konrad.k Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Witam, W łodzi Sunbird 218 z roku 1989 mam zamontowany silnik Volvo Penta 431A (4.3 V6) jest na nim gaźnik Quadrajet. Mam z nim dwa problemy, pierwszy to nie odpala na zimnym silniku. Muszę go wspomagać Plak-iem wtedy po dłuższej chwili zaskoczy i chodzi normalnie. Drugi problem to podczas płynięcia, powiedzmy tak na 80% mocy, to traci moc i się zaczyna dusić, po zmniejszeniu gazu wraca do normy. Łódź kupiłem jakiś czas temu i pływałem sporadycznie, teraz go remontuję. Wcześniej (widać, na zdjęciach), że było coś robione -ktoś założył trytke nie wiem na co i po co. Ogólnie będzie mi to pewnie robił jakiś mechanik ale moje pytanie jest czy gaźnik jest do wymiany, czy może są jakieś zestawy naprawcze? Czy jest to kwestia regulacji? Co doradzacie? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Można kupić nowy lub go naprawić tylko trzeba mieć pojęcie co do duszenia może byc wina silnika regulacja się kłania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Jeśli nie ma luzów na ośkach to generalnie gruntowne czyszczenie i regulacja powinna pomóc. Jeżeli są luzy to gaźnik jest do wymiany bo ssie lewe powietrze. To, że nie odpala na zimnym to oznacza,że ssanie nie funkcjonuje i mieszanka jest zbyt uboga( za mało paliwa, a za dużo powietrza. Ssanie jest automatyczne czy ręczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad.k Opublikowano 23 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Dzięki za odpowiedzi! Co do naprawy to na pewno zlecę to komuś co ma większe pojęcie, ja mizerne ;) Obawiam się o ewentualne części zamienne bo z tego co na szybko szukałem to w PL nie znalazłem. Ssanie jest automatyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Ssanie biometal ogólnie różne występowały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beny72 Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 Priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 To jest prosty gaźnik. Tam bez grzebania nie ma się co psuć. 1. Trudny rozruch - Trzeba machnąć manetką do oporu (dwa razy dla pewności), żeby zamknąć klapę ssania 2. Na 80% mocy się dusi - sprawdzić filtr paliwa w gaźniku a potem resztę linii paliwowej i ew.wyregulować gaźnik 3. Ogólna diagnostyka stanu szczelności cylindrów i przy okazji stan świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad.k Opublikowano 23 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2020 OK, dziękuję! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Four Winns 215 Sundowner Opublikowano Piątek o 19:05 Udostępnij Opublikowano Piątek o 19:05 Witam Konrad, Jak skończyła się ta historia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.