jzsho Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Zamierzam na przyszły rok kupić łódkę MAXUM 2100 lub podobnej klasy. Są wyposażane w silniki od 135-300 KM. Zauważyłem, że najbardziej popularne są 220 oraz 260KM. Jaki silnik Waszym zdaniem będzie optymalny. Może ktoś ma taką motorówkę. Proszę o pomoc w wyborze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 bierz V8 jeśli chciałbyś dokładnie dowiedzieć jak dane silniki się spisują i jakie mają bolączki to musiałbyś poszukać na forach zagranicznych(USA), u nas to dopiero raczkuje, jeden użytkownik CI napisze, że ma V6 i jest super i więc nic mu nie potrzeba, drugi, że ma V8 i chodzi za zegarek szwajcarski, ale mógł by mieć jeszcze więcej mocy, ja ci tylko napiszę że łódź ma 21stopy i trzeba kawałka silnika aby to fajnie pływało, różnica w pojemności nie jest znaczna, ale V8 poza mocą, ma znacznie większy moment obrotowy i więcej mocy jest dostępne na niższych obrotach, a to może oznaczać, że V8 nie musi więcej całkiem palić (nie dotyczy max. rpm) ja szukam łodzi z V8(tylko takie były w niej montowane) i nie miałbym szans u nas się dowiedzieć, że producent stosował różne 8-mki różnych producentów oraz różne tego samego producenta, że identyczne silniki potrafiły się różnic głowicami, że jedne są bardzo trwałe, drugie mniej, że jedne naprawia się za grosze, drugie znacznie drożej, itd.... jedne przepływają 2000 godzin, drugie potrafią przy niedopilnowaniu paść po paruset..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert.knz Opublikowano 18 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Mimo że sam pływam v6 to bez wahania polecam ci v8. Mocy nigdy za wiele w takiej łodzi. Jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne to zgadzam się z @mzalewski że większy silnik wcale nie musi palić więcej. Powiem jeszcze że nieważne czy wybierzesz 4,3 czy 5,0 najważniejsze żeby był to silnik MPI - zupełnie inna kultura pracy i jakość pływania zaczynając od manewrów w porcie kończąc na ciąganiu zabawek. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 Dziękuje bardzo za pomoc, dobrze że spytałem przed zakupem bo właściwie już wybrałem i to z silnikiem 220 KM (2009 rok) Zwrócę uwagę na starsze łódeczki (2002-2006) z silnikiem 260 KM. A może iść na całość i szukać z 300 konnym silnikiem. >:D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 A może iść na całość i szukać z 300 konnym silnikiem. >:D musisz sam sobie na to odpowiedzieć, cena, rok, wyposażenie, stan łodzi, motogodziny 300KM to już linia silników Magnum małe porównanie dla łodzi 21" Four Winns Horizon przynajmniej tak w opisie, bo w teście pisze, że 300KM = 22' a 260KM = 20'10", nie wiem czy to błąd czy inaczej są zmierzone 260KM vs 300KM szkoda, że nie ma jeszcze porównania na 220KM i miałbyś wszystko w temacie 2007-06-08 Test Conductor Eaken / Van Wieren Elevation (feet) 1300 Air Temperature 74 °F Wind Velocity 13 MPH Water Type Fresh Fuel Level at Testing 40 gallons Performance Summary Top Speed (MPH@RPM) 51.1 @ 5150 Acceleration 0 - 20 MPH (seconds) 4.78 Acceleration 0 - 30 MPH (seconds) 7.0 RPM Range Speed (MPH) Fuel (GPH) Fuel (MPG) 1000 5.2 1.4 3.7 2000 7.5 4.4 1.7 3000 26.8 7.8 3.4 4000 38 13.4 2.8 5150 51.1 21.8 http://images47.fotosik.pl/1596/204f1d2de764fd76.jpg Engine Specifications Engine 350 MAG MPI Drive Alpha Horsepower 300 Cylinders 8<!-- Gear Ratio --> Boat Specifications Manufacturer Four Winns Website www.fourwinns.com Boat Model 210 Horizon Bottom Style/Paint V-Bottom Material Fiberglass Length 22' Beam 8' 6" Transom Height N/A inches Transom Angle 15º Deadrise Angle 19º Max HP Capacity 300 Fuel Tank Capacity 40 gallons Steering Type Power Dry Boat Weight 3220 pounds X-Dimension 14 1/4" Mounting Bolt Hole N/A Propeller Specifications Part Number 832830A45 Mercury Name Mirage Plus Diameter/ Pitch 14 1/2" x 19" Number of Blades 3 Material Stainless Steel ©2007 Mercury Marine, All Rights Reserved. Results on individual boats may vary depending on many factors, including weather and the condition of propeller, lower unit and boat bottom. Boat information based on manufacturer's published specifications. Test Conditions Test Date 2006-06-16 Test Conductor E. Eaken / R. Lang Elevation (feet) 1300 Air Temperature 71 °F Wind Velocity 0-5 MPH Water Type Fresh Fuel Level at Testing 35 gallons Performance Summary Top Speed (MPH@RPM) 47.8 @ 4880 Acceleration 0 - 20 MPH (seconds) 4.5 Acceleration 0 - 30 MPH (seconds) 6.9 RPM Range Speed (MPH) Fuel (GPH) Fuel (MPG) 1000 4.8 1.4 3.4 2000 13.4 3.5 3.8 3000 29.7 7.2 4.1 4000 39.6 11.9 3.3 4880 47.8 18.8 2.5 http://images41.fotosik.pl/1800/4019ce00b1c9cfd5.jpg Engine Specifications Engine 5.0L MPI Drive Alpha Horsepower 260 Cylinders 8<!