Skocz do zawartości

Wymiana silnikow stacjonarnych na Mercedes 2.5 td lub 3.0 td


kdt2005
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich motorowodniakow.

Koledzy opisze moj maly Problem i poprosze o szczere opinie/porady.

 

Lodz SeaLine Ambassador 285. Naped 2 x AQ 200 D - benzyna V 8, 5 L, moc na silnik 200 km.

Zetki AQ 290 (chyba SP ) .Sruby 15 x 17. Waga lodzi (z "wyposazeniem" i bez osob) ok.4,9 Sony.

 

To , ze silniki beda wmienione nie podlega dyskusji.

Wymiana ma odbyc sie na silniki Mercedes.

Nie wiem tylko na jaki model: czy 2.5 Td o mocy 150 Km , czy na 3.0 td o mocy 177 km.

Nie mowimy tu "obowiazkowm" plywaniu w slizgu - co czasami moze sie przydac.

W moim kregu mam ogrom "doradcow" i kazdy twierdzi inaczej.

Jedeni twierdza ,je 2.5 td bedzie sie grzal. Innig natomiast, ze 3.0 td bedzie i za duze.

I tak dalej ....... .

 

 

Poprosze Kolegow i Kolezanki o Wasze opinie czy doswiadczenia.

 

kdt2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój znajomy ma łódkę niecałe 8 metrów z zmarynizowanym silnikiem mb 2,5 d 20 zaworowy, miał w oryginale 2 silniki benzynowe chyba peugeot. Chłop przeszedł piekło zanim nie ogarnął wszystkich problemów związanych z tą zmianą silnika na mb, na poczàtku miał problem z wycentrowane setki z silnikiem ale udało mu się kupić z Holandii osłonę sprzęgła która była wykonana przez profesjonalna firmę i łączyła ten model silnika z gimbalem i zetką . Wcześniej rozrywało tarcze sprzęgła , poduszki pod silnikiem, bardzo duże wibracje. Grzanie się silnika opanował dużym wymiennikiem ciepła płynu chłodzącego i większą chłodnicà oleju , ale pozostał problem prędkości łodzi bo zetka była od silnika benzynowego( inne przełożenie ) teraz zakupił zetke od diesel-a próby bedà w tym roku ewentualnie dobór odpowiedniej śruby. A z tego co kojarzę to silnik MB 3.0 TD 177 hp ma pompę wtryskową sterowaną elektronicznie ( elektroniczny pedał gazu ) wiec trzeba przerabiać pompę wtryskową na sterowanie mechaniczne i raczej już nie będzie seryjnej mocy . Może warto poszukać volvo penta w diesel-u z zbliżoną mocą ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Vortec,

Super dzuekuje za cenne uwagi.

Na cale szczescie posiadam wszystkie czesci oryginalne od Volvo Penta: polaczenie zetki z silnikiem,  sprzegla,gimbale no i same zetki 290.

Silnik/silniki maja juz miec pompe wtryskowa mechaniczna.  Elektronika nie lub wody.

Z tego co wiem ,to pan Tomasz ma wszystko wycentrowac na polaczeniach.

Ma tylko nadzieje, ze chlodnica oleju i wymiennik wody beda odpowiednim dopasowane wielkosciowo.

Pozdrawiam

kdt2005

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...