Autor Wątek: "Typowy olaf mechanik"-czyli jak "nie" naprawic seadoo w Szczecinie a skasowac  (Przeczytany 22859 razy)

Wrzesień 29, 2014, 21:19:02
Odpowiedź #15
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Panowie w tzw.ASO za przegląd GTX 260 zapłaciłem 1000 zł  ;)

Wrzesień 29, 2014, 21:23:29
Odpowiedź #16
  • ***
  • Wiadomości: 174
    • Wrocław
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dobrze pk1pawel że koleś w serwisie nie powiedział że olej przez zimę kiśnie i jełczeje,dlatego na wiosnę trzeba go jeszcze raz wymienić. Poza tym gdyby tak wszyscy posiadacze motocykli na świecie wymieniali olej w silnikach na zimę i wiosnę to byśmy w oleju po kolana chodzili. Jak już to moim skromnym zdaniem najlepiej olej wymienić na zimę. W przepracowanym oleju jest sporo substancji mogących przyspieszać np.korozje w silniku,i innych powodujących starzenie uszczelnień itd. W kwestii absorpcji wody przez olej przez zimę.....szkoda gadać.

Wrzesień 29, 2014, 22:06:00
Odpowiedź #17
Tak a pro po wymiany oleju silnikowego. Zadam takie drobne pytanie. Dlaczego wymianę zaleca się wg limitu przebiegu a jeżeli nie zostanie osiągnięty to co 6 m-cy? Wg mnie dlatego, że w oleju są dodatki uszlachetniające, które uaktywniają się w pewnych warunkach. Dopóki są w oryginalnym opakowaniu olej podlega tylko starzeniu ( termin przydatności do użycia). Mam kilka łodzi pod pieczą i zawsze olej silnikowy i filtr wymieniam przed wodowaniem, na początku sezonu. Kilkanaście lat minęło a motorki dalej żyją i trzymają ciśnienia wg norm zalecanych przez producenta. Jesienią tylko kontrola oleju przekładni. Bardziej istotne jest zapodanie ,,konserwanta" do komór spalania w celu zabezpieczenia przylgni zaworów, powierzchni pierścieni i cylindrów.
Kolejna ważna rzecz to usunięcie wilgoci z zakamarków na bloku silnika oraz odwodnienie i dobra wentylacja komory silnikowej.
Wodę z wydechu też przydałoby się wydmuchać przez dwu, trzykrotne, krótkie przygazowanie bez podłączonej wody, co by nie zamarzała. Te parę sekund pracy silnika bez chłodzenia jest dopuszczalne. Najlepiej jest robić to na zimnym silniku.

Co do absorpcji wody przez olej to wilgoć w powietrzu się wykrapla na zimnych metalowych (niekoniecznie nierdzewnych) elementach wnętrzności silnika. Jak już się wykropli to co się z nią dzieje? Ano, jako że oliwa na wierzch wypływa, to woda schodzi do miski olejowej. Im częściej silnik podlega wysokim różnicom temperatur i ciśnienia tym więcej wilgoci może się zamienić w wodę. Zapychanie gazetami i innymi reklamówkami wszystkich otworów w silniku oraz szczelne zamykanie komory sinikowej to właśnie jest chore i nie poparte żadnymi racjonalnymi argumentami. Szczelne zamknięcie ma rację bytu tylko w jednym przypadku. Odwodnienie i usunięcie powietrza z wnętrza opakowania. 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2014, 22:12:48 wysłana przez mikijet »

Wrzesień 29, 2014, 22:18:03
Odpowiedź #18
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2408
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
No to po raz kolejny słyszę o dwóch szkołach Falenickiej i Otwockiej:))) jedna mówi o wymianie oleju po sezonie , a druga przed sezonem czyli na wiosnę:)

Wrzesień 29, 2014, 23:04:48
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 157
  • Akwen: Wody lokalne
W serwisie samochodowym . A autoryzowanym ASO zapłaciłem 900 zł  2 dni temu( tylko dla tego ze na gwarancji ) a mozna juz zrobić za 800 zł brutto .
RXP

Wrzesień 29, 2014, 23:36:34
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 1394
  • Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
Tak a pro po wymiany oleju silnikowego. Zadam takie drobne pytanie. Dlaczego wymianę zaleca się wg limitu przebiegu a jeżeli nie zostanie osiągnięty to co 6 m-cy? Wg mnie dlatego, że w oleju są dodatki uszlachetniające, które uaktywniają się w pewnych warunkach. Dopóki są w oryginalnym opakowaniu olej podlega tylko starzeniu ( termin przydatności do użycia). Mam kilka łodzi pod pieczą i zawsze olej silnikowy i filtr wymieniam przed wodowaniem, na początku sezonu. Kilkanaście lat minęło a motorki dalej żyją i trzymają ciśnienia wg norm zalecanych przez producenta. Jesienią tylko kontrola oleju przekładni. Bardziej istotne jest zapodanie ,,konserwanta" do komór spalania w celu zabezpieczenia przylgni zaworów, powierzchni pierścieni i cylindrów.
Kolejna ważna rzecz to usunięcie wilgoci z zakamarków na bloku silnika oraz odwodnienie i dobra wentylacja komory silnikowej.
Wodę z wydechu też przydałoby się wydmuchać przez dwu, trzykrotne, krótkie przygazowanie bez podłączonej wody, co by nie zamarzała. Te parę sekund pracy silnika bez chłodzenia jest dopuszczalne. Najlepiej jest robić to na zimnym silniku.

