maverick Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Posiadam w swojej "dziurze w wodzie" takowy silnik. Dość popularny jest to silnik w łodziach w Holandii, Danii. Niestety, tych już mocno wiekowych. Niestety, co i tu wiem od kolegów praktycznie nie ma na temat tych silników żadnych informacji w literaturze fachowej i internecie. Mnie, np. dotknął problem uszczelniacza wału od strony koła zamachowego i za jakiś czas regulacja luzu zaworów. Wrzucę zdjęcie tego silnika, może ktoś pozna z jakiego modelu samochodu może on pochodzić, a może będzie wiedział gdzie znajdziemy informacje na ten temat. Znalazłem, że może to być z Peugeota 403, 404, jeepa 2,1... http://www.bootaccessoiresvinkeveen.nl/media/editor/r/r__480x640_SAM_0390_1.JPG Nie jestem pewien tez mocy silnika. Holender mówił i upierał się, że ma 70 KM, ale inny człowieczek mówił, że ma nie więcej niz 40 KM i bądź tu mądry... Pewnie jest ich kilka rodzajów... XDP80, XDP90... Znalazłem coś fajnego, ale szukam fachowca w okolicach Szczecina... http://www.proaqua.nl/downloads/peugeot.PDF Czyli mamy już luzy zaworów i typy silników... Ba, nawet jest 70 KM silnik. Tylko do czego służy sznurek pleciony, gruby, ciężki, jak teflonowy lub azbestowy... Znalazłem go wśród części pozostawionych przez poprzedniego właściciela... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 W starych silnikach uszczelnienie wału było na tzw. "sznur grafitowy" , być może Twój silnik ma właśnie tego typu uszczelnienie na wale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Tak, z tym sznurkiem, to by się chyba nawet potwierdzało... Mówi się ponoć nawet na te sznurki "łojowy", itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gwba Opublikowano 30 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2014 sznurek = dławica wału śruby, ostatnio zmieniałem u siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adherent Opublikowano 1 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 Także posiadam taki napęd w swoim krążowniku. Przy poszukiwaniu u dr Google danych kieruję się danymi Peugeot Indenor AS10GU nr 05609289 w jakiejś francuskojęzycznej dyskusji pokazano dane że to rok produkcji 1976 a moc 62 KM? Jeżeli ustalicie/ustalimy jakieś bliższe dane proszę dzielmy się w tym wątku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 2 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 Wygląda na motor z peugeota 504 2.1d.Jak porównuje fotki,kształt pokrywy zaworów z uszczelką z katalogu to zdaje się,że to jest właśnie to.Moc też by się zgadzała. http://www.curbsideclassic.com/auto-biography/cars-of-a-lifetime-peugeot-504-diesel-wagon-the-long-slow-trip/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2014 No właśnie. Duży problem z identyfikacją właściwego silnika, jego mocy, itp. Mam numery silnika, ale nie idzie ich dopasować... Moc od 40 KM do 62 KM... Tez duża rozpiętość. A w moim olej nie cieknie już. Może jak myłem silnik na lądzie, to mi się zatrzymał syf na tej osłonie koła zamachowego (no, tego pomiędzy blokiem a skrzynią biegów) :) Dopiero ostre bujanie i temperatura pozwoliły na spłynięcie syfu do zęzy. Ale na pewno na zimę wyjmę silnik i cały pójdzie do SPA. Gada pięknie, pali bez najmniejszego problemu i o to chodzi. A że nie nie wygląda jak te czerwone na necie :) to mniej ważne. I tez proponuję wszelkie newsy o tych silnikach tu kontynuować. Na fotce serducho NEMY. Brzydkie, ale czy tu chodzi o kooooolor? ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 No to mam problem... Z przekładnią... Może ktoś wyjmował z tego Peugeota przekładnie? Od wału udało mi się odkręcić i pomimo dokręcania wszystkich śrub od strony silnika, osłona koła zamachowego za diabli nie daje się ruszyć, a przekładnią jest do niej przyklejone od strony koła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 5 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2014 Musisz się pomęczyć kliny w bijaj miedzy skrzynie a silnik trzyma zapewne łożysko w wale korbowym zapieklo się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solas63 Opublikowano 7 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2014 Wały korbowe w silnikach peugeot były uszczelnienie sznurem. Ten silnik nie ma więcej niż 40KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2014 