imouse Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Witam Jestem nowy w temacie i zamierzam kupić pierwszą motorówkę. Mam znalezioną łódź o wadze około 2T, która występuje z dwoma silnikami 1. Volvo Penta 5.0 wtrysk 1 pkt. zetka volvo 2 śruby 2. Merycruser 5.7 MAG wtrysk wielopunktowy zetka alfa 3. Zastanawiam się czy jest duża różnica między tymi silnikami/zetkami i który zestaw wybrać wybrać, a może z jednego i drugiego będę zadowolony i porostu wybrać łódź w lepszym stanie/wyposażeniu? p.s. Szukam też osoby która mogła by mi pomóc przy zakupie/weryfikacji łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Konstrukcyjnie sam słupek Volvo 5.0 i Mercruiser 5.7 są bardzo podobne, a wiele elementów są identyczne! Volvo 5.0 Gi będzie cichsze i mniej paliwożerne. Zetka z dualprop (podwójna śruba) to nieporównywalna wyższość! Ślizg przy dużo niższych obrotach (i znów jeszcze ciszej i niższe spalanie), nieporównywalnie łatwiejsza manewrowość w ślizgu jak i przy manewrach portowych. Mercruiser 5.7MPI będzie miało po prostu więcej mocy! Łódź będzie na pewno szybsza Wybór prosty: Volvo Penta 5.0Gi - oszczędniej i ciszej Mercruiser 5.7MPI - szybciej Ps.: Co to za łódź? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imouse Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Myślę o Four Winns 248 Vista Z tego co mówisz odnośnie obu napędów to obydwa są dobrym wyborem kwestia kto co lubi. Wybór to oszczędność kontra moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Do Four Winns 248 Vista obydwa te silniki są troszkę za małe.... Popływasz, ale wyjcie w ślizg będzie czasochłonne. Stanowczo potrzebujesz dual prop! Ale w Bravo 3 też chyba będziesz miał dwie śruby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imouse Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Tak, bravo 3 też ma dwie śruby. Tym 5.7 L, pływałem i nawet według mnie w miarę szybko wchodziła w ślizg choć nie mam porównania do innych łodzi i silników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
imouse Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2019 Znalazłem jeszcze vista 248 z silnikiem diesel - Volvo KAD32, co o takim połączeniu myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalcc Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 A tam gdzie zamierzasz pływać jest stacja z ON? Diesel fajny bo oszczędny, ale dostęp do serwisu słaby no i znacznie głośniejszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.