Skocz do zawartości

Mercruiser 4.3 V6 220 HP nie wchodzi na obroty


maleaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam problem z silnikiem wbudowanym Mercruiser V6 220 km. Silnik gdzieś do połowy lipca działał ok, a potem pojawił się problem : mimo pchniecia manetki do końca silnik nie chce się wkręcać na obroty, przy 2 osobach na pokładzie osiąga max 3300 obrotów, przy 5-6 jest problem żeby Łódź w ogóle weszła w slizg. Co może być przyczyną? Wszystkie filtry, oleje itd wymienione przed sezonem, a sam silnik jest dość świeży ma niecałe 500 moto godzin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi koledzy. Niestety żadnego komunikatu w postaci brzęczenia i dźwięków nie ma, wydaje się, że silnik pracuje normalnie i poprawnie, z tą różnicą, że nie chce przekroczyć 3300 obrotów i jakby brakuje mu mocy. Jednostka to Crownline 19SS z 2007 roku, zapomniałem dodać, że silnik to wersja MPI na wtryskach. Świece były zakładane nowe w zeszłym roku, filtr paliwa, olej w przekładni i silniku zmieniany przed sezonem. Sprawdziłem kable przy cewce zapłonowej, wszystko jest wpięte. Czy w tym silniku jest przepustnica (jakoś kojarzy mi się, że przepustnica jest tylko w silnikach gaźnikowych?). Przy manetce wszystkie wtyczki itd. też wpięte. Zastanawiam się nad kupnem narzędzia diagnostycznego Techmate pro, czy któryś z kolegów ma z tym doświadczenie, warto? Może ktoś z Was ma możliwość podpiąć łódź pod kompa gdzieś w okolicach Zalewu Zegrzyńskiego za flaszkę? :) Dzieki i pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MPI mercruiser takie kaprysy ma. A przepustnica jest jak najbardziej. Coś to powietrze musi dawkować. Nie samym olejem i benzyną silnik żyje. Paliwo jest przeniesione z gaźnika do wtryskiwaczy ale TPS musi dawać sygnał do ECM ile tego paliwa podawać do cylindrów żeby proporcje air-fuel zostały zachowane. W gaźniku wystarczało podciśnienie i pompka przyspieszenia.

 

Te 3000 to tryb awaryjny (guardian system). Własnie mocuję się z podobnym problemem. Po wykasowaniu błędów niestety silnik nie chce przekroczyć 2000 ( zaczęło się od 3600 i sukcesywnuie spada) . Silnik pali na dotyk, parametry w porządku, błędów niema a ten w zaparte. Czujnik ciśnienia wody chłodzącej może powodować takie objawy. Linia paliwowa prześwietlona manometrem i też niby o.k. Usterka jest pewnie tam gdzie elektronika nie zagląda.

Komp u Parkera albo APS Marine ale za flaszkę chyba nie da rady. 500 trzeba wywalić niestety. Za to masz dokładny obraz parametrów pracy motoru i zdjęcie błędów z pamięci. Cała procedura to ok. 1,5-2 godz transmisji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba lepiej kupić sobie kompa, wiesz może czym oni,robią tą diagnostyke? Rinda z USA sprzedaje gotowe urządzenie diagnostyczne Techmate Pro i razem z EFI pod PCM/ECM można kupić za ok 450 $. Ewentualnie oprogramowanie do lapka +EFI tej samej firmy, Rinda Diacom za 700$. Dość drogo, ale 2-3 diagnozy w serwisie i wychodzi na to samo ;). Sprawdzę jeszcze ciśnienie manometrem. Robiłeś może też test kompresji cylindrów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresja 11-13 bar. Ale biuletyn: www.boatfix.com/merc/Bullet/97/97_25.pdf podaje, że różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym cylindrem nie może być większa niż 70% wartości najwyższego ciśnienia. Więc jest dosyć duża tolerancja.

Minimalne dopuszczalne ciśnienie 6,9bar ( 100Psi).

Co do oprogramowania to doczytaj, że co roku musisz płacić haracz w postaci abonamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...