kruszek1985 Opublikowano 24 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2020 Panowie jeżeli testujecie silnik na słuchawkach i trzymacie przez dłuższy czas wyższe obroty. Powiedzmy koło 3000. Jak bardzo nagrzewa się wam dekiel górnej przekładni. Ten za który łapie zetkę. W starszych modelach było na nim oczko do podwieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Wszystko zależy od wydajności rurociągu. Jeżeli jest niska ( przekrój węża mocno ogranicza przepływ w porównaniu do przekroju kratek wlotowych) to silnik ma za ciepło. Kolektory wydechowe rozgrzewają się najbardziej i najszybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Wszystko zależy od wydajności rurociągu. Jeżeli jest niska ( przekrój węża mocno ogranicza przepływ w porównaniu do przekroju kratek wlotowych) to silnik ma za ciepło. Kolektory wydechowe rozgrzewają się najbardziej i najszybciej. Źle mnie zrozumiałeś. Chodzi mi dekiel górnej zetki tam gdzie jest małe łożysko stożkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Przecież dookoła przekładni kątowej w zetce też jest płaszcz wodny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 25 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Tak ale ustawiałem w Alphie 1 napięcie nowych łożysk w/g manuala specjalnym przyrządem (oryginalnym) i jak cała zetka jest dość chłodna to przy wysokich obrotach górne łożysko jest dość ciepłe. One jest chłodzone tylko rozchlapywanym olejem. Na jałowych obrotach temperatura spada. Łożyska nie są oryginalne Timkena tylko zamienniki. Zastanawiam się czy tak zostawić. Zaglądając do środka po odkręceniu dekla na łożysku nie widać żeby się coś działo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2020 Ale to wszystko na wężu. Musisz zanurzyć spodzinę w wodzie ( np. zjeżdżając przyczepą do wody) ale nie zanurzając przekładni kątowej. Wtedy dajesz max obroty i masz symulację ślizgu. Po paru minutach będziesz znał odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kruszek1985 Opublikowano 26 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 mikijet a z twojego doświadczania spotkałeś się z nagrzewaniem dekla czy nigdy tego nie sprawdzałeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2020 Nawet sobie nie wyobrażasz jak szybko i mocno się nagrzewa. Dlatego jest płaszcz wodny. Po wyjściu w ślizg tylko on i olej ratują sytuację. P.S. Za dużo oleju też niezdrowo dla przekładni. Podobnie jak jego brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.