podvesnie_lod_motory/215-vikhr-lodochnyjj-motor.html

 

Nie odpalaj silnika na sucho... zarżniesz wirnik i pompę w 20 sekund a szkoda bo nie tak łatwo to kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że ma to związek z "podatnością" spodziny na rozszczelnianie. To konstrukcja sprzed kilkudziesięciu lat więc o takich rzeczach jak silikon do uszczelniania mało kto słyszał. Kiepskie jest też uszczelnienie wałka poziomego. Ta tuleja brązowa jest przez Rosjan modyfikowana by poprawić smarowanie a co za tym idzie obniża się temperatura pracy. Uważam, że tak częsta wymiana oleju nie ma sensu o ile ma on swoje parametry (brak wody, zanieczyszczeń, opiłków) Nowe oleje przekładniowe biją na głowę to czym dysponowaliśmy 30 lat temu. Wiadomo, kontrolować trzeba bo to jednak "rusek" ale w skrajności bym nie popadał. Którą masz wersję? można poznać po kształcie spodziny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta czarna jest nowszego typu. Ma tę zaletę, że wałek pionowy ma zmienioną średnicę pod łożysko z 14 na 15mm (pisze z pamięci) i są one łatwiejsze do zdobycia. Z tego co pamiętam jedynie te igiełkowe na wałku poziomym były nieosiągalne (możne za słabo szukałem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...