szymon5 Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Witam serdecznie Stałem się posiadaczem motorówki FLETCHER MERCRUISER 4.3 V6 Jestem laikiem w temacie, zatem pierwsza sprawa jaka mnie interesuje jest kwestia chlodzenia, gdzie siniik zaciaga wode gdzie ja wyrzuca, czy uklad sie jakos odpowietrza? Obok kierownicy mam jakiś przycisk, ktory jak wlacze zalacza jakas pompkę w silniku. Jak robić próbę silnika na sucho na lądzie?? Gdzie wpiac waz wodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Ten przycisk nie ma nic wspólnego z chłodzeniem silnika. To zapewne pompa zenzowa. Chłodzenie silnika zaczyna się w ,,zetce" od kratek wlotowych wody. Dalej pompa wirnikowa podaje ją na silnik. Wylot wody poprzez kanały wydechowe w transomie i przez komin śruby. https://www.youtube.com/watch?v=DrYNJa8y9Zc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 2 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Dziekuje za odp pomoglo mi to duzo, a moze wiesz co to za otwory sa po bokach ida z nich rury do komory silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Wentylator komory silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albert.knz Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 i właśnie wylot z pompy zenzowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 tak z kratek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 Kratki do wentylacji są wyzej. Te zaznaczone to okragle wyloty ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 W kółku są zaznaczone jakieś odpływy albo odpowietrzenia. Kratki to oczywiście wentylacja komory silnikowej. Przy okazji. zanim uruchomisz silnik powinieneś podnieść klapę komory i uruchomić wentylację na ok.2min. C:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 2 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2017 No fakt, źle spojrzałem, to od pompy zenzowej, sorry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 dzieki chlopaki za pomoc teraz juz wiem co i jak wiec bogatszy w wiedze ide dzis dzialac z łódeczką. Wiecie moze czy jest gdzies jakies ssanie ktore sie zalacza zeby odpalic zimny silnik, bo jak jest ciepla pali na dotyk a zimna trzeba krecic z minute Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Odpalasz w wodzie czy na słuchawkach? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Na lądzie na sucho odpalalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2017 Machnij co najmniej raz manetką do oporu żeby wtrysnąć trochę paliwa (pompką przyspieszenia) i przede wszystkim zamknąć klapę od ssania. Po rozgrzaniu silnika klapa się otwiera samoczynnie zeskakując z zaczepu. Trzeba ją jakoś zahaczyć spowrotem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Przy manetce mam guzik throttle moze mi ktos powiedziec do czego on słuzy?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Zauważ, że popychając manetkę najpierw wrzucasz bieg a potem tą samą dźwignia, pchając dalej) dodajesz gaz. Jak chcesz,,przegazować" silnik ( bez wrzucania biegu) to musisz wcisnąć guzik i dopiero wtedy przesuwać dźwignię. Oczywiście o zrywce wyłączającej zapłon i wyłączniku rozrusznika, który uniemożliwia uruchomienie silnika na biegu wiesz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Jak będzie się tak na sucho bawił w odpalanie, to jeszcze dużo pytań na forum się pojawi. :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 O tym że mam bieg i nie da się odpalić wiem ale zrywki nie mam żadnej hmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 A co zrobisz jak wypadniesz z łodzi? Popłynie sama dalej? Musisz mieć zrywkę, może po prostu masz włączoną na stałe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2017 Pokaż manetkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Nie ma zrywki, musze ja zamontowac, ale mam inny problem z chłodzeniem, nie wiem jak je sprawdzic czy jest, w zime ktos nie spuscil wody z kranikow i wypchalo zaslepki z bloku. Wlozylem je, sprawdzilem termostat czy dziala, wirnik w spodzinie tez sprawdzilem ale wydaje mi sie ze wody nie ciągnie do silnika bo weze są miekkie i jak odkrecam je to zbyt duzo wody w nich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 1.Po odpaleniu sprawdz stan oleju. Czy go nie przybyło i czy nie robi się ,,śmietana". 2.Podobno wirnik sprawdziłeś. Jak? Najlepiej go od razu wymienić (@ musti coś wspominał ;) ) 3.Uruchamiając silnik woda najpierw pojawia się w kanałach wylotowych transoma ( najpierw jedna strona potem druga) 4.Oszczelka na łączeniu kanałów olejowych spodziny i przekładni kątowej !!! Sprawdź stan oleju w spodzinie!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2017 Olej zalalem nowy jak rozbieralem spodzine, ale wlasnie mysle nad tym ze na łaczeniu gory z dolem nie ma zadnego oringu, to samo tyczy sie wirnika pod nim rowniez nie widzialem zadnych uszczelek a w zestawach naprawczych jest ich podajze 5. Chyba zamowie nowy komplet i zaloze zobaczymy co bd dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymon5 Opublikowano 19 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 A wiec tak, wymienilem wirnik z kpl uszczelek na nowy i chłodzenie powrocilo. Dzieki wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.