Skocz do zawartości

4.3 MPI - 220 hp czy 5.0 MPI - 260 hp


jzsho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam na przyszły rok kupić łódkę MAXUM 2100 lub podobnej klasy.

Są wyposażane w silniki od 135-300 KM. Zauważyłem, że najbardziej popularne są  220 oraz 260KM.

Jaki silnik Waszym zdaniem będzie optymalny. Może ktoś ma taką motorówkę.

Proszę o pomoc w wyborze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bierz V8 

 

jeśli chciałbyś dokładnie dowiedzieć jak dane silniki się spisują i jakie mają bolączki to musiałbyś poszukać na forach zagranicznych(USA), u nas to dopiero raczkuje, jeden użytkownik CI napisze, że ma V6 i jest super i więc nic mu nie potrzeba, drugi, że ma V8 i chodzi za zegarek szwajcarski, ale mógł by mieć jeszcze więcej mocy, ja ci tylko napiszę że łódź ma 21stopy i trzeba kawałka silnika aby to fajnie pływało, różnica w pojemności nie jest znaczna, ale V8 poza mocą, ma znacznie większy moment obrotowy i więcej mocy jest dostępne na niższych obrotach, a to może oznaczać, że V8 nie musi więcej całkiem palić (nie dotyczy max. rpm)

 

ja szukam łodzi z V8(tylko takie były w niej montowane) i nie miałbym szans u nas się dowiedzieć, że producent stosował różne 8-mki różnych producentów oraz różne tego samego producenta, że identyczne silniki potrafiły się różnic głowicami, że jedne są bardzo trwałe, drugie mniej, że jedne naprawia się za grosze, drugie znacznie drożej, itd.... jedne przepływają 2000 godzin, drugie potrafią przy niedopilnowaniu paść po paruset.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo że sam pływam v6 to bez wahania polecam ci v8. Mocy nigdy za wiele w takiej łodzi. Jeśli chodzi o koszty eksploatacyjne to zgadzam się z @mzalewski że większy silnik wcale nie musi palić więcej. Powiem jeszcze że nieważne czy wybierzesz 4,3 czy 5,0 najważniejsze żeby był to silnik MPI - zupełnie inna kultura pracy i jakość pływania zaczynając od manewrów w porcie kończąc na ciąganiu zabawek.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za pomoc, dobrze że spytałem przed zakupem bo właściwie już wybrałem i to z silnikiem 220 KM (2009 rok)

Zwrócę uwagę  na starsze łódeczki (2002-2006) z silnikiem 260 KM.

A może  iść na całość i szukać z 300 konnym silnikiem.  >:D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może  iść na całość i szukać z 300 konnym silnikiem.  >:D

 

musisz sam sobie na to odpowiedzieć, cena, rok, wyposażenie, stan łodzi, motogodziny

 

300KM to już linia silników Magnum

 

małe porównanie dla łodzi 21" Four Winns Horizon przynajmniej tak w opisie, bo w teście pisze, że 300KM = 22' a 260KM = 20'10", nie wiem czy to błąd czy inaczej są zmierzone

 

260KM vs 300KM

 

szkoda, że nie ma jeszcze porównania na 220KM i miałbyś wszystko w temacie

 

2007-06-08

 

Test Conductor

Eaken / Van Wieren

 

Elevation (feet)

1300

 

Air Temperature

74 °F

 

Wind Velocity

13 MPH

 

Water Type

Fresh

 

Fuel Level at Testing

40 gallons

Performance Summary

 

 

 

Top Speed (MPH@RPM)

51.1 @ 5150

 

Acceleration 0 - 20 MPH (seconds)

4.78

 

Acceleration 0 - 30 MPH (seconds)

7.0

 

 

 

RPM Range

Speed (MPH)

Fuel (GPH)

Fuel (MPG)

 

1000

5.2

1.4

3.7

 

2000

7.5

4.4

1.7

 

3000

26.8

7.8

3.4

 

