Skocz do zawartości

problem pęknięta zetka


automobile.poland
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po uporaniu się z wnętrzem łodzi ( tapicerki , wymiana okablowania, wskaźników, naprawa pomp itp) przyszedł czas na odnowę antyfoulingu i wszystko co wisi na zewnątrz. I zaczęło się po oczyszczeniu zetki okazuje się że pęknięta jest obudowa chyba krzyżaka i moje pytanie ? spawać ? czy kupić używaną obudowę , a jeśli tak to gdzie dostanę najtaniej tą część ?

IMG_0652.JPG.dff55fe4ed7f1b3a81aa1e1f1b78a9ce.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mikijet

Składamy w firmie swoje  koparki po 30 ton z hydraulika nie byle jaka ale szczerze tego ku...twa się boje :) jak pływałem na śródziemnym fairline targa 58 bo miałem taki krótki dwu letni  epizod w życiu ;) to pamietam doskonale ze wszystko się psuło na potęgę ale jakoś pływało. Ale jak jakiś mechanior zaczął grzebać przy uszczelnianiu śrub , zaworu agregatu, sterach strumieniowych to potem było wyciągane z wody po 3 razy na sezon :(

Reasumując boje się poważnie ale wszystko na tym klamorze już zrobiłem obszylem materace wymieniłem tapicerki wyrwałem każdy niepotrzebny kabel ( a było takich dużo ) zamontowałem agregat - wiatrak i dodatkowy aku 100 amh , zamontowałem poważne audio:) pomalowałem ten spękany paskudny kokpit - jakbym wiedział ze to jest tyle roboty odpuściłbym sobie te hobby :)

Ale poważnie może warto ta zetke zdemontować jest filmików na yt od groma nawet znalazłem już na ebayu taka obudowę do alpha 1 gen 2 ale drogie to jak cholera. Przy demontażu wywalę odrazu te wszystkie gumy bo wydech tez widzę spadł z końcówki bo puścił cybant i zobaczę od razu stan krzyżaka .

Tak jak pisałem chce to wywieźć na Chorwację bo mam tam miejscówkę a Lodka tam jest niezbędna aby pozwiedzać te wszystkie wyspy i to taka w której idzie się skimać zarówno w porcie jak i na dziko .

Nie wiem czy dobrze kombinuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze najgorzej że na tym ustrojstwie wisi cała zetka , a nie wiem od czego to pękło i jak ten materiał wyglada w innych miejscach :( z chęcią bym takie roboty przy silniku i przekładni dał komuś kto na tym zęby zjadł tylko wszyscy są przynajmniej 300 km odemnie i jeszcze zawaleni robota wiec muszę uczyć się na błędach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz zaopatrz się w nasadkę torx do trasomu. Bo tam zapewne się zatrzymasz. Reszta nie jest straszna ,jak masz olej w spodzinie ok to bym zetki nie ruszał ,może tylko wirnik pompy profilaktycznie. Reanimowalem ostatnio alpha one wiec mogę Ci pomóc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dopiero teraz przyszedł ze stanów stanów używany bell Natomiast po zdjęciu mojego pękniętego mam pytanie do fachowców aby nie wertować całego forum i oglądać filmów z yt ( na zdjęciu oznaczyłem kanał pewnie jakiś olejowy na którym jest założony cienki wężyk natomiast w komorze silnika zaraz za paweżą jest on zaślepiony ) pytanie co to za kanał i gdzie ten wężyk winien być podłączony przy silniku ?

451B7A61-052A-4410-B7CC-ED7154DFDD93.jpeg.a6c5051066146c7b5d963edfa6d2887c.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wężyk i zaworek to linia olejowa smarowania przekładni. Wężyk idzie do zbiorniczka wyrównawczego wewnątrz kadłuba.

Zaworek zapobiega wyciekowi oleju przy zdemontowanej przekładni. Pilnuj małych oringów!!!

