Skocz do zawartości

Wentylacja komory silnika


konrad.k
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nadal próbuję doprowadzić do stanu używalności amerykańskiego Sunbirda z roku 1989. Silnik stacjonarny 4.3 benzyna. Interesuje mnie jak dodatkowo ulepszyć wentylację komory silnika. Nasłuchałem się o możliwości nagromadzenia oparów i w konsekwencji nawet wybuchu. Z boku łodzi są kratki wentylacyjne, jedna z nich jest podłączona rurą spiralną i wydmuchuje zebrane gazy (ręcznie muszę to zrobić przed odpaleniem -"blower") Druga kratka jest niepodłączona. Czy to wystarczy dla 100% bezpieczeństwa? Myślałem o podłączeniu 'blower-a' na stałe tzn. aby wywiewał opary przed odpaleniem silnika i później cały czas na odpalonym, czy to ma sens? Myślę o ewentualnym zamontowaniu gdzieś za silnikiem na rufie kolejnej kratki wentylacyjnej. Trzeba? Czy przesadzam?

Pozdrawiam

122172539_289937442005303_8272088327295259938_n.jpg.71adf0b1a45eb0b52d9e82134e72d40c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z zainstalowanym automatem do blowera  na łódce .

Blokuje rozrusznik , przez okreslony czas oraz włącza wentylator jak silnik plynie poniżej określonej prędkości obrotów. Ma też awaryjne obejście blokady rozrusznika .

Blower na stałe włączony  jest niepotrzebny gdyż silnik pracujący na obrotach powyżej jałowych  zasysa  powietrze z komory a więc i opary ....więc wentyluje komorę silnika. blower powinno się włączać przed uruchomieniem , w czasie jałowych obrotów silnika , a nawet po wyłączeniu silnika (nigdy tego nie stosowałem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne orurowanie i wentylator jest wystarczające pod warunkiem że się ich używa i są sprawne. Przede wszystkim sprawdź stan węży paliwowych zwłaszcza tego grubego do tankowania. Jak masz dobrą instalacje to nie powinno być problemu z oparami. Ważne tylko żeby wąż odciągowy zasysał powietrze z możliwie najniższego punktu. Można stosować jakieś czasowe blokady na rozrusznik jak kolega pisał powyżej ale czy to ma sens jak na chwile zgasisz łódkę lub zgaśnie sama i chcesz ją niezwłocznie odpalić ponownie ? Bo dryfując w coś uderzysz. Dobrym nawykiem jest przed każdym pływaniem po prostu zajrzeć do komory silnika czy organoleptycznie wszystko wygląda dobrze i ewentualnie powąchać. Możesz ewentualnie zamontować jakieś brzęczyki przypominacz na czasówce, a jeżeli blokada to musi być jakiś przycisk awaryjnie obchodzący tą blokadę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...