Co do absorpcji wody przez olej to wilgoć w powietrzu się wykrapla na zimnych metalowych (niekoniecznie nierdzewnych) elementach wnętrzności silnika. Jak już się wykropli to co się z nią dzieje? Ano, jako że oliwa na wierzch wypływa, to woda schodzi do miski olejowej. Im częściej silnik podlega wysokim różnicom temperatur i ciśnienia tym więcej wilgoci może się zamienić w wodę. Zapychanie gazetami i innymi reklamówkami wszystkich otworów w silniku oraz szczelne zamykanie komory sinikowej to właśnie jest chore i nie poparte żadnymi racjonalnymi argumentami. Szczelne zamknięcie ma rację bytu tylko w jednym przypadku. Odwodnienie i usunięcie powietrza z wnętrza opakowania.

fajny wykład o "wykraplaniu" się wody = wypowiadam umowę wodociągom gdyż wodę będę pozyskiwał z mojego skutera ;)

Mr.Miki..wodę wykraplasz z powietrza więc jak wszystko jest szczelne to ogrzewanie-schładzanie wody nie wykrzesi !!AMEN
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Wrzesień 30, 2014, 00:12:01
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 1394
  • Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
...a zaślepienie wlotu powietrza na czas zimowania zaleca RIVA..być może oni też się nie znają ale ja będę ich słuchał
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Wrzesień 30, 2014, 00:21:01
Odpowiedź #22
...
Szczelne zamknięcie ma rację bytu tylko w jednym przypadku. Odwodnienie i usunięcie powietrza z wnętrza opakowania.

fajny wykład o "wykraplaniu" się wody = wypowiadam umowę wodociągom gdyż wodę będę pozyskiwał z mojego skutera ;)

Mr.Miki..wodę wykraplasz z powietrza więc jak wszystko jest szczelne to ogrzewanie-schładzanie wody nie wykrzesi !!AMEN

Szczelne to mało. Podciśnienie 1bar jeszcze potrzebne o czym wyraźnie napisałem. Para wodna czyli wilgoć zawarta w powietrzu to, jakbyś nie kombinował, mimo wszystko woda. Higrometry to takie cwane i proste urządzonka , które służą do pomiaru wilgotności. Połóż w komorze silnikowej na zimę i rób odczyty. Zdziwisz się jak szybko wyniki będą dochodziły do górnej granicy zakresu. Co bardziej zafajdane sprzęty to hodowla pieczarek i innych pleśniogrzybów szczególnie wiosną po zimie jak słoneczko przygrzeje.
Wentylacja to podstawa przechowywania każdego sprzętu. Zgadnij, który samochód szybciej zeżre korozja? Parkowany na asfalcie czy na trawie? Naprawdę nie wiele trzeba wody żeby żelastwo pasowąne z dokładnością do 0.01 pokryło się rdzawym nalotem. 


Wrzesień 30, 2014, 07:43:18
Odpowiedź #23
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No to się w " wontek" rozwinął  :) koledzy jak słyszę o wymianie przed lub po zimie to jest to jeden h..... według mnie ja wymieniam po sezonie oczywiście ważne żeby był  " kujawski z pierwszego tłoczenia "  :P.
Skuter stoi w domu w ogrzewanym garażu nie interesuje mnie następny temat paliwo w zbiorniku ile powinno zostać jak zostanie więcej to mniej na wiosnę doleję przed pierwszym pływaniem.
Wszystkie specyfiki do paliwa psu na budę lub o dupę rozbić jak kto woli .
Ostatnio zapytał mnie gościu w marinie jak zaburtowca do zimy przygotować jakimi płynami przepłukać a ja go pytam cz może forum motorowodne czyta  :) umyj postaw w pozycji pionowej nakryj derką jak konia i to wszystko a już błogosławieństwem będzie jeśli pod zadaszeniem lub w hali.
Koledzy ja mam o wiele poważniejszy problem jak nie miałem skutera to się na mnie nikt w marinie nie skarżył byłem wzorem do naśladowania  8) a teraz włącznie z Policją wszyscy się czepiają o jakieś falowania szybkie pływanie nawet nie umiem powtórzyć to jest problem  :) a nie tam jakiś stary zjełczały olej z wodą.
Proszę koledzy i  " przestańta " się przebijać w tym kto taniej przegląd zrobił lub zrobi to forum motorowodne a nie MOPS bo jak czytają to zagraniczniaki to  się z nas nabijają  ;)

