bartxt Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Nosze sie z zamiarem odswierzenia mojej Z etki. Najpierw jednak chcialbym pozbyc sie z niej mlecznych nalotów (to chyba kamien). A nastepnie przygotować do malowania. Dlatego prosze was o rady czym usunac ten nalot i jakiej uzyc farby by efetkt nie był krotkotrwaly. To samo tyczy sie tez sruby alu czy koś z was wie gdzie mozna dostac nalepki na spodzine Alpha ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Jesli można coś Tobie podpowiedzieć to nie wal na tą zetkę niezliczonych warstw farby, pamiętaj,że farba jest izolatorem, a zetka jest chłodzona wodą zewnętrzną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Nie no jasne Mariusz. ;) Tylko najpierw chcial bym wiedziec czym to pomalować ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Piaskowanie ,podkład epoksydowy następnie farba poliuretanowa malowanie w jakimś zakładzie lakierniczym samemu pomalujesz sprajami zaraz ci farba poschodzi z spodziny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Piaskowanie ,podkład epoksydowy następnie farba poliuretanowa malowanie w jakimś zakładzie lakierniczym samemu pomalujesz sprajami zaraz ci farba poschodzi z spodziny :) Spoko mam kompresor i zestaw,powiedz lepiej czym usunac te biale naloty i jaka farba malować??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Nie znam się na tym ale podkład reaktywny bym zastosował pod farbę na amelinium ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Piaskowanie ,podkład epoksydowy następnie farba poliuretanowa malowanie w jakimś zakładzie lakierniczym samemu pomalujesz sprajami zaraz ci farba poschodzi z spodziny :) ZERO piaskowania, tam są uszczelniacze na siłownikach i inne detale które nie mogą być uszkodzone, jesli usuniecie starych powłok, to tylko chemicznie, czyli preparat Scansol po wcześniejszym lekkim zmatowieniu starej farby.Scansol lubi dodatnie temperatury wtedy lepiej działa, więc proponuję temp."pokojową".Jesli za pierwszym razem nie zejdzie całośc starej farby to trzeba zabieg powtórzyć, jak sie dokopiesz po calosci do metalu, to zalezy czy to jest stal czy amelinium, jesli stal to daj epoxyd, 2 warstwy, jesli amelinium to daj grunt kwasny i na to ja dałbym dobry epoxyd, a pózniej możesz dać na to dobry poliuretan, nie musisz stosowac podkładów wypełniających , I to byłoby na tyle:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 No i tego oczekiwalem, dzieki za wskazówki Mariusz ;) [ edit musti - usunąłem źle wklejony cytat] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Ale nie możesz opierać się tylko na moim poście, poczekaj może koledzy coś jeszcze napiszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Ponad dwa lata temu przy malowaniu jachtu odmalowalem przekładnię za pomoca oliva epirust jako podklad i jako antyporost seajet 034 Poprzednik ma rację że piaskowanie odpada... Czyszczenie chemiczne /ja stosowalem srodek yachticonu nazwy nie pamietam/ i reczne znaczy się płótno scierne. Istotne jest pozbycie się powłoki z lakierowania proszkowego /?/. Jesli ma być ładne w polysku to epirust +bosman 54 + poliuretan 2k ale to na krotko wytrzyma pod wodą przy calosezonowym trzymaniu jachtu przy pomoscie wiec może pod wodą zamiast lakieru seajet 034 warto zastosować. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Tak mi teraz przyszło na myśl, ze ideałem byłoby lakierowanie proszkowe, ale to się wiąże z rozbebszeniem zetki do gołego metalu, usunięcie wszystkich mechanizmów, uszczelniaczy. W piecu do utwardzania lakieru proszkowego panuje temp. +/- 200 st.C i wszelkie cześci gumowe i plastikowe tego nie zniosą.Ale z pewnoscia jest to najtrwalsze lakierowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Przekładnie są lakierowane proszkowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Przekładnie są lakierowane proszkowo... Ale ja nie twierdzę,ze nie są lakierowane proszkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Chcesz żeby było ładnie? To zdecydowanie piaskowanie.