bonan Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2012 Witam Jestem nowym uzytkownikiem,nie mam zbyt duzej wiedzy. Mam pytanie odnosnie marynizacji silnika diesla,Jakiej marki najlepiej zmarynizowac i jaka pojemnosc,chodzi mi o to ktory jest najlatwiej,z tego co mi wiadomo to musi byc chlodzona ciecz,spaliny i olej Jestem w posiadaniu motorowki Fletcher ok 6.5 m,silnikiem stacjonarnym bym mercruzer 4.2 l,chcialbym zaadoptowac silnik diesla,przekladnia mercruizer alfa 1 Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumis2121 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 A jakie są koszty takiej przeróbki silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Kolega @Tomasze_k702 marynizował diesla od Audi, ale dawno go nie było na forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zależy jakiej mocy ma być docelowo motor...jeśli starczy 90-110 kucy to pakuj TDi z grupy VAG na zwykłej pompie (1Z.AHU,AFN,ASV,AHH) Jeśli ciężar nie robi różnicy i chcesz pójść bardziej po bandzie pakuj 3.0 TD 24V ze stajni Mercedesa. Świetny motor,mocny,hamoodporny i rozwojowy.Ktoś na alledrogo.pl się reklamuje z marynizacją tego motoru... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonan Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 spoko,myslalem o silniku pajero 2.8,ma on ponoc wyzsze obroty co by wplywalo kozystnie Czy ta pojemnosc wystarczy zeby wprawidz ta lodz w slizg,niechcial bym plywadz motorowka spacerowa Czytalem ze duze pojemnosci nie rozkrecaly sie do wysokich obrotow bo je zabijala pojemnosc,tam byl stacjonarny 4.2 wiec moze silnik 2.8 wspolgra z ta przekladnia z pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Musisz porównać momenty obrotowe w funkcji mocy porównać to z przekładnią jaką masz i ewentualnie pokombinować z przełożeniem w przekładni. Marynizacja silnika pod względem mechanicznym to generalnie pikuś. Cały problem to elektronika w nowoczesnych dieslach. Musisz mieć dobrgo elektronika i problemem jest to, że w Polsce jest chyba jedna hamownia do napędów motorowodnych, a ona była by pomocna aby zrobić to profesjonalnie. inaczej to tak jakby pisać program do samochodu bez sprawdzenia na hamowni. Druga sprawa masz przekładnię alhpa one, a one nie są dedykowane do diesli i możesz zmielić tryby. zamiana przekładni na serię brawo to już konkretne pieniądze + nowy silnik to wyjdą takie pieniądze, że różnica na ekonomice nie zwrócą się przez parę lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonan Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 witam dlaczego przekladnia mogla by nie wytrzymac,chodzi o moment obrotowy ? z tego co wiem a moze sie myle to w obydwu typach silnika wystepuje moment obrotowy tylko inaczej przebiega, przy roznych obrotach,moze nie chodzi o moment tylko o moc silnika,im wieksza tym przekladnia byla by narazona na wieksze naprezenia byl tam silnik o mocy ok 240 km wiec przekladnia musiala byc dosc wytrzymala (moim zdaniem) chodzi tylko zeby osiagnac dosc wysokie obroty na srubie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasze_k702 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 witam koledzy CI dobrze doradzaja jak myslisz powaznie od dieslu to z grupy VAG na pompie bys calego sezonu nie przesiedzial w garazu do tego zastosuj wymienniki ciepla z basemow i po sprawie alpha 1 najlepiej zeby miala przelozenie 1:1.50 sruba 19 o srednicy najwyzej 14" silnik okolo 140km i bedziewsz zadowolony oczywiscie alpha ci wytrzyma bez obaw pod warunkiem ze graty sa orginalne i umiejetnie zalana olejem . pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonan Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 witam,z powodu braku czasu prace posuwaja sie bardzo wolno Chcialbym zapytac czy przy marynizacji bedzie trzeba zmodyfikowac mise olejowa,wyczytalem ze podczas przechylenia jest mozliwosc zassania powietrza przez pompe olejowa Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku z gory dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartbartez Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku Pewnie myślisz o 2.0d 136KM lub 150 KM. Odpuść