Tojar1 Opublikowano 7 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2022 Od roku mam łódź ze stacjonarnym silnikiem Volvo penta AQ 170 b , cały czas doskwiera kłopot że się silnik przegrzewa , w końcu ustaliliśmy problem - chłodniczka oleju . Po wyczyszczeniu i ponownych montaży kolejny problem , nie możliwość dobrego uszczelnienia. Albo wywala cały cały olej , albo tak jak wczoraj wymieszało olej z wodą . Ale nie to jest głównym problemem . Aktualnie najbardziej doskwiera to że po włączeniu silnika i załaczeniu Zetki silnik gaśnie . Czy ktoś z Państwa miał takie doświadczenia ? Jakie powody i jak rozwiązać. Dodam że 2 tygodnie wcześniej łódź pływała bez kłopotów (oprócz przegrzewania) i silnik wchodził na obroty , po podłaczęczeniu zetki i normalnie pracował . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz sadej Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Witam u mnie pojawił się podobny problem z silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Gaśnie na biegu do przodu tylko, do tyłu tylko czy na obu? Jest zabezpieczenie w manetce, które sprawia , że nie uruchomisz silnika jeśli zetka jest zapięta/zasprzęglona, może ten stycznik się rozregulował. Druga myśl-w napędach OMC (nie wiem czy Twoje volvo-penta ma podobnie) jest taki myk, że jak załączasz bieg w zetce to specjalne krzywki aktywują mikrostyk , który z kolei przerywa ( na mgnienie oka) pracę silnika- praktycznie silnik zmniejsza obroty aby łatwiej załączyć bieg w zetce. Tu bym gdzieś szukał problemu. Jak naprawisz daj znać co się stało. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz sadej Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2022 Prubowalem dziś i odpaliła na biegu z opuszczana Zetką Uruchamia się jak niema wody w układzie chłodzenia działa normalnie . Gdy ja zwodowalem nie chciała odpalic , wykręciłem świece były bardzo mokre . Spróbuję podpiąć wodę do zetki i spróbować na placu , jak zgaśnie to będzie duży problem .obawiam się że zaciąga wodę do cylindra . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz sadej Opublikowano 22 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2022 Udało mi się uporać z problemem . Cały problem był w gaźniku a dokładniej cały czas był na ssaniu i zalewało świece ,mała regulacja blokada przepustnicy i działa jak należy. Niema problemów z odpalaniem na załączonych biegach. Wczorajszy dzień spędziliśmy na wodze . Napisz co u ciebie wyszło. Może to pomoże innym użytkownikom. Ps. Podczas tych problemów rozmawiałem z Norwegami i przekazali mi żeby uciekać z tych silników są wadliwe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.