Michalcc Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Witam serdecznie Trafiła mi się do kupienia dość zadbana motorówka z silnikiem MerCruiser 5.7 gaźnik I szybkie pytanko do Was: Ile to pali przy "normalnym, turystycznym" pływaniu? Ile to palu przy holowaniu narciarza? Tak, wiem... wszystko zależy od dna, ilości ludzi na pokładzie, itd, itd, itd.... Ale może ktoś będzie potrafił coś uśrednić? Łódź 6/2,3m. Waga coś ok. 1T Właściciel twierdzi, przy przy bujaniu się 40-45km/h nie przekroczy 25l./h, ale to raczej mało prawdopodobne....??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 :) ;) :D ;D Litr na milę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Erdol miał 140 KM i 3,0 L przy pływaniu 45km/h zużywał koło 35l/h, przy ciąganiu koła koło 45l/h przy ostrej jeździe. Erdol II ma 220 KM i 4.3 L przy przelotowym pływaniu 50 do 55 zużywa 25 do 30l (obroty 3800, czy coś koło tego) przy "ogniu" jest to nawet 70l ???. Nie wierz w tak niskie spalanie, tym bardziej iż jest to gaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Ostatnio pływam troszkę MerCruiserem 4,3 na gaźniku w Baylinerze i żeby osiągnąć te 25l./h to trzeba naprawdę się postarać i o żadnym holowaniu nie ma mowy... Taki 5,7 V8 gaźnik w mojej opinii powinien wypić ok. 40l//h przy oszczędnym pływaniu, ale jak powiedziałem to obecnemu właścicielowi to aż się oburzył.... ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Najprościej zróbcie test na wodzie, bak do pełna i 30 min pływania z prędkością 40-45, samo wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Orientacyjnie masz tu: http://www.boat-fuel-economy.com/konsumpcja-cummins-mercruiser-diesel-1.7-2.8-4.2-7.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 5 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Udało mi się dotrzeć do użytkownika takiego 5,7 na gaźniku. Powiedział, że każdy wynik poniżej 35l./h należy wybić sobie z głowy.... Przy zabawkach do holowania 45-60l./h... Choć znalazłem naprawdę piękną motorówkę to jednak 5,7 nie ma dla mnie sensu.... Kupić zabawkę i non stop myśleć ile jeszcze jest w baku to będzie średnia zabawa... Skupiam się na poszukiwaniach 3.0, albo czegoś z zaburtowcem 115-135KM Użytkując 3.0 względem do 5,7 po 50 godzinach w kieszeni powinno zostać ok. 4000pln Niech sobie wychodzi dłużej w ten ślizg i niech nie ma dużych prędkości maksymalnych.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi-007 Opublikowano 5 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2016 Mój Bayliner 2250 cobra silnik omc 5.7 gaznik ( 6.7 m około 1.5 t) Przy prędkości około 50 km/h pali około 30 l/h Jak dobrze wy trymuje to schodzę do 27 l/h mam wtedy około 3000/3200 obr/min. Jeżeli z narciarzem nie muszę ciągle startować tylko więcej płynę to wychodzi nawet mniej bo pływam około 2700/2800 obr/min. w sumie na godzinę z narciarzem raczej mi nie wyjdzie więcej jak 35 l/h. w zeszłym roku jak obstawiałem marsz śledzia ( idą z Kuznicy do Rewy) to około 12km . W jedna stronę wolno tak jak ludzie idą pużniej holowanie 11 osób przez 30 minut z 1600 obr/min i powrót do domu 12 km spaliłem około 30 litrów. Mierze paliwomierzem yamaha. Jak mierzyłem jego dokładność to 5-10 procent. Latam z bimini śruba 14,5 x22 Tak że żle nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 W przypadku 3 tonowych Cruiserów nie ma się co oszukiwać spalanie wychodzi 100l/100km,przerabiamy to z kumplem liczymy,liczymy ale wciąż wychodzi na to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 Kolego @Michalcc, myślisz, że zaburtowiec wypali mniej ??? Kup se kajak, po 50 godzinach w kieszeni zostanie jakieś 9 - 10 K złotówek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2016 @Michalcc Gdzie chcesz pływać ?? Jak po wodach wewnętrznych w PL to spalaniem bym się martwił Gdzie tu zrobisz duże przeloty rzędu 100 km z prędkoscią 50 km/h ? Kolega przekonywał mnie, ze jego udka SeaRay 21 pali na godzinę 17 l. Mam dosyć lekkiego RIB-a (900 kg z full paliwem, kotwicami, bagażami) z 115 silnikiem Zrobilismy przelot w CRO wokoło Kornatów (trasa prawie 100 km w trochę ponad 2,5 godziny) Na stacji nawodnej mnie weszło 40 litrów a koledze 136. Ja miałem 4 osoby a on 8. Miejscami się ścigaliśmy (ponad 60 km/h) miejscami to było 40 km/h. Taka "przejażdżka" Jak na długim dystansie utrzymuję prędkosć 45 - 50 km/h przy jakiś 3800 - 4000 obr to pokazuje mi spalanie chwilowe 2 km na 1 l czyli jakieś 50 l na 100 km czy 20-25 na godzinę (jak wolisz) Ale w PL po jeziorach w Augistowie wyszło mi średnie 4 l na godzinę. Jezioro 10 km na max-a, rzeczka łącząca z ograniczeniem 6 km/h, drugie jeziorko na max-a, sluza i jeziorko z ograniczeniem 6 km/h Więc jak głownie po PL to nie sądzę abyś dużo spalił chyba, że (testowo) po Darginie nastawisz 50 km/h i będziesz w kólko pływał ... >>>>>>>>>>>>>>>>> Ach myślałem, ze kolega z WJM. To możesz robić wycieczki 70 km w ślizgu (ZZ -> Pułtusk i z powrotem) >>>>>>>>>>>>>>>>> Jak ciągałem kolegę @Marsika na kole będąc w ślizgu (jakieś 3000 obr) to spalanie miałem takie samo 2 km na 1 l Na pokładzie były 4 osoby. To było duże koło 3 os. JOBE ale praktycznie nie czułem oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Altair Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Witam jeśli chodzi o moją opinię w spalaniu ,to nie ma tragedi,ja mam Baylinera 2155 Cierra z najmocniejszą V ką w tej budzie czyli 5,8 po generalnym remoncie tłoki pierścienie, głowicę zawory itd Omc Cobra 240hp otóż mam śrubę 4 płaty alu 15x17 gażnik Holley po serwisie ,i przy dobrze wytrymowanym kadłubie spalanie jest wręcz zachwycające 😉👍jak na tą masę ,zaznaczę że średnio bujam się w granicy max 1800/2500 obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 11 Czerwca Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca Co to znaczy "zachwycające"? 1800/2500 to pływanie spacrowe, trudno przy tej prędkości przejmować się spalaniem. Popłyń w ślizgu, zmierz spalanie i się pochwal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luc_Dyboo Opublikowano 16 Czerwca Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca Takie spalanie(25l/h) to mozna miedzy basnie wsadzic. Mam taki silnik na lodce 7,5x2,9m wadze ok 2,5t ,spalanie wyglada troche inaczej. max predkosci jaka udalo mi sie wykrecic to 36wezlow spalanie ponad 80l/h, przy spacerowym plywaniu ok 10-12 wezlow pali jakies 35-40l/h. jednoczesnie wiem ze mam jeszcze zapas mocy w razie potrzeby. Tankowanie juz troche boli,ale jak to mowi moja zona cale szczescie ze u nas sezon krotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.