DOMJAN Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Witam.Udało mi się kupić za grosze silnik GM Chevy 350 v8 zmarynizowany.Właśnie kończe remont,ale mam problem bo wydaje mi się że silnik powinien posiadać chłodniczkę oleju,jednak nic takiego nie ma.Silnik jest zasilany wodą bezpośrednio i nie posiada wymiennika ciepła.Pytanie brzmi czy olej jest chłodzony w inny sposób niż przez chłodnicę czy muszę szukać innego systemu chłodzenia.Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 W oryginalnych Mercruiser'ach i Volvo chłodnicy oleju silnikowego nie ma. Chłodzenie oleju jest realizowane przez płaszcz wodny bloku. Bloki ,,marine" różnią się objętością i (chyba) powierzchnią płaszcza wodnego. Jest chłodnica oleju ale chłodzi płyn wspomagania sterowania. Jeżeli chcesz zamontować blok samochodowy to musisz przetestować temp. oleju i ewentualnie ,,zmodernizować" miskę olejową albo założyć chłodniczkę oleju przy filtrze oleju. Miska jest prostszym rozwiązaniem ze względu na ilość miejsca pomiędzy silnikiem a dnem łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedz.O TO właśnie mi chodziło,silnik jest wyciągnięty z łodzi więc wydaje mi się że nic nie muszę przerabiać.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 najlepiej użyć właśnie silnika oryginalnie zmarynizowanego, a marynizacja amerykańskiej V8 mija się z celem, gdyż jest pełno gotowych takich silników za nie duże pieniądze, wbrew pozorom marynizacja wymaga odpowiedniego podejścia do tematu, staranności, znajomości konstrukcji danego silnika, fabrycznie często są montowane inne głowice, korki, miska, elektryka odporniejsza na ładunki, a nawet rozrusznik powinien być typu marine, itd... większość projektów które widziałem, to właśnie uboga marynizacja, która może zakończyć się tak http://www.animalliberationfrontline.com/wp-content/uploads/2010/07/100728_burned_boat1.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 ....Jest chłodnica oleju ale chłodzi płyn wspomagania sterowania.... nie zawsze :) U mnie też jest 5.7 V8 na bloku chevy i "zewnętrznie" chłodzony jest tylko olej z przekładni velvet drive. Płyn wspomagania nie jest w ogóle chłodzony bo nie ma takie potrzeby - w układzie kierowniczym nie ma żadnej pompki elektrycznej, ślimak kierownicy przepycha płyn z jednej rurki do drugiej aby siłownik hydrauliczny przy sterze mógł się poruszać i obracać sterem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Ja mam dosłownie ten silnik co na filmiku:http://www.youtube.com/watch?v=jHUeaFT_3K4 a więc to nie jest marynizacja domowym sposobem,a na ebayu można znalezc całe silniki i części do nich.Chodziło mi tylko o chłodzenie- jak wybuchnie(oby nie...) to dam znać :D Na zdjęciu łódka z której go wyszarpałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 kupujesz silnik używany, nie wiem czy miałeś możliwość dokładnego sprawdzenia jego, kompresja, czy się nie przegrzewa itd... musisz monitorować temperaturę na wskaźniku, przed włożeniem powinieneś luknąć na termostat, pompę warto też sprawdzić, skoro silnik jest wyjmowany, czy nie powinieneś od razu zrobić jakąś "aktualizacje" na ebayu jest dużo części w rozsądnych cenach, więc nie kupiłeś coś nie do naprawy wrzucaj do łajby i się pochwal, jak śmiga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Silnik rozebrałem na czynniki pierwsze .Blok oddałem do honowania,głowice już zrobione,wał i panewki są O.K.Teraz czeka mnie zakup pierścieni,uszczelek no i tu bedzie bolało:kolektorów wydechowych ok 3000zł dlatego trochę to sie rozłoży w czasie.Jednocześnie sprawdzam i wymieniam bebechy w zetce także trochę kasy ucieknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 zrobisz, będziesz dbał i wiedział "na czym pływasz" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sparkson Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Silnik rozebrałem na czynniki pierwsze .Blok oddałem do honowania,głowice już zrobione,wał i panewki są O.K.Teraz czeka mnie zakup pierścieni,uszczelek no i tu bedzie bolało:kolektorów wydechowych ok 3000zł dlatego trochę to sie rozłoży w czasie.Jednocześnie sprawdzam i wymieniam bebechy w zetce także trochę kasy ucieknie. Widzę dobre podejście do tematu :) Jakiego rzędu kwotę zapłaciłeś za ten silnik, i rozumiem że kupiłeś go za granicą? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 22 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Silnik kupiłem w Polsce.Razem zetką Volvopenta 280 i gimbalem (tą ze zdjęcia) dałem 4500.Dostałem w tej cenie cały osprzęt elektryczny tj.rozrusznik,trym,alternator i coś tam jeszcze.Ogólnie silnik wyglądał strasznie bo sporo stał.Był zalany wodą bo przerdzewiał jeden kolektor(którego nie było).Rdza złapała na dwóch tłokach ale słabo i bez problemu to ruszyłem.Poszło trochę na farcie.Zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Ewentualnie: http://teaguecustommarine.com/index.php/oil-water-cooling/oil-coolers-parts/oil-coolers.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Wszystko okaże się po odpaleniu,jak będzie O.k to nie będę kombinował z wymiennikiem,a to trochę sporo podnosi koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Kolego DOMJAN jaki masz gaźnik ? Ilu gardzielowy i jaki? Rochester, Holley czy Edelbrock ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 23 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 niezłą opinie mają w GM gaźniki edlebrock 1409, http://static.summitracing.com/global/images/prod/large/edl-1409.jpg ale w zależności od roku silnika, trzeba go dodatkowo adaptować. Myślę, że najlepiej ze względów ekonomicznych jest spróbować ogarnąć istniejący gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 23 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2012 Gaźnik czterogardzielowy Rochester na 99 procent.Jutro sprawdzę dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcink Opublikowano 24 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Jesli tak to chyba masz najlepszą i najbardziej polecaną wersję. Ja u siebie mam holley'a i będę zmieniał właśnie na rochestera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 24 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2012 Dobrze by było ale brakuje mi tego czarnego dekielka i nie wiem co tam pod nim powinno być,jeśli to ssanie to pół biedy(chyba będzie chodził bez ale wolałbym żeby był kompletny).Może orientujesz się co tam jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Miłej lektury :) http://boatinfo.no/lib/mercruiser/manuals/mercruiser3.html#/0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2012 Duuużo tego.DZIĘKI ... :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DOMJAN Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam Wszystkich po dłuższej przerwie!!!Po wielu miesiącach udało mi się złożyć do kupy moją pszczółkę..Porobiłem wszystko co się dało w tym motorku,ale mam mały problem,a mianowicie chodzi o alternator.Muszę kupić nowy i nie wiem co zrobić bo potrzebny jest alternator 50A.Znalazłem na allegro 45A za dobrą cene(połowa ceny 50A),tylko czy to wystarczy? Oto link: http://allegro.pl/nowy-alternator-marine-volvo-penta-bukh-45-amper-i3229291878.html Co o tym sądzicie ?Oto link do filmiku z moim motorkiem:http://www.youtube.com/watch?v=TfIcjWaJPyA Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.