Wrzesień 30, 2014, 08:49:52
Odpowiedź #24
.... bo jak czytają to zagraniczniaki to  się z nas nabijają  ;)
Że niby jak inastraniec to mądrzejszy bo w szkole do nauczyciela mówił ,,f... you men" zamiast łykać wiedzę? Tam też mają takie dylematy ( może nawet większe)  ;)  :D :D :D

Wrzesień 30, 2014, 11:26:58
Odpowiedź #25
  • *****
  • Wiadomości: 2048
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Proszę koledzy i  " przestańta " się przebijać w tym kto taniej przegląd zrobił lub zrobi to forum motorowodne a nie MOPS bo jak czytają to zagraniczniaki to  się z nas nabijają  ;)
Że niby forum motorowodne jest dla wybrańców, a motorowodniacy to "elyta", szczyt szczytów społecznej drabiny?
Że ich jedyne godne zainteresowania problemy to czepialstwo i zazdrość współużytkowników mariny? ;)
No sorry, ale co złego jest w chęci nieprzepłacania za usługę?
Albo w chęci głębszego poznania swojego sprzętu, choćby po to, żeby nie dać się wychu..ć jakiemuś pseudofachowcowi, który "jest dobry bo drogi"?

Wrzesień 30, 2014, 12:44:24
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 392
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Proszę koledzy i  " przestańta " się przebijać w tym kto taniej przegląd zrobił lub zrobi to forum motorowodne a nie MOPS bo jak czytają to zagraniczniaki to  się z nas nabijają  ;)
Że niby forum motorowodne jest dla wybrańców, a motorowodniacy to "elyta", szczyt szczytów społecznej drabiny?
Że ich jedyne godne zainteresowania problemy to czepialstwo i zazdrość współużytkowników mariny? ;)
No sorry, ale co złego jest w chęci nieprzepłacania za usługę?
Albo w chęci głębszego poznania swojego sprzętu, choćby po to, żeby nie dać się wychu..ć jakiemuś pseudofachowcowi, który "jest dobry bo drogi"?

Popieram w 100%. Ja wlasnie tez mam garaz ogrzewany, a skuter bez doladowania wiec wystarczy ze wymienie na zime olej, zaleje do pelna, wydmucham wydech z wody i bedzie ok?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2014, 12:52:50 wysłana przez Sze100 »
SeaDoo GTX 155

Wrzesień 30, 2014, 12:47:58
Odpowiedź #27
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie odbieraj tego tak żadna elita >:( ale powiedz sam opisany pan Olaf czy zdrowy rozsadek nie nakazywał zabrać skuter i na pożegnanie posłać mu parę h........ czy do tego potrzebna jest aż tak wielka wiedza.
Czy nowy użytkownik dowie się z forum czy przegląd przed czy po sezonie raczej dostanie rozdwojenia jazni.
Co mi z tego że np. w Szczecinie przegląd tańszy jak dzieli mnie 600 km. kolego @funyo pełny luz.

Kolego @mikijet masz rację  :) i ja wiem że twoje opinie poparte są dużą wiedzą i doświadczeniem bo masz z tym do czynienia na co dzień  ;).

Wrzesień 30, 2014, 13:28:17
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 2048
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Przypadek "mechanika" Olafa jest jak dla mnie kuriozalny - ja po max tygodniu takiego podejścia zabrałbym sprzęt i poszukał kogoś bardziej kompetentnego. Zwłaszcza w środku sezonu.
Ale opisywanie takich praktyk nie jest pozbawione sensu, IMO. Forum czyta masa ludzi, którzy się nie udzielają, ba, nie są nawet zarejestrowani i tak naprawdę nie wiadomo ilu osobom pomagają nasze luźne gadki.
Wiele osób nie zna kompletnie tematu, są totalnymi "newbie" i dla nich każda taka informacja ma wartość. Oczywiście pozostaje kwestia filtracji tych wartościowych od tych mniej...
Dlatego właśnie ma sens podawanie cen serwisu na drugim końcu Polski - daje jakiś odnośnik. No i na tym drugim końcu Polski też ktoś może mieszkać  :P ;)

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2014, 14:00:41 wysłana przez funyo »

Wrzesień 30, 2014, 14:09:45
Odpowiedź #29
  • ***
  • Wiadomości: 161
    • gdansk
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
czyli wychodzi ze najlepsza wentylacja skutera wychodzi  na dworze lub w garazu z dobra wentylacja.no ja uszczelnie filtr powietrza na zime a olej zwale na pocztku przyszlego sezonu!skuter bedzie stal w nie ogrzewanym garazu!!!!!chyba ze ma zalozyc dla niego ogrzewanie? ;)