Skocz do zawartości

Mercruiser, a Chevrolet 4.3 mpi układ zapłonowy


maleaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema,

mam pytanie dot. układu zapłonowego w silniku Mercruiser 4.3 MPI 220 km - w moim silniku od ostatniego sezonu brakowało mocy, na WOT wkręcał się na max 3600 rpm, a zakres jaki podaje producent to 4400 - 4800. Zrobiłem balance test i wyszło mi z niego, że prawdopodobnie nie pracuje jeden z cylindrów. Na jednym z for amerykańskich wyczytałem, że kopułka zapłonu i palec rozdzielacza to bardzo awaryjne części w tym silniku, palec nie podaje iskry i stąd może być martwy cylinder. Co więcej, koledzy z US piszą, że kopułkę razem z rozdzielaczem powinno się wymieniać co ok. 2 sezony, żeby uniknąć problemów. Tak też postanowiłem zrobić, dodatkowo zamówiłem kable zapłonowe, bo w moim silniku wyglądają, jakby były zmieniane bardzo dawno temu i w związku z tym mam pytanie: kopułka wraz z rozdzielaczem oznaczona jako przeznaczona do silnika Mercruiser 4.3 kosztuje 5 razy tyle co kopułka do silnika Chevrolet 4.3 mpi (a jak wiadomo są to dwa te same silniki). Obie części wyglądają identycznie i nie ma w nich żadnej różnicy - czy nie będzie problemu, jeżeli kupię część do Chevroleta? Rzekomo te części układu zapłonowego powinny mieć certyfikację "marine", ale patrząc na te części nie widzę żadnych różnic w stosunku do wersji samochodowej... Poniżej w linkach przykładowe części i ich ceny... :

 

http://allegro.pl/kopulka-zaplonowa-mercruiser-gm-4-3-mpi-i7173740826.html

 

http://allegro.pl/kopulka-aparatu-chevrolet-astro-4-3-96-05-i7072505014.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj ta tańszą od silnika różnicy nie ma. Zabezpiecz dodatkowo  przed wilgocią przez zewnętrzne opryskanie suchym smarem w sprayu itp. Wykręć świece ta ciemniejsza będzie tą który cylinder ma problemy z zapłonem. Sprawdź na tym garnku sprężanie i porównaj z innym. 

 

P.S  Sprawa z przed 10 lat lub lepiej .Kiedyś kolega zamiast oryginalnego tłoka z Mercruisera wsadził tłok z Gaza kupiony w sklepie z częściami do ruskich ciężarówek motorek chodzi do dziś. Tam przez lata nic się nie zmienia a tłok miał te same wymiary.

Dziwię się tylko jak te stare dwu zaworowe  silniki załatwiają obecną normę spalin. Przecież to nie do osiągnięcia. Sam jestem za starymi rozwiązaniami. Ale w tym wypadku najlepszym katalizatorem jest woda przez którą się wydobywają spaliny. Śmieszne czy nie. A tu euro 6 to nic w europejskiej  normie spalin.  :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...