Bayliner1750 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Witam Wszystkich serdecznie! Jestem nowym posiadaczem Baylinera, który za chol.....re nie chce wejść w ślizg. Oto kilka zdjęć łajby. Dodam, że silnik chodzi jak zegarek, ciśnienie po 9,5 na każdym cylindrze. Wcześniej miał założoną tą śrubę widoczną na zdjęciach co leży na pomoście. W chwili obecnej lata na tej założonej a różnica jest duża- na tej leżącej na pomoście pływał o połowę wolniej. Wydaje mi się jednak, że obecna śruba jest również nie taka jak potrzeba. Nie ma na niej żadnych oznaczeń. Ma jedynie 17 zębów i ok. 25 mm średnicy otworu. Proszę o pomoc. A może ktoś może mi pożyczyć prawidłową śrubę abym mógł zobaczyć czy to wina tej śruby ( jeżeli dostałbym prawidłową śrubę to jestem oczywiście zdecydowany na jej kupno) czy też szukać należy gdzieś indziej? Gwarantuję uczciwość i rzetelność. Koszty przesyłki oczywiście pokrywał oraz stawiam dużą butelkę. Pozdrawiam serdecznie! tel. 503 411 474. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 A zdjęcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Oto kilka zdjęć łajby. Jakieś słabe te zdjęcia... :-[ Poczytaj najpierw temat o śrubach i znajdź oznaczenie - jest wybite na śrubie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Bardzo wszystkich przepraszam ale nie udało mi się załadować zdjęć- postaram się to zrobić niezwłocznie. Ps. na mojej śrubie nie ma niestety żadnych oznaczeń ( jest taka stara, że wszysko zaszło starością). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Bardzo wszystkich przepraszam ale nie udało mi się załadować zdjęć- postaram się to zrobić niezwłocznie. Ps. na mojej śrubie nie ma niestety żadnych oznaczeń ( jest taka stara, że wszysko zaszło starością). To jakiś kwas szczawiowy i odkamieniacz i zmyj tą starość :) . Raczej niema śrub bez opisu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 kolego podołasz : tu fotki zapodaj http://upload.secondsun.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Koledzy! Zdjęcia już są w moim pierwszym poście- przepraszam. Ale za chiny ludowe nie da rady nic odczytać. Dodam jedynie, że ta śruba która leży na pomoście ma promień 21 cm, a ta założona jest troszeczkę mniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Coś tam jednak widać. Jak nie możesz odczytać to zostają pomiary średnic i skoku. http://propellerhub.com/simple-pitch-measuring.html http://propellerhub.com/component/rsfiles/download.html?path=misc/SimplePitchCalc.zip&Itemid=114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Mikijet, ta śruba ze zdjęć napewno się nie nadaje. Mi chodzi o to aby ktoś powiedział mi jaka ma być założona do tej mojej krypy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 kolego żeby ktoś mógł Ciebie pomóc , musisz podać kilka parametrów : obroty do których ta śruba kreci , obroty WOT silnika , przełożenie przekładni , no i prędkość ( najlepiej po GPS ) jaką osiągasz , choć ostatni parametr mniej potrzebny . I zeby z tego wszystkiego wyliczyć trza rozczytać skok śrubki :) co prawda można w przybliżeniu wyliczyć z tych danych jaka śruba stoi ale to z duuuużym błędem . Jakoś tak . Z resztą jak te parametry będziesz wiedział i poszukasz wątku o wyliczeniu śrubki na naszym forum ( trzeci od góry z tych przyklejonych na stale ) to nawet sam spokojnie poradzisz , a jak nie to zapytasz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Zdecydowanie masz rację. Muszę zacząć od podłączenia obrotomierza, bo się gdzieś odłączył. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Zastanawia mnie fakt, co takiego skłania ludzi do zakupu takiego muzeum? Ale co do śruby - tak jak kolega wyżej napisał, jak chcesz dobrać śrubę nie widząc obrotów? W tamtym tygodniu dobierałem śrubę do suzuki df140 na odzi 5,7metra długości opence. Silnik używany miał w komplecie srubę 3x14x23 łódź leciała na tym 83km/h wg/ 2-ch niezależnych gps-ów, jednak wejście w ślizg bło niezadawalające i obroty maksymalne wynosiły około 5400 Zmieniłem na 3x14x21 i prędkość zostałą ta sama, obroty mam 6000 a wejście w ślizg to za przeproszeniem wyrywa gówno z tyłka.