Skocz do zawartości

Marynizacja diesla


bonan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem nowym uzytkownikiem,nie mam zbyt duzej wiedzy.

Mam pytanie odnosnie marynizacji silnika diesla,Jakiej marki najlepiej zmarynizowac i jaka pojemnosc,chodzi mi o to ktory jest najlatwiej,z tego co mi wiadomo to musi byc chlodzona ciecz,spaliny i olej

Jestem w posiadaniu motorowki Fletcher ok 6.5 m,silnikiem stacjonarnym bym mercruzer 4.2 l,chcialbym zaadoptowac silnik diesla,przekladnia mercruizer alfa 1

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakiej mocy ma być docelowo motor...jeśli starczy 90-110 kucy to pakuj TDi z grupy VAG na zwykłej pompie (1Z.AHU,AFN,ASV,AHH)

Jeśli ciężar nie robi różnicy i chcesz pójść bardziej po bandzie pakuj 3.0 TD 24V ze stajni Mercedesa.

Świetny motor,mocny,hamoodporny i rozwojowy.Ktoś na alledrogo.pl się reklamuje z marynizacją tego motoru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko,myslalem o silniku pajero 2.8,ma on ponoc wyzsze obroty co by wplywalo kozystnie

Czy ta pojemnosc wystarczy zeby wprawidz ta lodz w slizg,niechcial bym plywadz motorowka spacerowa

Czytalem ze duze pojemnosci nie rozkrecaly sie do wysokich obrotow bo je zabijala pojemnosc,tam byl stacjonarny 4.2 wiec moze silnik 2.8 wspolgra z ta przekladnia z

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz porównać momenty obrotowe w funkcji mocy porównać to z przekładnią jaką masz i ewentualnie pokombinować z przełożeniem w przekładni. Marynizacja silnika pod względem mechanicznym to generalnie pikuś. Cały problem to elektronika w nowoczesnych dieslach. Musisz mieć dobrgo elektronika i problemem jest to, że w Polsce jest chyba jedna hamownia do napędów motorowodnych, a ona była by pomocna aby zrobić to profesjonalnie. inaczej to tak jakby pisać program do samochodu bez sprawdzenia na hamowni.

Druga sprawa  masz przekładnię alhpa one, a one nie są dedykowane do diesli i możesz zmielić tryby. zamiana przekładni na serię brawo to już konkretne pieniądze + nowy silnik to wyjdą takie pieniądze, że różnica na ekonomice nie zwrócą się przez parę lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

dlaczego przekladnia mogla by nie wytrzymac,chodzi o moment obrotowy ?

z tego co wiem  a moze sie myle to w obydwu typach silnika wystepuje moment obrotowy tylko inaczej przebiega, przy roznych obrotach,moze nie chodzi o moment tylko o moc silnika,im wieksza tym przekladnia  byla by narazona na wieksze naprezenia

byl tam silnik o mocy ok 240 km wiec przekladnia musiala byc dosc  wytrzymala (moim zdaniem)

chodzi tylko zeby osiagnac dosc wysokie obroty na srubie

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

koledzy CI dobrze doradzaja

jak myslisz powaznie od dieslu to z grupy VAG na pompie  bys calego sezonu nie przesiedzial w garazu do tego zastosuj wymienniki ciepla z basemow i po sprawie

alpha 1 najlepiej zeby miala przelozenie 1:1.50 sruba 19 o srednicy najwyzej 14" silnik okolo 140km i bedziewsz zadowolony

oczywiscie alpha ci wytrzyma bez obaw pod warunkiem ze graty sa orginalne i umiejetnie zalana olejem .

pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,z powodu braku czasu prace posuwaja sie bardzo wolno

Chcialbym zapytac czy przy marynizacji bedzie trzeba zmodyfikowac mise olejowa,wyczytalem ze podczas przechylenia jest mozliwosc zassania powietrza przez pompe olejowa

Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku

z gory dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwazam nad silnikiem marki BMW e-46 140 Km diesel,co sadzicie o tym silniku

Pewnie myślisz o 2.0d 136KM lub 150 KM. Odpuść sobie. Pękające wału korbowe w tych silnikach to norma.

 

x2

Bierz sprawdzonego AFN od vaga,jak ktoś napisze porządny soft będziesz miał 140kucy i ze 300 niuta i to powinno wystarczyć....a jeśli nie wystarczy to żaden problem zrobić z niego 200KM 400nm przy założeniu,że to ma pływać a nie padać co chwilę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

popieram mam w a4 avant 1,9 tdi seryjnie 110KM na 137 dlubniety i śmiga jak talala i to spalanie 5l/ON

 

zgadza się 2.0 to padaka, dopiero ostatnie modele poprawili i to nadal zdarzają się awarie, a naprawy są drogie

 

1.9 to jednostka nie do zajeżdżenia, dodatkowo tanie części, dużo zamienników oraz wiele firm, które mogą Ci za rozsądne pieniądze zrobić soft odpowiedni do marynizacji, chcesz większy moment obrotowy/moc na dole, w górze, chcesz moc w szerszym zakresie, chcesz nastawić się na ekonomikę.... itd... no problem, chyba żaden silnik na świecie nie ma takich możliwości i jest tak sprawdzoną jednostką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie, ja nie mówie o dieslu, miałem zaburtowa benzynkę, ale teraz widze,ze faktycznie rozważacie stacjonarnego diesla,no to sie niepotrzebnie wcinam.

 

tak myślałem, że miałeś benzynkę  :D,  przy PB i dobrym kształcie kadłuba to możliwe.

 

temat diesli był już poruszany, sam miałem taki pomysł, ale żeby było oszczędnie to musi silnik pracować w niskim zakresie obrotów, jeśli będzie mało mocy to ciśniesz na wysokich obrotach będzie palił jak benzyna i trzeba zapomnieć o jego trwałości.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...