Skocz do zawartości

Volvo Penta - wywaliło mi płyn z układu i ...


Tomasz K
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No więc płyniemy ze Szczecina do Gdańska, właśnie jesteśmy gdzieś na 89km Noteci.

Z nudów zabrałem się za porządki i podczas odkurzania podniosłem panel podłogowy i zobaczyłem różowo zabarwioną wodę. Pewnie gdzieś nieszczelność w układzie chłodzenia pomyślałem więc po zebraniu tej wody zajrzałem do zbiorniczka płynu.

I tu zdziwienie - korkiem a w zasadzie otworkiem leci... woda. Tak, czysta woda, nie płyn ale woda.

Silnik pracuje normalnie, nie jest przesadnie gorący, z wylotu leci woda chłodząca jak należy, temperatura na wskaźniku w normie więc?

Wygląda jakby mi układ "wymienił" płyn na wodę i jeszcze wciąż dopełniał go nową.

Poza tym - wszystko na łodzi działa tak jak powinno.

Proszę o radę - planuję jutro do Nakła dobić, potem na Wisłę wejść a tu taka niespodzianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gorący nie będzie,nie przegrzeje się bo chłodzenie ma.Prawdopodobnie jest nieszczelnośc na wymienniku ciepła.Pompa wody zaburtowej wygania borygo z układu pierwotnego.Tragedii nie ma,jedyny mankament to to że zamuli układ chłodzenia silnika brudami z wody zaburtowej.A tak z ciekawości to droga wodna E 70 jest już przepływna?Jaką masz udkę,chodzi mi o wymiary i zanurzenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stalówka, 10m, 6 ton, zanurzenie ok 80cm.

Śluzy czynne do 15.00 ale można się dogadać. W weekendy niestety nie pracują. Mariny zamknięte poza Santokiem bo tu wszystko działa.

Woda jest, choć dwa razy dno poczułem na wejściach do awanportu. Od Szczecina spotkałem JEDNĄ małą łódkę.

Generalnie super bo jesteśmy zupełnie SAMI.

 

Pytanie jak pozbyć się wycieku ze zbiorniczka bo popma zenzowa ma co robić...

Jak zatkam to na amen to boję się że wywali ciśnienie. Choć...?

 

 

Jak to mówi pani z Ukrainy która u nas teraz mieszka - u mienia zadumka - czyli mam pomysł!

 

Na naprawę samej awarii nie liczę bo to nie warunki ani pojęcia nie mam na teraz jak się do tego zabrać. Ale to jest problem na później.

W kwestii ograniczenia/wyeliminowania zalewania łodzi.

Mam na pokładzie wąż ogrodowy do zalewania zbiornika wody. Planuję wywiercić w zbiorniczku otwór i wprowadzić wężyk do wnętrza. Drugi koniec wyprowadzę za burtę. Tak się składa, że mam gdzie przełożyć ten wężyk a jego długość wyniesie ok. 1,5mb. Przelot uszczelnię sikaflexem albo poxiliną.

A jak dobrze pójdzie to może połączę się z rurką zasilającą zbiorniczek i zamiast go dziurawić po prostu go usunę.

 

P.S. Jak pięknie pachnie pizza na tym pustkowiu... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z opisu wnioskuję że jest to holenderska kanałówka,silnik volvo ale jaki.Czy ten przejęty od peugota indenor?jeśli tak to wymiennik łatwo połatać.Jeśli moje domysły są ok.to mam podobną 10 metrową ale właśnie z silnikiem peugeota indenor.Zapodaj model silnika lub wstaw fotkę to może coś podpowiem bo swój napęd rozebrałem do zera i poskładałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było mnie na forum.Wymiennik jest w tej obudowie wzdłuż głowicy uszczelniony gumami na końcach.Należy spuścić płyn,zdemontować gumy na końcach i wysunąć wymiennik.Powinien mieć kształt rury i składać się z wielu rurek w których płynie woda zaburtowa i schładza płyn który omywa rurki.Tak jest przynajmniej u mnie w silniku 4-cylindrowym o identycznej budowie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogrzebałem w sieci i wg mnie wymiennik jest w tej części co na foto a nie wzdłuż silnika. I co ciekawe wygląda, że to wymiennik płytowy.

Znalazłem gdzieś ogłoszenie o sprzedaży, całość z obudową ok 1 tyś euro. Wygląda na taki sam jak u mnie.

Czy ktoś może to potwierdzić?

 

Znalazłem instrukcję do tego silnika - wymiennik jest rzeczywiście płytowy w tej części co na foto.

20220417_161425_resized.thumb.jpg.18231b0b4d0ce5f9e77f47c12b629fa8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam do sprzedania wymiennik ciepła do volvo penta MD32 taki jaki Ci przerdzewiał.Wtej chwili chłodzisz silnik wodą zaburtową.

W dniu 23.04.2022 o 17:01, Tomasz K napisał:

Dopłynąłem.

Wytargałem wymiennik, był tam gdzie mówiła instrukcja. Wymiennik płytowy. Zarośnięty w 100%. Igliwie, szlam i wszystko inne.

Ciekawe, że pierwsze próby wypłukania wymiennika nie wykazały nieszczelności. Może oringi puściły?

Resized_20220423_142908.thumb.jpeg.9064768d351bfccefb98845b536d497a.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...