maleaw Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Siema, mam pytanie dot. układu zapłonowego w silniku Mercruiser 4.3 MPI 220 km - w moim silniku od ostatniego sezonu brakowało mocy, na WOT wkręcał się na max 3600 rpm, a zakres jaki podaje producent to 4400 - 4800. Zrobiłem balance test i wyszło mi z niego, że prawdopodobnie nie pracuje jeden z cylindrów. Na jednym z for amerykańskich wyczytałem, że kopułka zapłonu i palec rozdzielacza to bardzo awaryjne części w tym silniku, palec nie podaje iskry i stąd może być martwy cylinder. Co więcej, koledzy z US piszą, że kopułkę razem z rozdzielaczem powinno się wymieniać co ok. 2 sezony, żeby uniknąć problemów. Tak też postanowiłem zrobić, dodatkowo zamówiłem kable zapłonowe, bo w moim silniku wyglądają, jakby były zmieniane bardzo dawno temu i w związku z tym mam pytanie: kopułka wraz z rozdzielaczem oznaczona jako przeznaczona do silnika Mercruiser 4.3 kosztuje 5 razy tyle co kopułka do silnika Chevrolet 4.3 mpi (a jak wiadomo są to dwa te same silniki). Obie części wyglądają identycznie i nie ma w nich żadnej różnicy - czy nie będzie problemu, jeżeli kupię część do Chevroleta? Rzekomo te części układu zapłonowego powinny mieć certyfikację "marine", ale patrząc na te części nie widzę żadnych różnic w stosunku do wersji samochodowej... Poniżej w linkach przykładowe części i ich ceny... : http://allegro.pl/kopulka-zaplonowa-mercruiser-gm-4-3-mpi-i7173740826.html http://allegro.pl/kopulka-aparatu-chevrolet-astro-4-3-96-05-i7072505014.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 7 Maja 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2018 Kupuj ta tańszą od silnika różnicy nie ma. Zabezpiecz dodatkowo przed wilgocią przez zewnętrzne opryskanie suchym smarem w sprayu itp. Wykręć świece ta ciemniejsza będzie tą który cylinder ma problemy z zapłonem. Sprawdź na tym garnku sprężanie i porównaj z innym. P.S Sprawa z przed 10 lat lub lepiej .Kiedyś kolega zamiast oryginalnego tłoka z Mercruisera wsadził tłok z Gaza kupiony w sklepie z częściami do ruskich ciężarówek motorek chodzi do dziś. Tam przez lata nic się nie zmienia a tłok miał te same wymiary. Dziwię się tylko jak te stare dwu zaworowe silniki załatwiają obecną normę spalin. Przecież to nie do osiągnięcia. Sam jestem za starymi rozwiązaniami. Ale w tym wypadku najlepszym katalizatorem jest woda przez którą się wydobywają spaliny. Śmieszne czy nie. A tu euro 6 to nic w europejskiej normie spalin. :D :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maleaw Opublikowano 10 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2018 Dzięki kolego, dam znać jak poszło po weekendzie, bo i wodowanko się szykuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.