michal_motorowodniak Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Jak już w kilku postach wspomniałem, nowo nabyta jednostka silnik stacjonarny, volvo 3. (2006r) przekładnia SX i pytanie bo dostałem takie wytyczne że bieg (wsteczny czy przód) wrzucamy przy opuszczonej zetce. Pytanie czy na maxa opuszczonej czy jest dozwolony jakiś kąt aby nic nie uszkodzić w zetce. Może jak nie można wrzucić biegu to może można wpłynąć na płytką wodę i unosić zetkę? jak to jest? Problem polega na wypłynięciu z płytkiej wody, na wiosłach nie zawsze się da, bo jak fala wali w rufę a łódż 900 kg to pagajem marna szansa, ponoć jakiś krzyżak jest w zetce i można uszkodzić? Ktoś poradzi jak sobie radzicie w takich sytuacjach (chodzi o jeziora) niektórzy to nawet o kanały pytali czy drożne - no ja bym się nie odważył jak nie można przy podniesionej pływać ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 Powinieneś mieć ogranicznik kąta trymu. 1.Silnik pracuje - podnosisz zetkę do pewnego, dozwolonego kąta i dalej ogranicznik wyłącza podnoszenie. 2.Silnik nie pracuje - możesz podnieść wyżej albo mocniejszym przyciśnięciem włącznika albo drugim włącznikiem ( do tzw pozycji transportowej) PS. Oprócz kardana jest jeszcze pobór wody chłodzącej. Wloty nie mogą być w powietrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 22 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 wloty nie będą w powietrzu pobiera w kilku miejscach od dołu, na spodzinie i przez wydech. ale takiego wyłącznika nie ma, można podnieść do końca. Bo tak woduję, odpalam - zetka podniesiona jak przy trtansporcie, mogę opuścić, nagrzewam silnik i co dalej. Jak płytka woda ok 0,8 m to nie odpłynę? jeżeli można coś uszkodzić to szkoda że można fizycznie wrzucić ten bieg - powinna być jakaś blokada a istnieje jakiś kąt w którym można bezpiecznie wrzucić bieg czy musi być pionowo w dół? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2019 ,,...pobiera w kilku miejscach od dołu, na spodzinie i przez wydech"- ??? Z tym pobieraniem przez wydech byłbym ostrożniejszy ;) Ogranicznik elektryczny musi być. Kwestia czy wyłącznik jest dobrze ustawiony? Okazuje się, że ten ogranicznik montowany jest opcjonalnie. Czyli masz podnoszenie zetki na ,,czuja". Przy max podniesionej nie przesadzaj z obrotami i słuchaj czy kardany nie tarabanią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 23 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2019 Jeśli odpalasz silnik przy podniesionej zetce to już kardan i pionowy wałek napędowy się kreci. Wrzucając bieg zazębiasz jedynie wałek, na którym siedzi śruba, do pionowego walka napędowego. Z tym nie ma problemow, jedyne co to delikatnie z obrotami, jak kolega pisał wcześniej i słuchaj kardana. Uruchamianie i wrzucanie biegu na podniesionej zetce to generalnie taka sama sytuacja jak przy skręconej w bok zetce- raczej tez nie piłujemy silnika wtedy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 1 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2019 Oczywiście wszystkie czynności o których pisaliśmy powyżej zamierzam wykonywać przy minimalnych obrotach tak jak ruch w porcie, bo właśnie chodzi mi o poruszanie się na płytkiej wodzie bardzo powoli aby nie uszkodzić zetki i śruby. Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem to można: 1. Zetka podniesiona do góry - płytka woda - uruchamiam silnik - wrzucam bieg - odpływam - opuszczam max zetkę płynąc. 2. płynę na głębokiej wodzie powoli bieg przód - podnoszę zetkę do góry wpływam na płytką wodę - wyłączam silnik. Czy tak będzie ok, pytam bo widzę że sporo osób na wodzie tak robi ale to że robią nie znaczy że jest to bezpieczne dla sprzętu a co idzie za tym dla kieszeni a usterki są dość kosztowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 2 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2019 Tak będzie ok. Bardzo ważne jest wiedzieć nad jakim dnem się poruszasz- piasek kamienie. Jeśli masz ehosondę i wskaźnik kata podniesienia zetki- to są bardzo pomocne. Nie wiem jaka masz łódź ale możesz rozlokować pasażerów , żeby Ci rufa nie siedziała za mocno. Jednocześnie jak podnosisz zetkę to słuchaj hałasu za rufą, czy śruba nie jest za wysoko i cały wyrzut wody nie idzie w '"komin". Nie wiem jaka masz zetkę, ale np. OMC Cobra podnosi się tak wysoko, że skeg jest równo z dnem lodzi. Ok już widzę że masz Volovo SX , ktora jest udoskonaloną nieznacznie + fejslifting- OMC Cobra,( Volvo przejęło OMC po bankrutcwie) wiec możesz ja podnosić wysoko.I bez piłowania obrotów wszystko powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.