Autor Wątek: czym pomalować zetke /naklejki  (Przeczytany 7417 razy)

Luty 21, 2015, 07:59:09
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 185
  • "każdy pływa tym co ma"wiecej wolnych jezior"
    • Poznań
  • Akwen: Warta
Tak wiec daliscie mi koledzy spora dozę wiedzy  ;) Wszystkim bardzo dziękuje.
Oczywiscie te myslalem nad malowaniem proszkowym ale wybebeszanie wszystkiego troche mnie zniecheca.
mysle ze po tych informacjach podejme wlasciwa decyzje

Pozdrawiam
Obecnie ponad 20 letni CHAPARRALL 1800SL poganiany MerCruiser 4,3   z Alpha One
Była 40 letnia  Mirella OXYGEN   EVINRUDE 50 VRO
kiedyś wyczynowy Wicher 43 km pełnoletnia Yamaha XT enduro  na kostkach http://www.youtube.com/watch?v=xhl7zqJIe1g

Luty 21, 2015, 19:03:08
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 1848
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pamietaj tylko że:
szybkko i tanio nie będzie dobrze,
szybko i dobrze nie bedzie tanio,
tanio i dobrze nie będzie szybko...
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Luty 21, 2015, 19:53:33
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 1065
  • J.Rożnowskie,J.Jeziorak-Zalew Wiślany
  • Akwen: Wody lokalne
Pamietaj tylko że:
szybkko i tanio nie będzie dobrze,
szybko i dobrze nie bedzie tanio,
tanio i dobrze nie będzie szybko...


Nabijasz posty czy nudzi Ci się?

Też będę w tym sezonie lakierował Zetkę i to co opisał Mariusz to system który zastosuje.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2015, 20:03:51 wysłana przez skipper »

Luty 21, 2015, 21:58:42
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 1848
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Luty 22, 2015, 11:24:27
Odpowiedź #19
Ważny szczegół przed malowaniem aluminium ! Chodzi o przyczepność lakieru.
2min 30sek - 2min 45sek Kąpiel ( z chyba piaskowaniem) otwierająca pory powierzchni.
https://www.youtube.com/watch?v=itqTL3knVeM

 
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2015, 00:10:28 wysłana przez mikijet »

Lipiec 10, 2018, 23:14:52
Odpowiedź #20
  • ****
  • Wiadomości: 353
    • Trzebież
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Pamietaj tylko że:
szybkko i tanio nie będzie dobrze,
szybko i dobrze nie bedzie tanio,
tanio i dobrze nie będzie szybko...


Nabijasz posty czy nudzi Ci się?

Też będę w tym sezonie lakierował Zetkę i to co opisał Mariusz to system który zastosuje.

skipper i czym w końcu pomalowałeś swoją zetkę ?

Moja zetka w oryginale nie była malowana proszkowo na 100% bo widać że najpierw była złożona a potem pryśnięte pistoletem. Przy malowaniu proszkowym problem polega na tym że przekłądnia musi być wybebeszona ze wszystkiego i trzeba zabezpieczyć dużo małych miejsc które nie powinny być pomalowane.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2018, 12:27:34 wysłana przez kruszek1985 »

Luty 19, 2019, 15:27:00
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1378
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Jako, że przygotowuję się do renowacji przekładni Z, od jakiegoś czasu zbierałem informacje i powstał taki plan krok po kroku:

1. Sodowanie celem dokładnego oczyszczenia i usunięcia luźnych odprysków,
2. Odtłuszczenie (i tu nie jestem pewien czy nie zbyteczne po sodowaniu),
3. Podkład 2 warstwy 2K multifunctional EPOXY PRIMER w spray-u, firmy Sea Line (nowość wchodząca na rynek na najbliższych targach Wiatr i Woda)
http://www.sea-line.eu/pl/epoksydowy-podklad-spray-2k/
4. Zmatowienie powierzchni papierem 240 (nie jestem pewny czy konieczne) i mycie Cleaner,
5. Uzupełnianie ewentualnych ubytków (wżerów) epoksydem VERSACHEM METAL BOND przemysłowej wytrzymałości   https://allegro.pl/oferta/versachem-metal-bond-szybki-klej-do-metalu-56g-7525379144,
6. Szlifowanie powierzchni papierem 240 oraz mycie Cleaner,
7. Ponowny natrysk 2 x 2K multifunctional EPOXY PRIMER ,
8. Zmatowienie powierzchni papiery 240-400 oraz mycie odtłuszczanie,
9. Malowanie 2 warstwy Seajet 034 lub 035
https://www.farbyjachtowe.pl/farba-przeciwporostowa-samopolerujaca-zywe-kolory-034-emperor-0-75l-p-273.html

Jeśli ktoś z kolegów ma jakieś uwagi lub pragnie zasilić swoją wiedzą ten post to bardzo proszę :)
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Luty 19, 2019, 15:54:09
Odpowiedź #22
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2599
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jarek ja do Ciebie zadzwonię i opowiem jak ja to widzę.   :)
Właśnie sprawdziłem i wraz ze zmianą telefonu nie wiem dlaczego wcięło mi Twój numer .

