Skocz do zawartości

Fletcher MerCruiser Alpha 4.3 V6 porada


szymon5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Stałem się posiadaczem motorówki FLETCHER MERCRUISER 4.3 V6

Jestem laikiem w temacie, zatem pierwsza sprawa jaka mnie interesuje jest kwestia chlodzenia, gdzie siniik zaciaga wode gdzie ja wyrzuca, czy uklad sie jakos odpowietrza? Obok kierownicy mam jakiś przycisk, ktory jak wlacze zalacza jakas pompkę w silniku. Jak robić próbę silnika na sucho na lądzie?? Gdzie wpiac waz wodny.

1.jpg.2363369f2c4c6e4501e3be761c493a02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przycisk nie ma nic wspólnego z chłodzeniem silnika. To zapewne pompa zenzowa.

Chłodzenie silnika zaczyna się w ,,zetce" od kratek wlotowych wody. Dalej pompa wirnikowa podaje ją na silnik. Wylot wody poprzez kanały wydechowe w transomie i przez komin śruby.

https://www.youtube.com/watch?v=DrYNJa8y9Zc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki chlopaki za pomoc teraz juz wiem co i jak wiec bogatszy w wiedze ide dzis dzialac z łódeczką. Wiecie moze czy jest gdzies jakies ssanie ktore sie zalacza zeby odpalic zimny silnik, bo jak jest ciepla pali na dotyk a zimna trzeba krecic z minute
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że popychając manetkę najpierw wrzucasz bieg a potem tą samą dźwignia, pchając dalej) dodajesz gaz.

Jak chcesz,,przegazować" silnik ( bez wrzucania biegu) to musisz wcisnąć guzik i dopiero wtedy przesuwać dźwignię.

Oczywiście o zrywce wyłączającej zapłon i wyłączniku rozrusznika, który uniemożliwia uruchomienie silnika na biegu wiesz  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie ma zrywki, musze ja zamontowac, ale mam inny problem z chłodzeniem, nie wiem jak je sprawdzic czy jest, w zime ktos nie spuscil wody z kranikow i wypchalo zaslepki z bloku. Wlozylem je, sprawdzilem termostat czy dziala, wirnik w spodzinie tez sprawdzilem ale wydaje mi sie ze wody nie ciągnie do silnika bo weze są miekkie i jak odkrecam je to zbyt duzo wody w nich nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Po odpaleniu sprawdz stan oleju. Czy go nie przybyło i czy nie robi się ,,śmietana".

2.Podobno wirnik sprawdziłeś. Jak? Najlepiej go od razu wymienić (@ musti coś wspominał ;)  )

3.Uruchamiając silnik woda najpierw pojawia się w kanałach wylotowych transoma ( najpierw jedna strona potem druga)

4.Oszczelka na łączeniu kanałów olejowych spodziny i przekładni kątowej !!! Sprawdź stan oleju w spodzinie!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zalalem nowy jak rozbieralem spodzine, ale wlasnie mysle nad tym ze na łaczeniu gory z dolem nie ma zadnego oringu, to samo tyczy sie wirnika pod nim rowniez nie widzialem zadnych uszczelek a w zestawach naprawczych jest ich podajze 5. Chyba zamowie nowy komplet i zaloze zobaczymy co bd dalej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...