kejno Opublikowano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2022 Po około 3h pływania po zatoce (dość intensywnie), już w drodze powrotnej na spokojnie, na średnich obrotach w pewnym momencie słyszalny zgrzyt i nierówna praca silnika, utrata mocy, efekt jakby praca na 3 cylindrach. Przy zmianie biegu lub wrzucanie na neutral silnik gaśnie, ale da się odpalić. Ciśnienie oleju trzyma, temperaturę cały czas podczas pływania obserwowałem, nie przegrzewał się. Dobicie do przystani 'na styk', siłą rozpędu. Zrobiłem test kompresji i na 1,3,4 cylindrze około 12 bar, czyli ok, natomiast na 2-gim cylindrze całkowity brak kompresji. Kamerka endoskopowa pokazała, że tłok jeszcze jest. Co szanowne grono wróży? sprężyna zaworowa, popychacz, zawór, gniazdo zaworowe, głowica? Na start będę zdejmował pokrywę zaworów aby ocenić straty. Jakieś macie patenty/rady na dostanie łodzi (5,5m 950kg) do slipu? Mam jakieś 100m, wiem że niewiele, ale silnik gaśnie przy zmianie biegu przód/tył. Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2022 Jak dopłynąć do slipu?! Albo hol, albo pagaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejno Opublikowano 10 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2022 Zaciągnąłem łódź do ogródka i po rozbiórce przyczyna wyszła na jaw. Jak widoczne na zdjęciu pękła sprężyna zaworowa, dźwigienka poszła na bok. No i wiadomo, zawór nie pracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejno Opublikowano 17 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 Jednak sama wymiana sprężyny za mało, nadal brak kompresj. Musiałem zdjąć czapkę, okazało się że tłok obił zawór ssący i zrobiło się z niego jajo. Na szczęście tłok cały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 17 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2022 Nie wiem jaki jest koszt sprężyn ale może warto by wymienić wszystkie? skoro jedna strzeliła to kto wie kiedy kolejna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zygi Opublikowano 18 Czerwca 2022 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2022 (edytowane) Witam kolegę Jak dla mnie to ta głowica jest do remontu - popatrz jak głęboko w porównaniu z innymi siedzi zawór ssący na czwartym cylindrze (ten większy). Albo zdjęcie przekłamuje albo masz wyklepane gniazdo zaworowe lub zawór. Ja bym go rozpiął i dokładnie obejrzał gniazdo i zawór lub jeśli nie masz doświadczenia to podrzuć do zakładu który remontuje głowice - niech ci to obcenią bo możesz zciągać tą głowicę jeszcze raz za niedługi czas jak ci całkowicie wypali gniazdo/zawór... Edytowane 18 Czerwca 2022 przez Zygi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejno Opublikowano 22 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2022 Dzięki za odpowiedzi. Tak, wymieniam wszystkie sprężyny jak już jestem na takim etapie. Odnośnie zaworów i gniazd to problemem jest zawór ssący na 2-gim cylindrze. Pozostałe trzymają ciśnienie. Może trochę zdjęcie przekłamuje, ale faktycznie jest tak, że zawory ssące (te większe) siedzą głębiej, a wydechowe sprawiają wrażenie jakby odstawały. Wszystkie te ssące siedzą podobnie - jedynie jak na zdjęciu ten na drugim cylindrze odstaje bo jest krzywy... Nie mniej jednak głowicę oddaję do warsztatu, co najmniej na wyrównanie. Będzie docierka nowego zaworu, nowe uszczelniacze zaworowe. Pozostałe płaszczyzny - kolektora, termostatu i risera mam już wyczyszczone na gładko, świeże uszczelki już czekają 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejno Opublikowano 27 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2022 ... i w sobotę szła z powrotem na wodę. Silnik pracuje kulturalniej niż poprzednio, luzy zaworowe ustawione (poprzednio trochę klekotały), moc jest. Wydane 700 zł na części: sprężyny zaworowe, uszczelniacze zaworowe, uszczelki: pod głowicą + risera + termostatu, świece, zawór ssący, jakieś pasty. No i + praca własna. Ogólnie dość sensownie da się w tym zakresie naprawiać ten silnik - podejścia do śrub oraz dostępność części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kejno Opublikowano 17 Października 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2022 ... i już po sezonie, łódź wyjęta z wody. Po powyższych naprawach śmigała ok. Pod koniec września jeszcze trafiło na wymianę cewki zapłonowej oraz czujnika Halla w rozdzielaczu zapłonu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.