kmlgregorczyk Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Cześć, Posiadam łódź Mariah Shabah Z212 (1999). Łódź posiadała silnik Mercruiser 5.0 (260KM) na gaźniku, niestety silnik został "zatarty" jak powiedział mechanik, ale udało się z ubezpieczenia wyrwać kasę na nowy, wiec korzystając z okazji zakupiłem zupełnie nowy 4.3 na wtrysku (220KM) Są trzy problemy: 1. Łódź po wciśnięciu manetki do oporu staje dęba, ale za cholerę nie kładzie się w ślizg, dopiero po dociążeniu jej z przodu. Teraz pytanie, czy jest coś nie tak skonfigurowane, czy ma to problem z jakimiś przełożeniami? Czy po prostu silnik jest za słaby dla tej łodzi... 2. Po ok 20 minutowym pałowaniu, np.: ciąganie pompowanej kanapy z 2 osobami, silnik wydaje 1 dzwięk i przechodzi w tryb awaryjny (wyłącza cylindry?), czemu tak się dzieje? przegrzewa się czy co? 3. Przestało działać wspomaganie?! tak po prostu?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 1.Po zmianie silnika na słabszy musisz na nowo dobrać śrubę. 2. Sygnał powinien być ciągły. Tryb awaryjny to przegrzanie albo brak oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmlgregorczyk Opublikowano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 A jak myślisz, może lepiej zrobić remont 5.0 i wrzucić go ponownie, a ten 4.3 sprzedać? Myślałem że nowy 4.3 pociągnie bez problemu, ale jest dużo głośniejszy i to że nie daje rady położyć łodzi w ślizg to masakra, ale spróbujemy z tą inną śrubą, jednak rozważam remont starego i po prostu sprzedaż nowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 220KM powinno bez problemu poradzić sobie z tą łodzią. Na początek śruba 19". Zakładam że masz pojęcie o trymowaniu przy starcie :-\ Czy jak już wejdzie w ślizg osiągasz obroty w zakresie WOT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmlgregorczyk Opublikowano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Tak, z trymowaniem nie mam problemu ;) A co do WOT, to tak osiągam takie obroty, jednak mam wrażenie, że jest to niższa prędkość niż przy poprzednim silniku.. Śruba w tej chwili to STAL 21 Mam też ALU 17 - ale tej nie sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 9 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2019 Widocznie ten nowy silnik ma za mały moment obrotowy aby kręcić taką ciężką śrubą. Zejście ze skokiem spowoduje na pewno odciążenie silnika, a co za tym idzie wzrost dynamiki łodzi. Jeśli masz śrubę 17 to nie zastanawiaj się tylko zakładaj, co prawda na wolnych obrotach łódź będzie też wolniejsza ale będzie dużo łatwiej wchodzić w ślizg. To nie samochód że byle co go popchnie i jakoś pojedzie. Taka łódź albo pływa w wypornościowo i wtedy mocy trzeba relatywnie niewiele, do pokonania jednak bariery wyjścia w ślizg trzeba mocy dużo i obrotów na śrubie, dlatego tak ważne jest dopasowanie charakterystyki śruby do rozkładu mocy i momentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_motorowodniak Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 Mam jeszcze słabszy silnik 3,0 volvo, i śruba 14 x 1/4 x 21 (łódż 900 kg stingray 185) taki zestaw niedawno nabyłem i też po pierwszych testach uważam że ciężko wchodzi w ślizg, a silnik jakby ciężko chodził - czy też warto było by zmniejszyć śrubę ? Na jaką? ktoś doradzi ? śruba jest aluminiowa czy warto założyć inną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 21 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2019 nikt nie da gotowej recepty jak nie podasz na jakie obroty silnik sie wkreca MAX i jaką wtedy prędkość masz. Plus producent jaki zakres WOT podaje dla tego silnika. Najlepiej jakbyć był w środkowym zakresie podanego zakresu WOT. Róznie moznaliczyc ale kazdy cal w dól to może być ew 100-150 obrotów wiecej (niektórzy podają i 200 jak skoczysz w optimum) Stalowa jest bardziej efektywna ale jak przywalisz to szkody są ogromne dla spodziny - bardzo kosztowne. ALU się pogniecie i jest duża szansa, że spodzina mniej oberwie. Ja latasz po morzu (z dala od brzegu) to stalowa, w przeciwnym razie raczej ALU będzie bezpieczniejsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.