-- Gear Ratio --> Boat Specifications Manufacturer Four Winns Website www.fourwinns.com Boat Model 210 Horizon Bottom Style/Paint V-Bottom Material Fiberglass Length 20' 10" Beam 8' 6" Transom Angle 15º Deadrise Angle 19º Max HP Capacity 300 Fuel Tank Capacity 40 gallons Steering Type Power Dry Boat Weight 3300 pounds X-Dimension 14 5/8" Propeller Specifications Part Number 832832A45 Mercury Name Black Max Diameter/ Pitch 14 1/4" x 21" Number of Blades 3 Material Aluminum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 mzalewski, jesteś niesamowity. Biorę się za czytanie i analizę, bardzo dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 19 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2012 ciekawe do jakich wniosków dojdziesz, napisz je podpowiem tylko, że zwróć uwagę też na śrubę, prędkość i zakres obrotów 1000-2000rpm dla obu silników, to zauważysz że ........ 8) http://images44.fotosik.pl/454/808dddf379670470med.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 21 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Ja mam ten komfort ze mam na stanie dwie łodzie;jedna ma silnik 4.3L,a druga 5.0L,(nie na wtrysku)w skrócie i bez zbędnej pisaniny moge powiedzieć że nie ma jak V8,pokochałem V8 od pierwszego momentu i nie wyobrażam sobie nic mniejszego,ten silnik ma niesamowitą kulturę pracy,dodanie gazu to czysta przyjemność,V 6 tego niema. Tylko V8................ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Wracam do tematu. Wiem już, że optymalny silnik do łódek w klasie: Sea Ray 235, Weekender, Maxum 2100 czy Cobalt 222, to 5.0l i 260-270 KM. Spalanie podobne do sześciocylindrowych, a osiągi dużo lepsze. Czy jednak w klasie Cruiser; Chaparral 240-270, Bayliner 240-245, czy Maxum 2800 to wystarczy. Bo może 5.7l i 320KM. A Może dwa silniki 4.3l będą najlepsze. Drążę temat bo coraz poważniej myślę o zakupie tego typu łodzi. I jeszcze jedna sprawa, czy szukać łódki z silnikiem na wtrysku, czy gaźnikowe (starsze modele) są równie dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 dobrze zauważyłeś, że silnik 5.0 jest udaną jednostką pod względem wydajności, wklejone wyżej wykresy to pokazały ze względu na ekonomikę zawsze łodzie z dwoma silnikami będą zużywać więcej paliwa, więc dla przykładu 2x150KM jest mniej ekonomiczne niż 1x 300KM. jeśli chodzi o niezawodność i trwałość to starsze modele gaźnikowe są równie dobre, mniej elektroniki i im starsza łódź to bardziej się to docenia, serwis mechaniczny często ogranicza się do gaźników. Gaźnikowce nie są tak wydajne jak ich młodsze wersje wtryskowe (nie wykorzystują/marnują więcej paliwa). Zalety wtrysku wielopunktowego są bezdyskusyjne, większa moc i ekonomika, masz lepsze, precyzyjniejsze napełnianie mieszanką poszczególnych cylindrów, szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy, większą wydajność w pełnym zakresie obrotów. System wtryskowy sam Ci się adaptuje do warunków, a gaźnikowy jest podatny na zmiany czynników zewnętrznych. Łódź na gaźniku inaczej działa na jeziorze położonym na nizinie, inaczej na np. 2000m npm. W układach wtryskowych masz komputer z mapami zapłonu, który na podstawie danych z czujników robi odpowiednią korekcję. Wadą jest większa możliwość wystąpienia drobniejszych awarii z tkz. elektroniką zwłaszcza w jednostkach starszych. moc silnika to nie konie mechaniczne, ale moment mechaniczny i wykres parametrów silnika inaczej się zmienia wraz ze wzrostem obciążenia i mimo iż w jednostce 21", o wadzę ok. 1400kg silnik 5.0 okazuje się nie gorszy niż 5.7, o tyle w jednostkach większych i cięższych, większy moment obrotowy, niżej dostępny, a wynikający z pojemności będzie pokazywał kto tu rządzi. za bardzo latasz, za duża rozbieżność w wielkościach łodzi i silników, dla Maxum 21" najlepszy jest small block 5.0, dla większych jednostek górą będzie big block. Zawsze szukaj MPI, jeśli masz wybór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 „za bardzo latasz, za duża rozbieżność w wielkościach łodzi i silników” słuszna uwaga, no bo ja sam jeszcze nie wiem, gdzie mi będzie najlepiej. >:D :-[ Chciałbym łódkę dynamiczną i maksymalnie szybką, czyli te mniejsze o wadze 1600-2200 kg. Z drugiej strony w podobnej cenie, lub nieco drożej, można kupić Cruisera, który ma wszystko co potrzeba, a czasami nawet więcej. Niestety jest to okupione większą masą, prędkość spada, stąd nerwowe poszukiwanie mocniejszego silnika, by choć trochę zniwelować stratę. Lecz nie ma tak łatwo, bo wpada się w spiralę, jeszcze większego zużycia i tak już drogiego paliwa. Twardy orzech do zgryzienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 kup sobie 2 zabawki łódź do bycia na niej i przemieszczania się ją skuter do szaleństw i będziesz szczęśliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.