Skocz do zawartości

Bayliner 1750- brak śruby- nie wchodzi w ślizg


Bayliner1750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich serdecznie!

Jestem nowym posiadaczem Baylinera, który za chol.....re nie chce wejść w ślizg. Oto kilka zdjęć łajby. Dodam, że silnik chodzi jak zegarek, ciśnienie po 9,5 na każdym cylindrze. Wcześniej miał założoną tą śrubę widoczną na zdjęciach co leży na pomoście. W chwili obecnej lata na tej założonej a różnica jest duża- na tej leżącej na pomoście pływał o połowę wolniej. Wydaje mi się jednak, że obecna śruba jest również nie taka jak potrzeba. Nie ma na niej żadnych oznaczeń. Ma jedynie 17 zębów i ok. 25 mm średnicy otworu. Proszę o pomoc. A może ktoś może mi pożyczyć prawidłową śrubę abym mógł zobaczyć czy to wina tej śruby ( jeżeli dostałbym prawidłową śrubę to jestem oczywiście zdecydowany na jej kupno) czy też szukać należy gdzieś indziej? Gwarantuję uczciwość i rzetelność. Koszty przesyłki oczywiście pokrywał oraz stawiam dużą butelkę. Pozdrawiam serdecznie! tel. 503 411 474.

DSCF0108_Kopiowanie.JPG.e910c91f6185682d2d63c0bc03c4bea1.JPG

DSCF0109_Kopiowanie.JPG.cd72f59a73af11380dd97adba521f19d.JPG

DSCF0110_Kopiowanie.JPG.0d6b5920ed0c72efb66bb6302a975c2d.JPG

DSCF0111_Kopiowanie.JPG.7847c5ee2ffdf69901aa040d5dd7cd6e.JPG

DSCF0112_Kopiowanie.JPG.8abf83242c37c909b264f67aa0854224.JPG

DSCF0113_Kopiowanie.JPG.4e78356b62b77343ac354f7776064721.JPG

DSCF0114_Kopiowanie.JPG.b4a5070eb9c08c5a4dc4ac4fe77eb615.JPG

DSCF0115_Kopiowanie.JPG.34da6a60326e035b1078918343b963ab.JPG

DSCF0116_Kopiowanie.JPG.e8091b004555d60a82839d3cb94aa388.JPG

DSCF0117_Kopiowanie.JPG.d9f74c8f77501ebd808c4a69f85709a3.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wszystkich przepraszam ale nie udało mi się załadować zdjęć- postaram się to zrobić niezwłocznie.

Ps. na mojej śrubie nie ma niestety żadnych oznaczeń ( jest taka stara, że wszysko zaszło starością).

To jakiś kwas szczawiowy i odkamieniacz i zmyj tą starość  :) . Raczej niema śrub bez opisu  .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego żeby ktoś mógł Ciebie pomóc , musisz podać kilka parametrów : obroty do których ta śruba kreci , obroty WOT silnika , przełożenie przekładni , no i prędkość ( najlepiej po GPS ) jaką osiągasz , choć ostatni parametr mniej potrzebny . I  zeby z tego wszystkiego wyliczyć trza rozczytać skok śrubki  :) co prawda można w przybliżeniu wyliczyć z tych danych jaka śruba stoi ale to z duuuużym błędem  . Jakoś tak . Z resztą jak te parametry będziesz wiedział i poszukasz wątku o wyliczeniu śrubki na naszym forum ( trzeci od góry z tych przyklejonych na stale )  to nawet sam spokojnie poradzisz , a jak nie to zapytasz . 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie fakt, co takiego skłania ludzi do zakupu takiego muzeum?

 

Ale co do śruby - tak jak kolega wyżej napisał, jak chcesz dobrać śrubę nie widząc obrotów?

 

W tamtym tygodniu dobierałem śrubę do suzuki df140 na odzi 5,7metra długości opence.

Silnik używany miał w komplecie srubę 3x14x23

łódź leciała na tym 83km/h wg/ 2-ch niezależnych gps-ów, jednak wejście w ślizg bło niezadawalające i obroty maksymalne wynosiły około 5400

Zmieniłem na 3x14x21 i prędkość zostałą ta sama, obroty mam 6000 a wejście w ślizg to za przeproszeniem wyrywa gówno z tyłka....