To jest silnik 62 KM, już to zostało potwierdzone. Jest to silnik DTP-70: http://www.proaqua.nl/downloads/peugeot.PDF Przekładnia powinna być minimum HBW 15, HBW 150 a u mnie założono HBW 10-2R... Po ostygnięciu oleju, przekładnia wróciła do formy i pływa się jak trzeba, ale muszę ją zmienić na "większą". No i przełożenie powinno być większe, tak dziś mi wytłumaczono. Nie 1:2 tylko większe, nawet do 1:3. A cieszyłem się, że mam nową przekładnię, szkoda tylko, że nie do tego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2014 Koledzy, proszę o radę. Pilnie poszukuję przekładni HBW 15 lub 150. Znalazłem taką z przelozeniem 3:1. Śrubę mam 16 cali. Silnik 4000 rpm max. Czy taka przekładnia ma sens? Czy prawdą jest, że najlepiej dla śruby - efektywność to prędkość obrotowa to ok. 1200 obr/min? Duży wydatek, stad wahania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adherent Opublikowano 18 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2014 To trochę dziwne z tą przekładnią (przynajmniej dla mnie) Moja przekładnia Velvet Drive Model A37-70C (obojętnie co by to miało znaczyć) Na tabliczce znamionowej 1,91:1 seria nr 1694 Śruba fi 18 cali skok 14 cali. Cały napęd bez zastrzeżeń (na razie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2014 Aby zamknąć temat informuję, że udało się zakupić właściwą przekładnię. Już po testach, spisuje się rewelacyjnie. Trochę miałem problemów z teoretycznym dopasowaniem parametrów, ale doświadczenie praktyków (niestety w Szczecinie każdy próbował mi oferować sprzęt prosto od producenta za kosmiczną kasę) przyniosło pozytywne rezultaty. Niestety nie wiem jaki mam skok śruby i czy na pewno jest to 16". Przekładnia ma teraz 1:2,15 przód. Optycznie tak, sprawia wrażenie mniejszej niż u innych łodzi mojego typu. Dopiero po sezonie ustalę jej parametry, bo nie wykluczam, że była kiedyś większa. Ze zdjęć tego nie wywnioskuję. Dwa dni później wyciek z pompy wody... To tez ciekawe przeżycie. Naprawa okazała się prosta i tania. Dwa łożyska japońskie po 15 zł szt., uszczelniacz, silikon, uszczelka własnoręcznie wycięta i najdroższy z tego wszystkiego płyn chłodniczy :) załatwiły sprawę. Nabieram doświadczenia przy Indenorze :) Jesienią wyciągam silnik i robię wymianę wszystkiego co się da :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maverick Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2015 Dobry. Dla tych, którzy posiadają silniki Peugeot Indenor, pragnę podzielić się informacją, iz po wielu poszukiwaniach materiałów serwisowych o tym silniku, udało się ustalić, że w latach '80, peugeot sprzedał swój silnik i od tego czasu występuje on pod nazwą Volvo Penta... Jest kilka modeli tego samego silnika (blok, pompa wtryskowa i aparatura) wypuszczonych pod nową nazwą Volvo Penta: DTP40, MD21 A,B. Różnią się osprzętem, ale to jest baza Indenora. W razie czego, posiadam manuale i serwisówki do silnika, które mogą przydać się mechanikom. A mój silnik wyjęty, uszczelnia się. Najtrudniejsza jest wymiana uszczelnienia ze sznura wołowego... Nawet nie sądziłem, że trzeba bawić się w wyciąganie wału korbowego... Bleee. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fram Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Hallo, Szukam jakichkolwiek wiadomości na temat silnika INDENOR 2, AS10GY30, 7942000, BOVMAN, to wszystko co o nim wiem. Wszelkie wiadomosci miłe widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fram Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam, Szukam wiadomości na temat silnika INDENOR 2, AS10 GY 30, 7942000, BOVMAN. To wszystkie dane jakie znalazłem. łódkę kupiłem w Norwegi poprzedni właściciel zarzeka sie że to silnik VETUSA 42HP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Nie dubluj tematów, bo to ci nie pomoże. .. Poczekaj, może jakiś użytkownik ma coś podobnego. Jest baza starych manuali boatinfo.no, ale od jakiegoś czasu strona nie działa. :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fram690 Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Czy mógłbyś przesłać mi manual do Indenora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 10 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2018 Strona boatinfo.no już działa, więc poszukaj tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.