Christian Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 Cześć Szukam po forum tematow na temat - najpopularniejszej chyba- przekladni mercruiser alpha one II generacji i nic nie widzę. Czy ja źle szukam? Chcialbym zrobic serwis swojej zetki. Na YT sa jakies filmy z lektorem angielskim jak rozebrac i zlozyc ale w takich kwestiach lepiej uslyszec to w swoim jezyku... Czy ktoś z Was robił samodzielnie jakieś prace przy zetce, czy wszystko robicie w serwisie... Przed tym sezonem chcialem tylko zmienic olej, natomiast przed przyszlym chcialem rozebrac zetkę i wymienic w niej wszystkie elementy, które warto wymienić - planuje wypad nad adriatyk i wolę to zrobić na wszelki wypadek nIż drugiego dnia sciagnac lodz na przyczepę... Zastanawiam się: Jakie elementy warto wymienić? Uszczelki, jakies rurki, gumki, przewody hydrauliczne, łozyska? konplet anod juz kupilem ;) Jakie sa koszty robocizny u fachowca, za rozebranie i zlozenie zerki na nowych czesciach? Moze samemu ja zdjac i warto gdzies zawiezc? Zostanie wtedy do wyniany gimbal bo on zostaje z czescia zetki w lodzi? Czy jest na forum ktos polecany kto uczciwie podchodzi do tematu? Checi mam, czas znajdę, narzędzia są, łódź zimuje w domu w cieplym garazu wiec mam czas od października do kwietnia ... moze warto samemu? Satysfakcja gwarantowana. Moze warto w tym temacie wrzcac filmy z YT i wlasne komentarze? Też podlinkuje kilka jak wroce z urlopu bo z komorki ciężko ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 19 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2015 To dość solidna i niezawodna przekładnia dlatego w necie jest mało o naprawach. Prawidłowa eksploatacja i kontrola przed dłuższym postojem zapewnia dlugi okres bezawaryjności. 1.Poziom i stan oleju w przekładni (trzeba pamiętać o korkach przelewowych. Jeden jest w spodzinie. Potem następny w przekładni kątowej. Jeżeli układ jest prawidłowo odpowietrzony i zalany to nie ma się czym martwić. 2.Mieszek osłonowy cięgna biegów. Jak pęknie to woda przecieka do kadłuba. Awaryjnie trzeba wtedy trzymać zetkę opuszczoną na max. 3.Impeller warto go wymienić nawet jeżeli jeszcze wygląda na o.k. 4.Antyfouling w spray'u do spodzin aluminiowych (teflon) 5.Mieszek łożyska ,,gimbala"- lepiej sprawdzić jego stan przy okazji smarowania wałka z przegubami. 6.Jeżeli zaobserwujesz wodę w oleju przekładni to trzeba ją sprawdzić na szczelnośc. Opis procedury w serwisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christian Opublikowano 23 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Filmy z Youtube: Wyjęcie przekładni Mercruiser Alpha One: Wymiana oleju w Zetce: Wymiana wirnika pompy (impeller) Wymiana wirnika pompy w zetce: Wymiana Gimball-a Nalewanie oleju do zetki od: 6:50 - niezły patent :) Rozbieranie zetki - odkręcanie górnej częsci od dolnej: Montaż zetki do łodzi: Tu jeszcze dosć ciekawy filmik: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 23 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2015 Nalewanie oleju do zetki od: 6:50 - niezły patent :) Ja takiej pompki używam od zawsze... ::) Ciekawe jak wymieniałes olej do tej pory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christian Opublikowano 24 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2015 Nie wymieniałem bo... nie miałem łodzi ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzysztofR Opublikowano 28 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2022 (edytowane) poszukuję zetki do pięciolitrówki Edytowane 28 Lipca 2022 przez KrzysztofR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TTQ Opublikowano 29 Lipca 2022 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2022 Zerknij na moje ogloszenie w dziale "sprzedam" ---garażowe zalegacze" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bukowski Opublikowano 17 Sierpnia 2024 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2024 Podepnę się tutaj. Miałem awarię daleko od Polski i za parę dni wiozę górną część napędu (kupiłem SEI116). Z mechanikiem na miejscu mam słaby kontakt, może ktoś podpowie - czy coś powinienem jeszcze dokupić? Uszczelkę, jakieś dynksy czy inne ustrojstwa potrzebne przy wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.