Luty 19, 2019, 16:08:01
Odpowiedź #23
  • *****
  • Wiadomości: 1848
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Luty 19, 2019, 18:02:07
Odpowiedź #24
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2599
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Jarek nie znam tych produktów o których piszesz i podlinkowałeś dlatego nie wypowiem się na ich temat.
 
Ale gdyby to była moje zatka to naprawę przeprowadziłbym w następujący sposób.

1) sodablast
2) odtłuszczenie , nie wiem czy po tej sodzie jest potrzebne ale z pewnością bym dobrze sprężonym powietrzem wydmuchał pozostałości po sodowaniu. I na wszelki wypadek odtłuścił zmywaczem, lub benzyna ekstrakcyjną .
3)jedna warstwa epoksydu chemoutwardzalnego
4) szpachlowanie nielubianym przeze mnie szpachlem epoksydowym, ale zastanowiłbym się nad aluszpachlem .
5)po wyszlifowaniu spachlówki dwie warstwy epoksydu 2K oczywiście pistoletem lakierniczym.:-)
6) lakier poliuretanowy 2k , lub akrylowy 2K
I po balu :-)
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2019, 19:57:16 wysłana przez Mariusz »

Luty 19, 2019, 18:25:25
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 2953
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Ja tak właśnie zrobiłem stope od silnika jak Mariusz napisał ,podklad lepiej położyć pistoletem ,tylko do szpachlowania użyłem szpachlówki epoksydowej firmy mipa używałem jej też do kadłuba i trzyma do dzisiaj

Luty 19, 2019, 20:41:14
Odpowiedź #26
  • *****
  • Wiadomości: 1378
    • Pruszcz Gdański
  • Akwen: Zatoka Gdańska
Zamiast kleju z linku warto użyć pasty https://e-kleje.pl/kleje-epoksydowe/64-multibond-1632-16a-naprawa-klejenie-aluminium.html

Masz ten multibond dobrze sprawdzony? Jaka jest konsystencja, wejdzie w najmniejsze zakamarki?
Pozdrawiam Jarek
Sea Ray 280/315    2 x MerCruiser 4,3 MPI 220 hp
Sea Doo Challenger 180 SE   1,5 MPI  215 hp

Luty 20, 2019, 00:36:34
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 1848
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Polecam tylko wypraktykowane na własnym podwórku produkty.
 Konsystencja jest powiedzmy poxipolu, żeby była jak pasta do zębów należy nagrarzać produkty ale skraca y wtedy czas użycia pasty bo szybciej zachodzi reakcja.
Co do szpachlowania zakamarków to nie będzie z tym problemu, problem będzie z tym, że na powierzchni porowatej będzie widać szpachlowane miejsca w postaci gładkich placków...

Jeśli tych "najmniejszych zakamarków" jest dużo, to może zamiast bawić się w szpachlowanie warto po pozbyciu się dotychczasowych powłok położyć jako pierwszy Epirust Alu Steel Primer, potem pozalewac nierówności epoksydami np Epinox Bosman. Pozalewac czyli malować kilkukrotnie. Zależnie czy na koniec chce Kolega położyć jakąś emalię czy antyporostówkę przygotować odpowiednimi papierami podłoże i malować.

Do takich celów wystarczy garażowy kompresor i pistolet z dyszą 1.8-2.0, do emalii to 1.5 będzie trochę za duży ale do antyporostu w sam raz. Myślę że w tym temacie Mariusz lepiej opisze zagadnienie.

Produktu sea Line w sprayu nie znam, nie znalazłem też nic sensownego do poczytania o tym wynalazku.
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2019, 08:48:54 wysłana przez panpikuś »
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.

Luty 20, 2019, 08:08:09
Odpowiedź #28
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2599
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Adam ja pisałem generalnie o szpachlówkach epoksydowych , że ich nie lubię że względu na bardzo długi czas wiązania . Nie wymieniłem nazwy konkretnej szpachlówki.

Luty 20, 2019, 08:50:55
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 1848
    • Warszawa
    • Usługi szkutnicze
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
 :-[ Przepraszam w takim wypadku, za dużego skrótu myslowego użyłem. Poprawiłem post.
Stopy wody pod śrubą.
Pzdr Adam.