automobile.poland Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Witam po uporaniu się z wnętrzem łodzi ( tapicerki , wymiana okablowania, wskaźników, naprawa pomp itp) przyszedł czas na odnowę antyfoulingu i wszystko co wisi na zewnątrz. I zaczęło się po oczyszczeniu zetki okazuje się że pęknięta jest obudowa chyba krzyżaka i moje pytanie ? spawać ? czy kupić używaną obudowę , a jeśli tak to gdzie dostanę najtaniej tą część ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 To pęknięcie jest tylko na osłonie mieszka. Pospawać, oszlifować i pomalować. Ale.... Czy będziesz umiał to zdemontować i zamontować z powrotem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Mikijet Składamy w firmie swoje koparki po 30 ton z hydraulika nie byle jaka ale szczerze tego ku...twa się boje :) jak pływałem na śródziemnym fairline targa 58 bo miałem taki krótki dwu letni epizod w życiu ;) to pamietam doskonale ze wszystko się psuło na potęgę ale jakoś pływało. Ale jak jakiś mechanior zaczął grzebać przy uszczelnianiu śrub , zaworu agregatu, sterach strumieniowych to potem było wyciągane z wody po 3 razy na sezon :( Reasumując boje się poważnie ale wszystko na tym klamorze już zrobiłem obszylem materace wymieniłem tapicerki wyrwałem każdy niepotrzebny kabel ( a było takich dużo ) zamontowałem agregat - wiatrak i dodatkowy aku 100 amh , zamontowałem poważne audio:) pomalowałem ten spękany paskudny kokpit - jakbym wiedział ze to jest tyle roboty odpuściłbym sobie te hobby :) Ale poważnie może warto ta zetke zdemontować jest filmików na yt od groma nawet znalazłem już na ebayu taka obudowę do alpha 1 gen 2 ale drogie to jak cholera. Przy demontażu wywalę odrazu te wszystkie gumy bo wydech tez widzę spadł z końcówki bo puścił cybant i zobaczę od razu stan krzyżaka . Tak jak pisałem chce to wywieźć na Chorwację bo mam tam miejscówkę a Lodka tam jest niezbędna aby pozwiedzać te wszystkie wyspy i to taka w której idzie się skimać zarówno w porcie jak i na dziko . Nie wiem czy dobrze kombinuje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2019 A i jeszcze najgorzej że na tym ustrojstwie wisi cała zetka , a nie wiem od czego to pękło i jak ten materiał wyglada w innych miejscach :( z chęcią bym takie roboty przy silniku i przekładni dał komuś kto na tym zęby zjadł tylko wszyscy są przynajmniej 300 km odemnie i jeszcze zawaleni robota wiec muszę uczyć się na błędach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Samą zetkę zdemontować to pikuś. U Ciebie walnięta jest część kardana zetki. Demontaż tego ustrojstwa to już trochę poważniejsza robota. Zwłaszcza,że to nie jest nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Ała :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Pewnie jak rozbierzesz okaże się że jeszcze było by fajnie zrobić to i owo i skończy się na remoncie generalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Zanim zaczniesz zaopatrz się w nasadkę torx do trasomu. Bo tam zapewne się zatrzymasz. Reszta nie jest straszna ,jak masz olej w spodzinie ok to bym zetki nie ruszał ,może tylko wirnik pompy profilaktycznie. Reanimowalem ostatnio alpha one wiec mogę Ci pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Jakby co to ja mam całą przekładnie z gimbalem na sprzedaż. ale tylko w całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2019 daj Kruszek jakiś namiar do siebie bo tą pękniętą część pewnie będę potrzebiwać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Jakiś czas temu wysłałem prywatną wiadomość. Doszła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2019 Tak kruszek . Jeśli będę potrzebować całą zetkę napewno skorzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 2 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2019 Dopiero teraz przyszedł ze stanów stanów używany bell Natomiast po zdjęciu mojego pękniętego mam pytanie do fachowców aby nie wertować całego forum i oglądać filmów z yt ( na zdjęciu oznaczyłem kanał pewnie jakiś olejowy na którym jest założony cienki wężyk natomiast w komorze silnika zaraz za paweżą jest on zaślepiony ) pytanie co to za kanał i gdzie ten wężyk winien być podłączony przy silniku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Wężyk i zaworek to linia olejowa smarowania przekładni. Wężyk idzie do zbiorniczka wyrównawczego wewnątrz kadłuba. Zaworek zapobiega wyciekowi oleju przy zdemontowanej przekładni. Pilnuj małych oringów!!! Ktoś zaślepił wężyk, pewnie miał kłopoty z ,,kipiącym" olejem w zbiorniczku. Wcześniejsze wersje nie miały zbiorniczków, były