sobie. Pękające wału korbowe w tych silnikach to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku Pewnie myślisz o 2.0d 136KM lub 150 KM. Odpuść sobie. Pękające wału korbowe w tych silnikach to norma. x2 Bierz sprawdzonego AFN od vaga,jak ktoś napisze porządny soft będziesz miał 140kucy i ze 300 niuta i to powinno wystarczyć....a jeśli nie wystarczy to żaden problem zrobić z niego 200KM 400nm przy założeniu,że to ma pływać a nie padać co chwilę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonan Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 witam a mozna prosciej, o jaka marke chodzi konkretnie i jaka pojemnosc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kotem Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 AFN najczęściej montowany był w passacie b5 TDI pojemność 1.9 Miałem i na drodze nie do zajechania i dość zrywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 2 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2012 popieram mam w a4 avant 1,9 tdi seryjnie 110KM na 137 dlubniety i śmiga jak talala i to spalanie 5l/ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 3 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 popieram mam w a4 avant 1,9 tdi seryjnie 110KM na 137 dlubniety i śmiga jak talala i to spalanie 5l/ON zgadza się 2.0 to padaka, dopiero ostatnie modele poprawili i to nadal zdarzają się awarie, a naprawy są drogie 1.9 to jednostka nie do zajeżdżenia, dodatkowo tanie części, dużo zamienników oraz wiele firm, które mogą Ci za rozsądne pieniądze zrobić soft odpowiedni do marynizacji, chcesz większy moment obrotowy/moc na dole, w górze, chcesz moc w szerszym zakresie, chcesz nastawić się na ekonomikę.... itd... no problem, chyba żaden silnik na świecie nie ma takich możliwości i jest tak sprawdzoną jednostką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonan Opublikowano 28 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 witam,mam pytanie jak rozwiazac chlodzenie kolektora wydechowego silnika 1.9 tdi od audi a 4 1998r I czy moglby ktos napisac cos wiecej na temat marynizacji,a moze sa juz gotowe kolektory do kupienia silnik ma tylko 90 kucy czy to wystarczy? pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 http://www.jacht-market.com.pl/adv/show/Uslugi/silnik_do_lodzi/lodzkie/7830.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 według mnie cena jest bardzo dobra przepisuje dane z ogłoszenia aby nie zniknęło " tel. 607 751 664, www.propellers.pl " do tego trzeba zakup silnika oczywiście ale jest szansa nawet zmieścić się w 10tyś zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 90 kucy? :) do ciężkiej łodzi 6,5 metra? i jeszcze chciałbyś szybko pływać? Słabo to widzę :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 90 kucy? :) do ciężkiej łodzi 6,5 metra? i jeszcze chciałbyś szybko pływać? Słabo to widzę :( ha ha ...... 90 kucy do 6,5m to nieporozumienie, albo tylko pływanie spacerowe minimum to 200KM, a norma to 300KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Nie przesadzajmy z tymi 200 lub 300 KM, jesli lodka jest lekka(800-900kg) to w zupełnosci wystarczy 150 KM, moja poprzednia łodka ważyła bez silnika miedzy 800a 850kg i zdołałem z niej wycisnąc 87km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 łódka 6,5m z wbudowanym ciężkim dieslem osiągnie 87km/h ??? ??? ??? ??? ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Nie, ja nie mówie o dieslu, miałem zaburtowa benzynkę, ale teraz widze,ze faktycznie rozważacie stacjonarnego diesla,no to sie niepotrzebnie wcinam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Nie, ja nie mówie o dieslu, miałem zaburtowa benzynkę, ale teraz widze,ze faktycznie rozważacie stacjonarnego diesla,no to sie niepotrzebnie wcinam. tak myślałem, że miałeś benzynkę :D, przy PB i dobrym kształcie kadłuba to możliwe. temat diesli był już poruszany, sam miałem taki pomysł, ale żeby było oszczędnie to musi silnik pracować w niskim zakresie obrotów, jeśli będzie mało mocy to ciśniesz na wysokich obrotach będzie palił jak benzyna i trzeba zapomnieć o jego trwałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.