messi Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 jaki akumulator do naszych zabawek,zwykly czy zelowy?plywalem na zwyklym i wytrzymuje sezon,dlatego moze lepszy zelowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Akumulator wytrzymał Ci krótko bo na nim się nie pływa, tylko na jakiejś utce >:D :D. Do odpalania silnika wystarczy Ci zwykły kwasowy o odpowiednim prądzie rozruchu wg. instrukcji obsługi silnika. Jeżeli ponadto zużywasz dużo prądu do innych sprzętów to musisz i tak mieć do tego drugi akumulator z możliwością doładowania go z silnika O0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ja mam na swojej łodzi akumulator który przepracował 4 sezony, i wyglada mi na to ,ze i piąty da radę,a obsługiwał cała łodke bez podziału na rozruchowy i "hotelowy" czy jak to zwał:)a jest to 90Ah kwasiak. @saradog zamontował mi w tym roku instalację,separator i hebel pod drugi akumulator który bedzie obsługiwał wszystie urzadzenia elektryczne które sa na łodzi, oprócz silnika.Kupiłem do tego celu akumulator AGM 75Ah. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 w skuterze powinien wytrzymac cztery do pieciu sezonow. Ale niestety trzeba go w okresie zimowym trzymac w cieple i raz na jakis czas naladowac i rozladowac tak zeby pracowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 do swojego mam trzy duze Yuasy... wszystkie całą zimę podłączane regularnie do ładowarki optimate... tak własnie czasami gdzies sie słyszy że aku do skutera to co sezon nowe... kurde czy podczas pływania aku nie ma ładowania w skuterze czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 ladowanie to ja mam na bank,ale w zeszym sezonie kupiony nowy kwasiak trzymany w domu i co jakis czas ladowny,teraz zakladam a tu ledwo kreci a wiec klemy no zabawka kreci asz milo,dlatego moze lepszy ten zelowy bo ceny podobne.tesz mi kiedys gadali ze w skuterze to co sezon nowy :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Może masz za duży i Ci nie doładowuje? U mnie siedzi kwasowy 19Ah i ciągnie już 3 sezon, ale zimą doładowuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Yuasa 19Ah ale często zapomina się o podłączaniu/sprawdzaniu wężyka odpowietrzającego i kwas wylewa się w zenzę a potem to już zasiarczanie i utrata pojemności. Teoria mówi, że do aku dolewa się wody destylowanej i dużo ski fighter'ów tak czyni nie badając stężenia elektrolitu. Nie założony wężyk powoduje ubytek elektrolitu a nie odparowanie wody i niejednokrotnie trzeba uzupełnić kwasem a nie wodą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 moje yuasy YTX20CH-BS są bezobsługowe... zamkniĘte na głucho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
messi Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 dam go na sprawdzenie zobaczym >:(najwyzej drugi na plecy zaloze taki 90ah ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 miałem akumulator kwasowy, lubiłem poszaleć, więc aku dobrze się "wytrząchiwał" i był w różnych pozycjach, 2 lata bez problemu, mimo iż w zimę zero doładowywania, czy jakiegoś kombinowania. Myślę, że jak nie dopuścimy do krytycznego stanu rozładowania, to spokojnie te 4-5lat będziemy pływać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyzek Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 panowie jakiej jest w końcu pojemności potrzeby aku do skutera ? aktualnie mam jakiś od malucha ale jest za duży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian77 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Do Yamy FX fabrycznie wkładają 19 Ah dokładnie ten model http://allegro.pl/akumulator-yuasa-kwas-yb16cl-b-19ah-bombardier-i3187357417.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Do VX-a też taki sam. Do innych pewnie podobne, sprawdź w instrukcji - do pobrania w sieci :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Yuasa 19Ah ale często zapomina się o podłączaniu/sprawdzaniu wężyka odpowietrzającego i kwas wylewa się w zenzę a potem to już zasiarczanie i utrata pojemności. Teoria mówi, że do aku dolewa się wody destylowanej i dużo ski fighter'ów tak czyni nie badając stężenia elektrolitu. Nie założony wężyk powoduje ubytek elektrolitu a nie odparowanie wody i niejednokrotnie trzeba uzupełnić kwasem a nie wodą. Czytałem o AKU do skuterków i pozwoliłem sobie "wyprostować" powyższą bzdurną teorię - ktoś nieświadomy to przeczyta i pomyśli że tak jest...anie NIE jest Wspomniany odpowietrznik w AKU YUASA na który zakłada się owy wężyk nie ma nic wspólnego z "zabezpieczeniem"przed wylewaniem się elektrolit!!! Łatwo to sprawdzić...biorąc taki nowy napełniony elektrolitem aku do ręki pomimo jego obrócenia "do góry nogami" z tego zaworku nic nie leci...ponieważ nie jest to zwykły kranik jak nam kolega sugeruje...ale specjalny zaworek który się otwiera dopiero pod pewnym niewielkim ciśnieniem aby uwolnić gazy a konkretnie wodór, który powstaje podczas ładowania - szczególnie kiedy prostownik ładuje zbyt dużym prądem (np.awaria regulatora)...a że wodór jest gazem wybuchowym dlatego wymyśloną ową rurkę którą wodór się odprowadza na zewnątrz pojazdu - co zresztą pisze w instrukcji obsługi skutera oraz w komorze są naklejki z wykrzyknikami przypominające o tym fakcie. Niezałożenie wężyka może być przyczyną eksplozji - odpowiednie stężenie tego gazu zostanie zassane do cylindrów...i bum :D (były takie przypadki) Analogicznie jak w aku do samochodów gdzie zawsze pisze, że należy ładować jedynie w dobrze wentylowanych pomieszczeniach... chyba temat rurki został wyjaśniony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ja mam w GTX oryginalne aku ładuję Ctekiem odpowiednim prądem i zauważyłem kiedyś strugę elektrolitu sączącą się po kadłubie tak że spokojne jest to odpowietrzenie ale jak widzisz nie tylko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ja mam w GTX oryginalne aku ładuję Ctekiem odpowiednim prądem i zauważyłem kiedyś strugę elektrolitu sączącą się po kadłubie tak że spokojne jest to odpowietrzenie ale jak widzisz nie tylko. opary są tak wilgotne, że troszkę kwasu tam się przedostaje...ale zawsze z gazami - szczególnie się to nasila jak aku jest starszy lub regulator przeładowuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ja zastosowałem taki aku Exide AGM 12-31 12v 30Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 w sparku mam żelowy ...i już nie ma rurki odpowietrzającej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 w sparku mam żelowy ...i już nie ma rurki odpowietrzającej Na pewno żelowy ? może elektrolitowy ,gdzie miedzy płytkami jest jakaś wata co pochłania cały elektrolit i wtedy też nie potrzebne jest odpowietrzenie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xisio Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Ja w SD XP stosuję VARTA YTX20L-BS 12V 18AH sprawdzaja się znakomicie, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 spark, nowy rxp zelowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.