KubeK Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Witam. C:-) Mam problem ze swoim silnikiem WICHER 30. Mianowicie po wrzuceniu biegu na manetce do przodu łódka nie płynie. :-X Gdy wrzucę bieg wsteczny wszystko jest okej, płynie do tyłu. Gdy odpalę łódkę na sucho na przyczepce i wrzucę bieg do przodu jest bieg śruba się kręci, natomiast w wodzie nie chce załączyć biegu. Czy miał ktoś z was taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Regulacja linki przy manetce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Sprawdź kołek na wałku śruby . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 7 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Ale do tylu jest to raczej nie klin. Wiec albo masz zebatke w przekladni uszkodzona albo jest zle ustawiona linka czy tez pret od biegu. Moze podczas wymiany pompy wody pret zostal za bardzo wykrecony lub wkrecony i jest zle włożony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 7 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2019 Powiem tak był wymieniany wirnik wody. Później pływałem było wszystko okej, ale pewnego razu wybrałem się nad wodę i chwile pływałem było wszytko okej, wypłynąłem kolejny raz i miałem bicie silnika, gdy płynąłem normalnie na biegu. Od tej pory już nie popływałem sobie i nie wiem czy jest już wszystko okej... Dodam jeszcze że od razu jak wróciłem z wody sprawdziłem olej w spodzinie i okazało się że było bardzo mało oleju. Obawiam się że jest coś teraz nie tak z przekładnią. :-[ tylko dziwne jest to że biegi na sucho wchodzą normalnie, ale na wodzie już brak, jedynie wsteczny wchodzi bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Naprawiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Niestety, ale nie. Szukam nowej spodziny i przekładni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Sprawdziłeś co się dokładnie stało? bo to taka konstrukcja, że ją zamordować to by trzeba było chyba w kamieniach pływać... zwłaszcza ta "nowsza" wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 13 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Wydaje mi się że to była wina regulacji drutu który ustawia biegi... oraz tego że spodzina była nie szczelna, bo zalałem olej i był wyciek ze śrub skręcających spodzinę. Obstawiam że to była wina drutu, ponieważ też kilka godzin męczyłem się z ustawianiem odpowiednio drutu żeby wchodziły biegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Wiesz, ze olej wlewa się tam w dwa miejsca? w samą spodzinę (którą powinieneś rozkręcić a nie szukać od razu nowej) i do komory łożyska tuż pod pompą wody. Jest taka śruba po wykręceniu której widać te miejsce... strzykawka i lejesz ileś tam cm3 oleju. O ile ktoś nie dobił uszczelniacza tak by zasłonił otwór wlewowy. Spodzina (śruby przez które uciekł Ci olej) uszczelniana jest silikonem - oczywiście cienką warstwą tak by nie utrudniała ona właściwego docisku łożysk wałka poziomego. Tu masz opisy, instrukcje itd. https://motorka.org/motory/podvesnie_lod_motory/215-vikhr-lodochnyjj-motor.html Nie odpalaj silnika na sucho... zarżniesz wirnik i pompę w 20 sekund a szkoda bo nie tak łatwo to kupić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Dzięki wielkie za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Co jaki czas wymieniać olej w spodzinie od przekładni? Oraz od komory łożyska? Bo w instrukcji miałem napisane co 10-15 motogodzin. Wydaje mi się chyba że to jest za często... czy może się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Podejrzewam, że ma to związek z "podatnością" spodziny na rozszczelnianie. To konstrukcja sprzed kilkudziesięciu lat więc o takich rzeczach jak silikon do uszczelniania mało kto słyszał. Kiepskie jest też uszczelnienie wałka poziomego. Ta tuleja brązowa jest przez Rosjan modyfikowana by poprawić smarowanie a co za tym idzie obniża się temperatura pracy. Uważam, że tak częsta wymiana oleju nie ma sensu o ile ma on swoje parametry (brak wody, zanieczyszczeń, opiłków) Nowe oleje przekładniowe biją na głowę to czym dysponowaliśmy 30 lat temu. Wiadomo, kontrolować trzeba bo to jednak "rusek" ale w skrajności bym nie popadał. Którą masz wersję? można poznać po kształcie spodziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubeK Opublikowano 15 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Posiadam takie oto spodziny do swojego silnika C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 ta czarna jest nowszego typu. Ma tę zaletę, że wałek pionowy ma zmienioną średnicę pod łożysko z 14 na 15mm (pisze z pamięci) i są one łatwiejsze do zdobycia. Z tego co pamiętam jedynie te igiełkowe na wałku poziomym były nieosiągalne (możne za słabo szukałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.