4000

38

13.4

2.8

 

5150

51.1

21.8

 

http://images47.fotosik.pl/1596/204f1d2de764fd76.jpg

 

Engine Specifications

 

 

 

Engine

350 MAG MPI

 

Drive

Alpha

 

Horsepower

300

 

Cylinders

8<!--

Gear Ratio

-->

Boat Specifications

 

 

 

Manufacturer

Four Winns

 

Website

www.fourwinns.com

 

Boat Model

210 Horizon

 

Bottom Style/Paint

V-Bottom

 

Material

Fiberglass

 

Length

22'

 

Beam

8' 6"

 

Transom Height

N/A inches

 

Transom Angle

15º

 

Deadrise Angle

19º

 

Max HP Capacity

300

 

Fuel Tank Capacity

40 gallons

 

Steering Type

Power

 

Dry Boat Weight

3220 pounds

 

X-Dimension

14 1/4"

 

Mounting Bolt Hole

N/A

Propeller Specifications

 

 

 

Part Number

832830A45

 

Mercury Name

Mirage Plus

 

Diameter/ Pitch

14 1/2" x 19"

 

Number of Blades

3

 

Material

Stainless Steel

 

 

 

©2007 Mercury Marine, All Rights Reserved. Results on individual boats may vary depending on many factors, including weather and the condition of propeller, lower unit and boat bottom. Boat information based on manufacturer's published specifications.

 

 

 

 

 

 

 

Test Conditions

 

 

 

Test Date

2006-06-16

 

Test Conductor

E. Eaken / R. Lang

 

Elevation (feet)

1300

 

Air Temperature

71 °F

 

Wind Velocity

0-5 MPH

 

Water Type

Fresh

 

Fuel Level at Testing

35 gallons

Performance Summary

 

 

 

Top Speed (MPH@RPM)

47.8 @ 4880

 

Acceleration 0 - 20 MPH (seconds)

4.5

 

Acceleration 0 - 30 MPH (seconds)

6.9

 

 

 

RPM Range

Speed (MPH)

Fuel (GPH)

Fuel (MPG)

 

1000

4.8

1.4

3.4

 

2000

13.4

3.5

3.8

 

3000

29.7

7.2

4.1

 

4000

39.6

11.9

3.3

 

4880

47.8

18.8

2.5

 

http://images41.fotosik.pl/1800/4019ce00b1c9cfd5.jpg

 

Engine Specifications

 

 

 

Engine

5.0L MPI

 

Drive

Alpha

 

Horsepower

260

 

Cylinders

8<!--

Gear Ratio

-->

Boat Specifications

 

 

 

Manufacturer

Four Winns

 

Website

www.fourwinns.com

 

Boat Model

210 Horizon

 

Bottom Style/Paint

V-Bottom

 

Material

Fiberglass

 

Length

20' 10"

 

Beam

8' 6"

 

Transom Angle

15º

 

Deadrise Angle

19º

 

Max HP Capacity

300

 

Fuel Tank Capacity

40 gallons

 

Steering Type

Power

 

Dry Boat Weight

3300 pounds

 

X-Dimension

14 5/8"

Propeller Specifications

 

 

 

Part Number

832832A45

 

Mercury Name

Black Max

 

Diameter/ Pitch

14 1/4" x 21"

 

Number of Blades

3

 

Material

Aluminum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe do jakich wniosków dojdziesz, napisz je

 

podpowiem tylko, że zwróć uwagę też na śrubę, prędkość i zakres obrotów 1000-2000rpm dla obu silników, to zauważysz że ........ 8)

 

http://images44.fotosik.pl/454/808dddf379670470med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten komfort ze mam na stanie dwie łodzie;jedna ma silnik 4.3L,a druga 5.0L,(nie na wtrysku)w skrócie i bez zbędnej pisaniny moge powiedzieć że nie ma jak V8,pokochałem V8 od pierwszego momentu i nie wyobrażam sobie nic mniejszego,ten silnik ma niesamowitą kulturę pracy,dodanie gazu to czysta przyjemność,V 6 tego niema.