zamknięte i działały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 3 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Dziękuje miki jet czyli wężyk idzie do tego zbiornika co jest na silniku z prawej strony nad pompa ( mercruiser 5,0] czyli jak dobrze rozumie zalewam przekładnię olejem i nie podłączam tego wezyka bo po cholerę ma mi coś kapać w komorze silnika ? To jest właśnie to co różni alpha pierwszej generacji od drugiej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2019 Przeźroczysty/biały zbiorniczek z kablami od alarmu niskiego stanu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 6 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2019 Zdiecie poglàdowe ale zbiorniczek ten sam :) prawa strona u gory . Zbiorniczek sluzy jako wyrownawczy w przekladni zet. I ma zadanie uzupelnic olej jesli zaczyna brakowac. Mozesz wybrac usuniecie go i pozniej zdziwienie ze zetka pracuje na sucho lub w wodzie ....lub zainstalowac i w razie ubytkow znacznych w zbiorniczku zainteresowac sie problemem ;) Wyboru dokonaj sam ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 dlaczego zawsze nie może iść gładko. Zbiorniczek ogarnięty wcale nie było filozofii ale grzebie dalej i nie wiem po co :( zauważyłem że plastikowe przejście pomiędzy pawężą a tą gumową rurką która doprowadza wodę z zetki do silnika było pęknięte i jest klejone moim zdaniem trochę partyzancko ja się ta częśc fachowo nazywa żeby ją kupić nową i nie zostawiać partyzantki bo jak przyjdzie mi to drugi raz rozbierać zakładać te mieszki i naprawiać wężyki do zbiornika to se w łeb strzelę :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 https://www.ebay.com/itm/Genuine-MerCruiser-Gimbal-Housing-Water-Tube-32-416721-/282939179073 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2019 mikijet dziękuje szukałem ustrojstwa wczoraj pół nocy :'( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 Wykończę się też mi się zachciało hobby czasochłonnego cudem znalazłem czas żeby to poskładać na części z ebay czeka się wieki a tu następne problemy. Znowu widzę że nie mam i nigdy nie miałem tam następnego węzyka który na filmach z youtoube się pojawia i ściagają go takim szybko zatrzaskiem plastikowym u mnie napewno nigdy go nie było a łódka pływała jakoś :p Czy jest to wyjście odpowietrzania skrzyni i nie napierdzieli mi tam wody po zanurzeniu lodki ? Bo zas się okaże że zaworek zwrotny był w tym zakładanym szybkozłączu ? I temat drugi nie ruszałem w ogóle przekładni gdzie jest pompa wody i tu pytanie jak sprawdzić czy łódka zaciągnie wodę do chłodzenia przy zanurzeniu w wodzie ( po podłączeniu słuchawek i węża z wodą normalnie woda przelatuje przez silnik ale to ciśnienie z sieci tez swoje robi ) . Skąd mam wiedzieć czy układ chłodzenia jest sprawny bo o dziwo po mojej wymianie linek bella i mieszków wszystko inne działa. Pomocy dla świeżaka proszę ?:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 1.Złącze od wężyka prędkościomierza. Ciśnienie wody ,,popycha" wskazówkę manometru. 2.Ciśnienie wody się nie powinno przebić na silnik dopóki nie obracasz wirnikiem. Jeżeli się się przebije to znaczy, że pompka jest nieszczelna. Przyczyn nieszczelności pompki może być kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Nic prostszego. Zdejmij spodzine i masz pompe na wierzchu. Profilaktycznie wymien wirnik i bedziesz spokojny. Nie zaszkodzi a spac bedziesz spokojniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automobile.poland Opublikowano 20 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Mikijet Dzięki za pomoc z tą końcówką szybkozłącza ( czujnik do prędkościomierza ] czyli dawno nie działał bo jak kupiłem to był taki ząb w wodzie z którego wychodził wężyk i on sterował zegarem , a teraz jest zegar z gps czyli ustrojstwo mi nie potrzebne :) Jeśli chodzi o zasysanie wody z silnika z wody ( pytanie które zadawałem jak sprawdzić czy silnik zaciągnie wodę z jeziora - nie chce już w tym sezonie ściągać spodziny jak inny kolega radzi ,bo znowu pewnie pare rzeczy wyjdzie i nie zwoduje tego do sprawdzenia nawet w tym roku ) nie rozumie wirnik musi się obracać żeby silnik miał chłodzenie ? A co na wolnych obrotach ? Jak sprawdzić ten cholerny wirnik bez rozbierania spodziny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2019 Na ,,luzie" silnik kręci wałem a wał wirnikiem więc pomka powinna działać. Po zatrzymaniu silnika pompa nie powinna przepuszczać wody bo komory między łopatkami powinny być szczelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.