Lukaszlukasz Opublikowano 13 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2019 Witam mam problem z silnikiem Volvo penta 250 łódka sealine 200 rok 1992 mianowicie jak płynęliśmy zaczęło coś dymić podniosłem siedzę i tam z silnika nie widać tak ciemno było wywaliło borygo i z pod korka dymiło się a pod silnikiem było wylane borygo zielone , od silnika idzie taka gunowa rurka i z niej tez ostro dymiło może się odłączyła ale nie wiem z kad ona jest czy ona tak powinna być co mam zrobić zaparkowałem łódkę i od tej pory nie pływałem więcej wole nie ryzykować może ktoś pomóc O co chodzi, łódkę kupiłem w tym roku nie znam się wogle pływałem pare razy i tak się stało od czego zacząć z góry dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Poproś kogoś kto ogarnia silniki samochodowe by to obejrzał. Na podstawie opisu nikt nie udzieli Ci porady bo jest on mało "czytelny" Ty stałeś nad silnikiem i widziałeś co tam się stało a Twój opis jest dość "uproszczony". Jest szansa, ze jeśli szybko zareagowałeś, nie zalewałeś go płynem (wodą) gdy był jeszcze gorący to nie powinno być strat typu uwalone głowice, uszczelki itd. Poszukaj więc kogoś kto wie co i jak sprawdzić. Ustal i usuń przyczynę. Sprawdź czy woda nie dostała się do oleju i skontroluj wszystkie opaski na wężach wodnych itd. One korodują i pękają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszlukasz Opublikowano 14 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Witam dziś był mechanik oglądał i powiedział ze uszczelka pod głowica do wymiany ja się nie znam wiec co należy zrobić to jest przyczyna czy po prostu chce naciągnąć na pieniądze , mówił coś o tym przewodzie ze zerwal od odmy jak wspomniałem wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Niestety jest to możliwe ale nie zakładał bym nowej bez sprawdzenia głowicy pod kątem pęknięć. Ona dostała łupnia gdy wysiadło chłodzenie. Niestety, licz się z kosztami. Jeśli skończyło by się "tylko" na tej uszczelce to i tak będziesz miał szczęście... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vortec Opublikowano 14 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2019 Miałem łódkę z tym silnikiem to jest model Aq 151 i przeszedłem podobne problemy. Na początku radziłbym dokładnie sprawdzić układ chłodzenia , zewnętrzny jak i wewnętrzny, wywalić termostat, zalać płynem , wyczyścić filtr wody zewnętrznej, sprawdzić impeler(wirnik pompy wody zewnętrznej ) później uruchomić silnik , popuścić trochę dekiel od filtra wody zewnętrznej i zoboaczysz czy zacznie z niego wylewać się woda, jeśli tak to znaczy ze zasilanie wodą zewnętrzna jest ok. Odkręciła następnie korek przy wymienniki to ten gdzie nalegasz płyn i zobacz czy w środku widać jak płyn jest ( w ruchu) tzn ze pompa wody wewnętrznej pracuje prawidłowo. Dotykaj ręką przewodów wodnych , musza się wszystkie powoli robić ciepłe , sprawdź ręką kolektor wydechowy ma być ciepły ale nie gorący . Zwiększ obroty silnika i kontroluj temperaturę na wskaźniku oraz dotykaj węży i kolektora, napisz co zaobserwowałem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Dodam do wypowiedzi kolegi wyzej ze sa takie preparaty ktore dodajesz do ukladu chlodzenia. Reaguja na spaliny i daja odpowiedz czy masz przedmuch pod glowica. Poza tym kolega dobrz prawi. Na poczatek dobra diagnostyka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaszlukasz Opublikowano 23 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Witam mechanik wymienił uszczelke pod głowica była na oringu pęknięta , był szlif głowicy zrobiony rozrząd świece nowe olej nowy borygo nowe Paski nowe ale jest problem jak jest ponad 3 tys obrotów silnik się grzeje i się wylancza co jest grane chłodzenie przytkane czy co może być bo jak płynę mniej niż 3 tys obrotów to płynie normalnie a jak płynę po wyżej 3 tys obrotow to do tego coś mi stuka jak by coś w silniku latało albo na zewnatrz nie mogę tego namierzyć jakieś rady ....pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekG Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Moze masz termostat uszkodzony i nie ma dobrego obiegu lub wymiennik nie ma juz takiej sprawnosci. Przyczyn moze byc wiele tak jak i źrudeł halasu (pukania) o ktore pytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.