Tylko V8................

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wracam do tematu.

Wiem już, że optymalny silnik do łódek w klasie: Sea Ray 235, Weekender, Maxum 2100 czy  Cobalt 222, to 5.0l i 260-270 KM. Spalanie podobne do sześciocylindrowych, a osiągi dużo lepsze.

Czy jednak w klasie Cruiser; Chaparral 240-270, Bayliner 240-245, czy Maxum 2800 to wystarczy. Bo może 5.7l i 320KM. A Może dwa silniki 4.3l będą najlepsze.

Drążę temat bo coraz poważniej myślę o zakupie tego typu łodzi. I jeszcze jedna sprawa, czy szukać łódki z silnikiem na wtrysku, czy gaźnikowe (starsze modele) są równie dobre?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze zauważyłeś, że silnik 5.0 jest udaną jednostką pod względem wydajności, wklejone wyżej wykresy to pokazały

 

ze względu na ekonomikę zawsze łodzie z dwoma silnikami będą zużywać więcej paliwa, więc dla przykładu 2x150KM jest mniej ekonomiczne niż 1x 300KM.

 

jeśli chodzi o niezawodność i trwałość to starsze modele gaźnikowe są równie dobre, mniej elektroniki i im starsza łódź to bardziej się to docenia, serwis mechaniczny często ogranicza się do gaźników. Gaźnikowce nie są tak wydajne jak ich młodsze wersje wtryskowe  (nie wykorzystują/marnują więcej paliwa).

 

Zalety wtrysku wielopunktowego są bezdyskusyjne, większa moc i ekonomika, masz lepsze, precyzyjniejsze napełnianie mieszanką poszczególnych cylindrów, szybszą reakcję na otwarcie przepustnicy, większą wydajność w pełnym zakresie obrotów. System wtryskowy sam Ci się adaptuje do warunków, a gaźnikowy jest podatny na zmiany czynników zewnętrznych. Łódź na gaźniku inaczej działa na jeziorze położonym na nizinie, inaczej na np. 2000m npm.  W układach wtryskowych masz komputer z mapami zapłonu, który na podstawie danych z czujników robi odpowiednią korekcję. Wadą jest większa możliwość wystąpienia drobniejszych awarii z tkz. elektroniką zwłaszcza w jednostkach starszych.

 

moc silnika to nie konie mechaniczne, ale moment mechaniczny i wykres parametrów silnika inaczej się zmienia wraz ze wzrostem obciążenia i mimo iż w jednostce 21", o wadzę ok. 1400kg silnik 5.0 okazuje się nie gorszy niż 5.7, o tyle w jednostkach większych i cięższych, większy moment obrotowy, niżej dostępny, a wynikający z pojemności będzie pokazywał kto tu rządzi.

 

za bardzo latasz, za duża rozbieżność w wielkościach łodzi i silników, dla Maxum 21" najlepszy jest small block 5.0, dla większych jednostek górą będzie big block. Zawsze szukaj MPI, jeśli masz wybór.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„za bardzo latasz, za duża rozbieżność w wielkościach łodzi i silników”

słuszna uwaga, no bo ja sam jeszcze nie wiem, gdzie mi będzie najlepiej. >:D :-[

Chciałbym łódkę dynamiczną i maksymalnie szybką, czyli te mniejsze o wadze 1600-2200 kg.

Z drugiej strony w podobnej cenie, lub nieco drożej, można kupić Cruisera, który ma wszystko co potrzeba, a czasami nawet więcej. Niestety jest to okupione większą  masą, prędkość spada, stąd nerwowe poszukiwanie mocniejszego silnika, by choć trochę zniwelować stratę. Lecz nie ma tak łatwo, bo wpada się w spiralę, jeszcze większego zużycia i tak już drogiego paliwa.

Twardy orzech do zgryzienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...