Żadne chemiczne usuwanie starej farby nie da takiego efektu jak wypiaskowanie. Jeżeli masz wżery w aluminium to konieczne jest szpachlowanie.Siłowniki możesz sobie odpuścić z piaskowania i wyczyścić szlifierką. Odtłuścić i umyć wodą. Następnie konieczny jest podkład aktywny na aluminium.Po wysuszeniu podkładu zmatuj przed lakierowaniem. Lakier zakup taki jak na samochód, dwuskładnikowy z utwardzaczem.Krótko mówiąc całość trzeba tak wykonać jak przy lakierowaniu samochodu. To samo zrób ze śrubą. Tak jak pisali poprzednicy, nie lakieruj sprayami bo farba nie będzie się trzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 20 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 Tak więc bartxt....wybór metody lakierowania zetki należy do Ciebie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartxt Opublikowano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Tak wiec daliscie mi koledzy spora dozę wiedzy ;) Wszystkim bardzo dziękuje. Oczywiscie te myslalem nad malowaniem proszkowym ale wybebeszanie wszystkiego troche mnie zniecheca. mysle ze po tych informacjach podejme wlasciwa decyzje Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Pamietaj tylko że: szybkko i tanio nie będzie dobrze, szybko i dobrze nie bedzie tanio, tanio i dobrze nie będzie szybko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Pamietaj tylko że: szybkko i tanio nie będzie dobrze, szybko i dobrze nie bedzie tanio, tanio i dobrze nie będzie szybko... Nabijasz posty czy nudzi Ci się? Też będę w tym sezonie lakierował Zetkę i to co opisał Mariusz to system który zastosuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Nabijam posty. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Ważny szczegół przed malowaniem aluminium ! Chodzi o przyczepność lakieru. 2min 30sek - 2min 45sek Kąpiel ( z chyba piaskowaniem) otwierająca pory powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Pamietaj tylko że: szybkko i tanio nie będzie dobrze, szybko i dobrze nie bedzie tanio, tanio i dobrze nie będzie szybko... Nabijasz posty czy nudzi Ci się? Też będę w tym sezonie lakierował Zetkę i to co opisał Mariusz to system który zastosuje. skipper i czym w końcu pomalowałeś swoją zetkę ? Moja zetka w oryginale nie była malowana proszkowo na 100% bo widać że najpierw była złożona a potem pryśnięte pistoletem. Przy malowaniu proszkowym problem polega na tym że przekłądnia musi być wybebeszona ze wszystkiego i trzeba zabezpieczyć dużo małych miejsc które nie powinny być pomalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Jako, że przygotowuję się do renowacji przekładni Z, od jakiegoś czasu zbierałem informacje i powstał taki plan krok po kroku: 1. Sodowanie celem dokładnego oczyszczenia i usunięcia luźnych odprysków, 2. Odtłuszczenie (i tu nie jestem pewien czy nie zbyteczne po sodowaniu), 3. Podkład 2 warstwy 2K multifunctional EPOXY PRIMER w spray-u, firmy Sea Line (nowość wchodząca na rynek na najbliższych targach Wiatr i Woda) http://www.sea-line.eu/pl/epoksydowy-podklad-spray-2k/ 4. Zmatowienie powierzchni papierem 240 (nie jestem pewny czy konieczne) i mycie Cleaner, 5. Uzupełnianie ewentualnych ubytków (wżerów) epoksydem VERSACHEM METAL BOND przemysłowej wytrzymałości https://allegro.pl/oferta/versachem-metal-bond-szybki-klej-do-metalu-56g-7525379144, 6. Szlifowanie powierzchni papierem 240 oraz mycie Cleaner, 7. Ponowny natrysk 2 x 2K multifunctional EPOXY PRIMER , 8. Zmatowienie powierzchni papiery 240-400 oraz mycie odtłuszczanie, 9. Malowanie 2 warstwy Seajet 034 lub 035 https://www.farbyjachtowe.pl/farba-przeciwporostowa-samopolerujaca-zywe-kolory-034-emperor-0-75l-p-273.html Jeśli ktoś z kolegów ma jakieś uwagi lub pragnie zasilić swoją wiedzą ten post to bardzo proszę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Jarek ja do Ciebie zadzwonię i opowiem jak ja to widzę. :) Właśnie sprawdziłem i wraz ze zmianą telefonu nie wiem dlaczego wcięło mi Twój numer . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Zamiast kleju z linku warto użyć pasty https://e-kleje.pl/kleje-epoksydowe/64-multibond-1632-16a-naprawa-klejenie-aluminium.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 19 Lutego 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2019 Jarek nie znam tych produktów o których piszesz i podlinkowałeś dlatego nie wypowiem się na ich temat. Ale gdyby to była moje zatka to naprawę przeprowadziłbym w następujący sposób. 1) sodablast 2) odtłuszczenie , nie wiem czy po tej sodzie jest potrzebne ale z pewnością bym dobrze sprężonym powietrzem wydmuchał pozostałości po sodowaniu. I na wszelki wypadek odtłuścił zmywaczem, lub benzyna ekstrakcyjną . 3)jedna warstwa epoksydu chemoutwardzalnego 4) szpachlowanie nielubianym przeze mnie szpachlem epoksydowym, ale zastanowiłbym się nad aluszpachlem . 5)po wyszlifowaniu spachlówki dwie warstwy epoksydu 2K oczywiście pistoletem lakierniczym.:-) 6) lakier poliuretanowy 2k , lub akrylowy 2K I po balu :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.