Skocz do zawartości

wicher 30 problem przy zmianie spodziny


dawtow
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam z uwagi na to że posiadam do mojego wichra spodzinę z regulacją łopat postanowiłem ja założyć  :)

I tu trafiłem na problem  :( demontaż poszedł sprawnie lecz teraz nie mogę trafić prętem od biegów w górny otwór tam gdzie przykręcona się mechanizm zmiany biegów  :( Ma ktoś na to jakiś sposób ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ubiję trochę Twój zapał koleżko :D

 

Miałem taką śrubę i testowałem obszernie na moim ślizgaczu.Efekty były conajmniej rozczarowujące.Aaa no i pasowała mi do oryginalnej spodziny 30tki.

 

W mojej ocenie ta śruba nadaje się tylko do zmniejszania skoku fabrycznej,do zastosowan uciagowych przy dużym kadłubie,gdzie fabryczna będzie za szybka.Niestety druga strona podziałki jest bezużyteczna,bo mimo zwiekszania skoku prędkośc slizgacza nie była w stanie wzrosnąc.Na oryginalnej kręciłem 5500 i 53kmh gps (silnik wył,kręcił za wysoko,bo za lekki kadłub).Przestawiałęm tą regulowaną po milimetrze az do konca skali i jedynym efektem było to,że obroty spadały,a predkosc i tak nie rosła.W max połozeniu wyciągał 44kmh przy 3000rpm.Wniosek-przez jej kształt są duze opory względem fabrycznej i mimo zwiekszenia skoku predkosci na niej nie osiagniesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie chodzi o prędkość  :) a spodzinę i tak bym musiał ściągnąć ponieważ chyba wirnik kończy żywot i luzy na ośce są. Ta druga spodzina ma jeszcze jeden plus  :) jak coś muszę pogrzebać  na lądzie to nie muszę silnika demontować i do beczki wsadzać tylko słuchawki podłączę  :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włosach ;)  :D

 

O ile dobrze pamiętam to kolejność jest taka.

Odkręcasz silnik od kolumny.

Potem spodzinę od kolumny.

Montaż w odwrotnej kolejności.

 

Odkręcanie i przykręcanie samej spodziny rodzi kłopoty.

 

Marek chciałbym Tobie przypomnieć ,że teraz 90 % to ogolone:)i może być ciężko z włosami ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętkę kontrującą tą regulowaną śrubę zabezpiecz kropelką czerwonego kleju do gwintów,bo inaczej będzie po śrubie.A luzy.hmmm moja miała dość spore mimo sprawnych łozysk.O dziwo nie było najgorzej ze szczelnoscią.Po sezonie olej lekko się odbarwiał w kierunku kawy z mlekiem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja zakończona sukcesem  :) od razu  wirnik wymieniony  na szczęście miałem nówkę przy okazji olej też wymieniony, w tej drugiej spodzinie są 3 otwory na kołki więc jest to kolejny plus  ;) Teraz tylko bezdeszczowy dzionek potrzebny i sprawdzę wszystko na wodzie.  Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi  :)

 

http://goo.gl/photos/cBaprWLXhCpFzP819

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...