maleaw Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2017 Koledzy, mam problem z silnikiem wbudowanym Mercruiser V6 220 km. Silnik gdzieś do połowy lipca działał ok, a potem pojawił się problem : mimo pchniecia manetki do końca silnik nie chce się wkręcać na obroty, przy 2 osobach na pokładzie osiąga max 3300 obrotów, przy 5-6 jest problem żeby Łódź w ogóle weszła w slizg. Co może być przyczyną? Wszystkie filtry, oleje itd wymienione przed sezonem, a sam silnik jest dość świeży ma niecałe 500 moto godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 A może świece?, albo dobra diagnostyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Jakieś sygnały powinien w tym czasie nadawać brzęczkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 No fakt, nawet ma z boku instrukcję odnośnie brzęczyka i kodów. Jutro sprawdzę jak podasz co brzęczy brzęczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2017 Nie przegrzewa się przypadkiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 A w jakiej jednostce jest ten silnik. Sprawdź czy linka faktycznie otwiera przepustnicę do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maleaw Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Dzięki za odpowiedzi koledzy. Niestety żadnego komunikatu w postaci brzęczenia i dźwięków nie ma, wydaje się, że silnik pracuje normalnie i poprawnie, z tą różnicą, że nie chce przekroczyć 3300 obrotów i jakby brakuje mu mocy. Jednostka to Crownline 19SS z 2007 roku, zapomniałem dodać, że silnik to wersja MPI na wtryskach. Świece były zakładane nowe w zeszłym roku, filtr paliwa, olej w przekładni i silniku zmieniany przed sezonem. Sprawdziłem kable przy cewce zapłonowej, wszystko jest wpięte. Czy w tym silniku jest przepustnica (jakoś kojarzy mi się, że przepustnica jest tylko w silnikach gaźnikowych?). Przy manetce wszystkie wtyczki itd. też wpięte. Zastanawiam się nad kupnem narzędzia diagnostycznego Techmate pro, czy któryś z kolegów ma z tym doświadczenie, warto? Może ktoś z Was ma możliwość podpiąć łódź pod kompa gdzieś w okolicach Zalewu Zegrzyńskiego za flaszkę? :) Dzieki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 MPI mercruiser takie kaprysy ma. A przepustnica jest jak najbardziej. Coś to powietrze musi dawkować. Nie samym olejem i benzyną silnik żyje. Paliwo jest przeniesione z gaźnika do wtryskiwaczy ale TPS musi dawać sygnał do ECM ile tego paliwa podawać do cylindrów żeby proporcje air-fuel zostały zachowane. W gaźniku wystarczało podciśnienie i pompka przyspieszenia. Te 3000 to tryb awaryjny (guardian system). Własnie mocuję się z podobnym problemem. Po wykasowaniu błędów niestety silnik nie chce przekroczyć 2000 ( zaczęło się od 3600 i sukcesywnuie spada) . Silnik pali na dotyk, parametry w porządku, błędów niema a ten w zaparte. Czujnik ciśnienia wody chłodzącej może powodować takie objawy. Linia paliwowa prześwietlona manometrem i też niby o.k. Usterka jest pewnie tam gdzie elektronika nie zagląda. Komp u Parkera albo APS Marine ale za flaszkę chyba nie da rady. 500 trzeba wywalić niestety. Za to masz dokładny obraz parametrów pracy motoru i zdjęcie błędów z pamięci. Cała procedura to ok. 1,5-2 godz transmisji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maleaw Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 To chyba lepiej kupić sobie kompa, wiesz może czym oni,robią tą diagnostyke? Rinda z USA sprzedaje gotowe urządzenie diagnostyczne Techmate Pro i razem z EFI pod PCM/ECM można kupić za ok 450 $. Ewentualnie oprogramowanie do lapka +EFI tej samej firmy, Rinda Diacom za 700$. Dość drogo, ale 2-3 diagnozy w serwisie i wychodzi na to samo ;). Sprawdzę jeszcze ciśnienie manometrem. Robiłeś może też test kompresji cylindrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2017 Kompresja 11-13 bar. Ale biuletyn: www.boatfix.com/merc/Bullet/97/97_25.pdf podaje, że różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym cylindrem nie może być większa niż 70% wartości najwyższego ciśnienia. Więc jest dosyć duża tolerancja. Minimalne dopuszczalne ciśnienie 6,9bar ( 100Psi). Co do oprogramowania to doczytaj, że co roku musisz płacić haracz w postaci abonamentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.