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet,

doczyściłem się napisu na tej śrubie; MICHIGAN SMC 345. Niestety nic więcej nie widać na tej ani na tej obecnie założonej.

 

kolego wujek google

http://forums.iboats.com/prop-questions-topics/prop-id-help-244640.html

http://www.miwheel.com/propellers/resources/downloads/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest RH 15x17    z dużym prawdopodobieństwem  ::)

 

Tylko, że ony ma LH ale Faktycznie SMC345 w katalogu Michigan występuje jako RH 15x17 (numer w katalogu 082030)

Volvo Penta numer 854148-4

 

LH ma numer SMC344 (082029)

VP numer854149-2

 

http://www.australpropeller.com.au/OBvolvo.htm

 

http://www.propshopinc.com/Volvo-Penta-Long-Hub-Propellers-p154.html

 

http://boatpropellers.iboats.com/Michigan_Wheel-Michigan_Match_Aluminum-Propellers/082030-1/ApplicationGuide/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego co założyłeś ten temat ...

 

 

jakiś czas temu rozmawiałeś z kolega 7emka telefonicznie (robert) i pytałeś się co może być powodem tego twojego problemu, dostałeś odpowiedzi i możliwości rozwiązania tego problemu... i miałeś się odezwać jak sprawdzisz na drugi dzień ... niestety do dnia dzisiejszego się nie odezwałeś ..... a teraz piszesz o pomoc....

 

proponuje przypomnieć sobie rady Roberta lub przestudiować manuala ......

 

 

przypomnę kilka rad: 

 

- założyć obrotomierz....

- sprawdzić czy to czasem nie są gaźniki samochodowe.... ( Robert luknie na fotki i zaraz będzie wiedzieć)

- sprawdzić w jakiej pozycji jest dźwignia biegów w przekładni

 

 

kolego masz silnik Volvo penta aq110 produkowany 1962-1966 roku  ( dane ze strony Volvo Penta http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ110-200.html )

 

http://img14.imageshack.us/img14/5199/20120708049.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1369345385volvo-penta-aq110-200.jpg

 

 

 

tak wygląda śruba:

 

 

tak to pływa

 

powiem tobie ze oglądam 10 film i nie widzę żeby łajba wychodziła do ślizgu...... niestety chyba 110KM za mało

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tutaj macie dane silnika i przekładni

Volvo penta aq110 Moc nie całe 110KM a nie jak u mnie 130KM

Macie śrubę nie odpowiednią !!

 

 

http://www.bootsmotoren.de/Volvo-Penta-AQ110-200.html

 

Pytanie czy nadal musicie manetkę pociągnąć do tylu by płynąć do przodu ??

Czy już przełożyliście te cięgno (bolec)  pod pokrywą ?

Czy ten bolec od trymu przełożyliście na pierwszy otwór od rufy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy! Bardzo, bardzo dziękuję za okazaną pomoc!!!

Johnny_bravo750, masz rację- rozmawialiśmy z kolegą Robertem i zrobiliśmy wszystko tak jak kazał ( przełożyliśmy linkę tak, że teraz manetka jest już jak powinna, przełożyliśmy śrubę pod trymem, zmieżyliśmy ciśnienie na cylindrach- gdzie każdy ma powyżej 9 barów). Nie odzywaliśmy się do Roberta od razu, ponieważ nie było pogody na grzebanie a kiedy to zrobiliśmy to napisałem Robertowi meila na priv. ale nie odpisał więc założyłem temat. Proszę się nie denerwować- poprostu jest to nasza pierwsza prywatna krypa i nie bardzo mamy o niej pojęcie i dlatego szukamy pomocy. Jesteśmy laikami jeżeli chodzi o te tematy o śrubach a w naszej okolicy nikt nie potrafi nam pomóc.

Johnny, nie wiem za bardzo o co chodzi z tą przekładnią co pisałeś. I dlatego też proszę Was; może ktoś może pozyczyć nam właściwą śrubę aby zobaczyć czy będzie wchodzić w ten ślizg czy też nie. Przypominam, że nasza ma 17 zębów. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...