Skocz do zawartości

Pierwszy zakup skutera


Wrona
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam się nad kupnem swojego pierwszego skutera wodnego na sezon 2020. Jestem laikiem w tym temacie wiem tylko tyle co znalazłem w Internecie i na broszurach producentów gdzie każdy zachwala swoje. Rozważam nad dwoma markami Seadoo i Yamaha. Bardziej skłaniam się do tej drugiej opcji. Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć mi co bardziej warto wybrać. Nie ukrywam zależy mi na tym aby czasem powariować na sprzęcie ale zarówno aby nie palił nie wiadomo ile.

Zależy mi również aby sprzęt był jak najbardziej bezawaryjny i posłużył przez dobre kilka sezonów.

Będę wdzięczny za podpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezawodne, male palenie  i wariacie, czyli najmocniejsze NA na rynku.

Z uzywanych na pierwszym miejscu bym dal wspomniana wyzej GP1800, to chyba najlepszy skuter NA ze wzgledu na osiagi vs koszty...

 

Z nowych to tez  GP1800R HO

lub 2020 Sea doo GTI SD130 + mapa, jest jeszcze SD o mocy 170, ale że 130 to ten sam silnik 1.6ACE tylko inne oprogramowanie to można kasy sporo zaoszczędzić, mapa pewnie około 1000zł.

lub alternatywa kawasaki STX160.

 

I szczerze bardzo nie ma wiecej, reszta to sprzęty dla dziadków

 

znaczy jest jeszcze alternatywa ekonomiczna to SD SPARK na mapie 110

 

jak skłaniasz się ku Yamahy to masz najlepsze co może być czyli GP1800 HO

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie za odpowiedź.

tak naprawdę zastanawiam się nad nowym sprzętem i myślałem tu o FX HO. Sporo czytałem o nich i szczerze w większości same pozytywy. Patrząc na ceny to jest już różnica między nim a GP 1800. Z tego co się dowiedziałem to ceny nowych skuterów na 2020 ulegną i to sporej zmianie.

Ewentualnie pomyśleć nad używką ale jakoś nie mam przekonania do używanego sprzętu a nie znam za bardzo nikogo kto mógłby pomóc przy ewentualnym sprawdzeniu aby nie kupić jakiegoś paździerza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy FX od 2019, ma inny kadłub niż stary bardziej podobny do GP

 

kupisz nowy nie masz problemów, ja kiedyś kupiłem nowy SD supercharger i to był sprzet całkowicie niezawodny.

 

Rynek używanych skuterów w Polsce jest zły, dlatego ze miało się sprzedaje nowych i nie masz zbyt dużo ofert typu "2018 Yamaha GP1800, pierwszy właściciel, salon Polska, słodka woda, serwisowany", u siebie mogę nawet w salonie kupić mlodą używkę, ktorą klient oddał w rozliczeniu i dostanę na to jakoś gwarancję.

 

Większość ogłoszeń w PL to sprzęty szemrane, naprawiane, przez pośredników, sprowadzane, cofane zegary (to plaga).

Im młodszy tym większe szanse zahaczyć o jakaś koncówkę gwarancji fabrycznej oraz mieć autentyczne motogodziny

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu nie SC ?..niech mocy nie brakuje.

ja tez jestem zwolennikiem SC, ale nie jest prawda ze pala podobnie (w zasadzie to powoelana bzdura przez wlascicieli SC)  nawet przy tej samej predkosci, nie ma co ukrywac zawsze to bedzie wiecej palilo , pierwsze to wieksze opory na silniku przez SC, drugie to czesto silniki doladowane sa odprezone, mniejsze sprezanie mniej efektywne spalanie mieszanki, mapy dla sc moga wiecej przelewac to bezpieczniejsze dla silnika,  po trzecie  nie da sie niewykorzystywac SC. Najmarniej wyjdzie realnie +50% wiecej paliwa.  Ale zalozmy ze plyniemy ciagle 60km/h

boattest.com:

2016 FX Cruiser SVHO, 5000rpm, 37.6mph, 6.5gals/hr

2016 VX Cruiser HO, 5000rpm, 38.0mph, 5.1gals/hr,

 

Czyli ta sam predkosc a juz mamy prawie  30% wiecej, zacznijmy uzywac przepustnicy i zrobi sie 50% bez szalenstw z szalenstwami 100% wiecej.  Tego sie nie oszuka , ludzie ktorzy nawet nie wykorzystuja mocy SC maja znacznienie wieksze spalanie.  Porownowalismy najbardziej paliwozernego NA Yamaha HO, wiec roznice najmniejsze z SC, ale sa skutery NA co pala przy 60km/h , okolo 4gals/h, to juz roznica ok. 60%. 

Np. Dobre  proporcje osiagi vs spalanie ma kawasaki stx160 , znowu ultra310 to straszny tankowiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to bardziej polecacie VX Cruiser HO czy FX HO.

cena między nimi to 10 tyś więc trochę jest. chciałbym w przyszłym tygodniu wpłacić zaliczkę i zarezerwować. Jeśli to zrobię to mam dogadane że sprzedadzą w tej samej cenie co z tego roku a z tego co wiem to nowy cennik na 2020 będzie podniesiony więc lepiej teraz wpłacić. zawsze jakieś złotówki zostaną na ubezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czemu nie SC ?..niech mocy nie brakuje.

ja tez jestem zwolennikiem SC, ale nie jest prawda ze pala podobnie (w zasadzie to powoelana bzdura przez wlascicieli SC)  nawet przy tej samej predkosci, nie ma co ukrywac zawsze to bedzie wiecej palilo , pierwsze to wieksze opory na silniku przez SC, drugie to czesto silniki doladowane sa odprezone, mniejsze sprezanie mniej efektywne spalanie mieszanki, mapy dla sc moga wiecej przelewac to bezpieczniejsze dla silnika,  po trzecie  nie da sie niewykorzystywac SC. Najmarniej wyjdzie realnie +50% wiecej paliwa.  Ale zalozmy ze plyniemy ciagle 60km/h

boattest.com:

2016 FX Cruiser SVHO, 5000rpm, 37.6mph, 6.5gals/hr

2016 VX Cruiser HO, 5000rpm, 38.0mph, 5.1gals/hr,

 

Czyli ta sam predkosc a juz mamy prawie  30% wiecej, zacznijmy uzywac przepustnicy i zrobi sie 50% bez szalenstw z szalenstwami 100% wiecej.  Tego sie nie oszuka , ludzie ktorzy nawet nie wykorzystuja mocy SC maja znacznienie wieksze spalanie.  Porownowalismy najbardziej paliwozernego NA Yamaha HO, wiec roznice najmniejsze z SC, ale sa skutery NA co pala przy 60km/h , okolo 4gals/h, to juz roznica ok. 60%. 

Np. Dobre  proporcje osiagi vs spalanie ma kawasaki stx160 , znowu ultra310 to straszny tankowiec

 

mam obydwa modele od 2 lat fx svho 2018 i vx ho 2016 i mówię Ci ze różnica w spalaniu pomijalna...musisz upalac sprzęt bez turbo aby pływać jak ja w svho średnio..i spalenie nie wiecej niż 3l na baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak szczerze mówiąc to mało ogłoszeni jest odnośnie sprzedaży Yamahy w porównaniu do Sea Doo. więc można by założyć że są mniej awaryjne. chociaż nowy Sea-Doo GTI SE 170 model 2020 jest całkiem ciekawy. Kawasaki raczej odpada więc zawęża się już pole poszukiwań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...