Skocz do zawartości

Silnik po załaczeniu Z-tki gaśnie


Tojar1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od roku mam łódź ze stacjonarnym silnikiem Volvo penta AQ 170 b , cały czas doskwiera kłopot że się silnik przegrzewa , w końcu ustaliliśmy problem - chłodniczka oleju . Po wyczyszczeniu i ponownych montaży kolejny problem , nie możliwość dobrego uszczelnienia. Albo wywala cały cały olej , albo tak jak wczoraj wymieszało olej z wodą . Ale nie to jest głównym problemem . Aktualnie najbardziej doskwiera to że po włączeniu  silnika i załaczeniu Zetki silnik gaśnie . Czy ktoś z Państwa miał takie doświadczenia ? Jakie powody i jak rozwiązać. Dodam że 2 tygodnie wcześniej łódź pływała bez kłopotów (oprócz przegrzewania) i silnik wchodził na obroty , po podłaczęczeniu zetki i normalnie pracował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gaśnie na biegu do przodu tylko, do tyłu tylko czy na obu? Jest zabezpieczenie w manetce, które sprawia , że nie uruchomisz silnika jeśli zetka jest zapięta/zasprzęglona, może ten stycznik się rozregulował.  Druga myśl-w napędach OMC (nie wiem czy Twoje volvo-penta ma podobnie) jest taki myk, że jak załączasz bieg w zetce to specjalne  krzywki aktywują mikrostyk , który z kolei przerywa ( na mgnienie oka) pracę silnika- praktycznie silnik zmniejsza obroty aby łatwiej załączyć bieg  w zetce. Tu bym gdzieś szukał problemu.

Jak naprawisz daj znać co się stało.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prubowalem dziś i odpaliła na biegu z opuszczana Zetką 

Uruchamia się jak niema wody w układzie chłodzenia działa normalnie . Gdy ja zwodowalem nie chciała odpalic

, wykręciłem świece były bardzo mokre . Spróbuję podpiąć wodę do zetki i spróbować na placu  , jak zgaśnie to będzie duży problem .obawiam się że zaciąga wodę do cylindra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się uporać z problemem .

Cały problem był w gaźniku a dokładniej cały czas był na ssaniu i zalewało świece ,mała regulacja blokada przepustnicy i działa jak należy.

Niema problemów z odpalaniem na załączonych biegach. Wczorajszy dzień spędziliśmy na wodze . Napisz co u ciebie wyszło. Może to pomoże innym użytkownikom. 

Ps. 

Podczas tych problemów rozmawiałem z Norwegami i przekazali mi żeby uciekać z tych silników są wadliwe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...