Spigi Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Witam serdecznie. Mam taka dziwną przypadłość od jakiegoś czasu kiedy wyłącze stacyjkę (wyłącze silnik) silnik dalej szkubie jak by samozapłonu dostawał i kreci sie wtedy w przeciwną stronę. Wyczyściłem aparat zapłonowy ale to nie pomogło. Dodam że to dzieje się tylko na silniku zagrzanym. Prosze o pomoc podpowiedzi za co z góry dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Na początek sprawdź czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną i wyprzedzenie zapłonu (może być zbyt wczesny i silnik się przegrzewa) Kolejna rzecz to gaźnik - możliwa zbyt uboga mieszanka jak masz kamerę inspekcyjną zobacz czy nie masz nadmiernej ilości nagaru w komorze spalania, zaworach itd. Rozgrzany będzie powodował zapłon pomimo wyłączenia układu zapłonowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spigi Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Zaczęło mi sie tak robić na początku sezonu. W ubiegłym było wszystko ok. Wyczyściłem aparat zapłonowy podstawiłem bańke z innym paliwem (żeby wykluczyć obecnośc wody i gazów (w tym wodór) i dalej to samo zostaja świece i zawory bo chyba nic innego. Silnik na zimnym i na ciepłym pali na rys!!! A może stacyjka zaśniedziała ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spigi Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Temat rozwiązany zamykam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Napisz, co było.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Raczej już się tego nie dowiemy... temat "załatwiony" i już. Szkoda, bo podejrzewam, że ucierpią na tym inni pytający. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spigi Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Oczywiście że napisze. Fakt że zakładając tego posta liczyłem na podpowiedzi ale było inaczej... Odebrałem łódź po serwisie zimowym , w skład którego była wym oleju w silniku i przekładni, smarowaniu linek, itp... zwróciłem uwage początkiem sezonu silnik ma troche podniesione obroty i przy wyłączaniu stacyjki dostaje samozapłonu, zmartwiłem sie troszke bo próbowałem zaczerpnąć info i zaprzyjaźnionego szpeca od łodzi z Rucianego i stwierdził że mam przestawiony zapłon lub co gorsza wode w paliwie w wyniku której wytrąca sie wodór. A wiadomo Wodór wyższa tem spalania może doprowadzić do wypalenia tłoków... ale ok... powodem była niedomykająca sie przepustnica z gaźnika - żle wyregulowana linaka z manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2021 I o to właśnie chodzi. Jest problem, jest diagnoza i kolejni użytkownicy znajdą poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.