marcinolesno Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Witam wszystkich. Mam malutki problem odnośnie silnika Volvo penta b20 aq130. Silnik musi dluzsza chwile pokrecic zanim odpali, po odpaleniu i zgaszeniu odpala na dotyk. Gdy odczekam pare minut ponowne uruchomienie wymaga znow dłuższego krecenia. Zamontowalem zaworki zwrotne na linii paliwowej, uklad zasilajacy szczelny, pompka szczelna. Ogólne silnik pracuje rewelacyjnie, wkreca się prawidłowo na obroty, obroty sa rowne i ma moc. Gdzies na zagranicznym forum wyczytalem ze trzeba pompowac manetka gazu przed rozruchem bo to uruchamia jakies pompki na gazniku i uzupelnia je w paliwo do rozruchu, czy tak faktycznie jest? Pojadę na wode to oczywiscie sprawdze to, czego się dowiedziałem, nigdy nikt mi tak naprawdę nie wytłumaczył sposobu rozruchu tego silnika i stad moja niewiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2019 Pewnie pompką przyspieszenia trzeba machnąć przed rozruchem, żeby wtrysnąć trochę paliwa do gardzieli. Jeżeli klapa ssania jest sterowana termicznie to dodatkowo klapka musi być zamknięta dźwignią gazu na max. Kiedyś w samochodach, żeby uruchomić ssanie trzeba było wcisnąć gaz do oporu. Dla pewności robiło się to dwa razy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinolesno Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2019 Dzisiaj byłem na lodzi i wyprobowalem pompe przyspieszania, dziala-leje paliwo do gardzieli i tu powstaje problem-okazuje sie ze silnik kreci jeszcze dłużej zanim odpali, oyworzylem przepustnice na max i na dnie kolektora zauważyłem że zbiera się tam paliwo, zaraz po zgaszeniu silnika jest go mało ale po chwili poziom wzrasta i pewnie zalewa silnik, dlatego też silnik zaraz po zgaszeniu tak dobrze odpala bo nie zdazylo go zalac. Problemem zatem okazal sie nie niedobor paliwa a jego nadmiar. Gazniki wykrecilem i jutro sprawdze komore plywaka, moze zaworek przepuszcza lub tez jest ustawiony zbyt wysoki poziom paliwa. Ktos ogolnie mial juz tego typu problemy z tym silnikiem? Kazda wskazowka bedzie na wage zlota. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.