Ktoś zaślepił wężyk, pewnie miał kłopoty z ,,kipiącym" olejem w zbiorniczku. Wcześniejsze wersje nie miały zbiorniczków, były zamknięte i działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje miki jet czyli wężyk idzie do tego zbiornika co jest na silniku z prawej strony nad pompa ( mercruiser 5,0] czyli jak dobrze rozumie zalewam przekładnię olejem i nie podłączam tego wezyka bo po cholerę ma mi coś kapać w komorze silnika ? To jest właśnie to co różni alpha pierwszej generacji od drugiej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdiecie poglàdowe ale zbiorniczek ten sam :) prawa strona u gory .

Zbiorniczek sluzy jako wyrownawczy w przekladni zet. I ma zadanie uzupelnic olej jesli zaczyna brakowac.

Mozesz wybrac usuniecie go i pozniej zdziwienie ze zetka pracuje na sucho lub w wodzie ....lub zainstalowac i w razie ubytkow znacznych w zbiorniczku zainteresowac sie problemem ;)

Wyboru dokonaj sam ;)

IMG_2416.JPG.35838184ca56c3eb43db4f5524d8fa38.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego zawsze nie może iść gładko. Zbiorniczek ogarnięty wcale nie było filozofii ale grzebie dalej i nie wiem po co :( zauważyłem że plastikowe przejście pomiędzy pawężą a tą gumową rurką która doprowadza wodę z zetki do silnika było pęknięte i jest klejone moim zdaniem trochę partyzancko ja się ta częśc fachowo nazywa żeby ją kupić nową i nie zostawiać partyzantki bo jak przyjdzie mi to drugi raz rozbierać zakładać te mieszki i naprawiać wężyki do zbiornika to se w łeb strzelę :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wykończę się też mi się zachciało hobby czasochłonnego cudem znalazłem czas żeby to poskładać na części z ebay czeka się wieki a tu następne problemy. Znowu widzę że nie mam i nigdy nie miałem tam następnego węzyka który na filmach z youtoube się pojawia i ściagają go takim szybko zatrzaskiem plastikowym u mnie napewno nigdy go nie było a łódka pływała jakoś :p Czy jest to wyjście odpowietrzania skrzyni i nie napierdzieli mi tam wody po zanurzeniu lodki ? Bo zas się okaże że zaworek zwrotny był w tym zakładanym szybkozłączu ?

 

I temat drugi nie ruszałem w ogóle przekładni gdzie jest pompa wody i tu pytanie jak sprawdzić czy łódka zaciągnie wodę do chłodzenia przy zanurzeniu w wodzie ( po podłączeniu słuchawek i węża z wodą normalnie woda przelatuje przez silnik ale to ciśnienie z sieci tez swoje robi ) . Skąd mam wiedzieć czy układ chłodzenia jest sprawny bo o dziwo po mojej wymianie linek bella i mieszków wszystko inne działa. Pomocy dla świeżaka proszę ?:)

14DD7C06-DD7E-4164-A387-3FCC75A68A9B.jpeg.9ecefbd882be7ed69ffa9df04839b5bc.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Złącze od wężyka prędkościomierza. Ciśnienie wody ,,popycha" wskazówkę manometru.

2.Ciśnienie wody się nie powinno przebić na silnik dopóki nie obracasz wirnikiem. Jeżeli się się przebije to znaczy, że pompka jest nieszczelna. Przyczyn nieszczelności pompki może być kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikijet

Dzięki za pomoc z tą końcówką szybkozłącza ( czujnik do prędkościomierza ] czyli dawno nie działał bo jak kupiłem to był taki ząb w wodzie z którego wychodził wężyk i on sterował zegarem , a teraz jest zegar z gps czyli ustrojstwo mi nie potrzebne :)

 

Jeśli chodzi o zasysanie wody z silnika z wody ( pytanie które zadawałem jak sprawdzić czy silnik zaciągnie wodę z jeziora - nie chce już w tym sezonie ściągać spodziny jak inny kolega radzi ,bo znowu pewnie pare rzeczy wyjdzie i nie zwoduje tego do sprawdzenia nawet w tym roku ) nie rozumie wirnik musi się obracać żeby silnik miał chłodzenie ? A co na wolnych obrotach ? Jak sprawdzić ten cholerny wirnik bez rozbierania spodziny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...