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Mikijet, doczyściłem się napisu na tej śrubie; MICHIGAN SMC 345. Niestety nic więcej nie widać na tej ani na tej obecnie założonej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Mikijet, doczyściłem się napisu na tej śrubie; MICHIGAN SMC 345. Niestety nic więcej nie widać na tej ani na tej obecnie założonej. kolego wujek google http://forums.iboats.com/prop-questions-topics/prop-id-help-244640.html http://www.miwheel.com/propellers/resources/downloads/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 to jest RH 15x17 z dużym prawdopodobieństwem ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 http://www.a1discountprop.com/michiganvolvo.htm http://forums.iboats.com/prop-questions-topics/prop-id-help-244640.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 to jest RH 15x17 z dużym prawdopodobieństwem ::) Tylko, że ony ma LH ale Faktycznie SMC345 w katalogu Michigan występuje jako RH 15x17 (numer w katalogu 082030) Volvo Penta numer 854148-4 LH ma numer SMC344 (082029) VP numer854149-2 http://www.australpropeller.com.au/OBvolvo.htm http://www.propshopinc.com/Volvo-Penta-Long-Hub-Propellers-p154.html http://boatpropellers.iboats.com/Michigan_Wheel-Michigan_Match_Aluminum-Propellers/082030-1/ApplicationGuide/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 chyba ze ma przełożony dzyngulatorek w przekładni od biegów i ma wsteczny jako do przodu.... i wtedy pasuje.... bo z tego co wiem w pencie tak można przekładać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Foto nr 6 i 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 kolego co założyłeś ten temat ... jakiś czas temu rozmawiałeś z kolega 7emka telefonicznie (robert) i pytałeś się co może być powodem tego twojego problemu, dostałeś odpowiedzi i możliwości rozwiązania tego problemu... i miałeś się odezwać jak sprawdzisz na drugi dzień ... niestety do dnia dzisiejszego się nie odezwałeś ..... a teraz piszesz o pomoc.... proponuje przypomnieć sobie rady Roberta lub przestudiować manuala ...... przypomnę kilka rad: - założyć obrotomierz.... - sprawdzić czy to czasem nie są gaźniki samochodowe.... ( Robert luknie na fotki i zaraz będzie wiedzieć) - sprawdzić w jakiej pozycji jest dźwignia biegów w przekładni kolego masz silnik Volvo penta aq110 produkowany 1962-1966 roku ( dane ze strony Volvo Penta http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ110-200.html ) http://img14.imageshack.us/img14/5199/20120708049.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1369345385volvo-penta-aq110-200.jpg tak wygląda śruba: tak to pływa powiem tobie ze oglądam 10 film i nie widzę żeby łajba wychodziła do ślizgu...... niestety chyba 110KM za mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Kolego tutaj macie dane silnika i przekładni Volvo penta aq110 Moc nie całe 110KM a nie jak u mnie 130KM Macie śrubę nie odpowiednią !! http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ110-200.html Pytanie czy nadal musicie manetkę pociągnąć do tylu by płynąć do przodu ?? Czy już przełożyliście te cięgno (bolec) pod pokrywą ? Czy ten bolec od trymu przełożyliście na pierwszy otwór od rufy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 zmian motura i na pewno wyjdzie do ślizgu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 dodam iz Roberta silnik to aq130c to jest jednostka inna nie tylko gaźniki.. ale inna średnica tłoka i skok.... Roberta silnik: http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ130-C.html i twój : http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ110-200.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Johnny!!! 8) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayliner1750 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Szanowni Koledzy! Bardzo, bardzo dziękuję za okazaną pomoc!!! Johnny_bravo750, masz rację- rozmawialiśmy z kolegą Robertem i zrobiliśmy wszystko tak jak kazał ( przełożyliśmy linkę tak, że teraz manetka jest już jak powinna, przełożyliśmy śrubę pod trymem, zmieżyliśmy ciśnienie na cylindrach- gdzie każdy ma powyżej 9 barów). Nie odzywaliśmy się do Roberta od razu, ponieważ nie było pogody na grzebanie a kiedy to zrobiliśmy to napisałem Robertowi meila na priv. ale nie odpisał więc założyłem temat. Proszę się nie denerwować- poprostu jest to nasza pierwsza prywatna krypa i nie bardzo mamy o niej pojęcie i dlatego szukamy pomocy. Jesteśmy laikami jeżeli chodzi o te tematy o śrubach a w naszej okolicy nikt nie potrafi nam pomóc. Johnny, nie wiem za bardzo o co chodzi z tą przekładnią co pisałeś. I dlatego też proszę Was; może ktoś może pozyczyć nam właściwą śrubę aby zobaczyć czy będzie wchodzić w ten ślizg czy też nie. Przypominam, że nasza ma 17 zębów. Pozdrawiam!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.