Tomasz369 Opublikowano 2 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2017 Witam wszystkich. W styczniu zaczynam budowe elektrycznego skutera wodnego z chydroskrzydlami bedzie jedno osobowy calos z włókna weglowego nie przekrocze 30kg silnik zewnetrzyny od torquedo 5hp oraz bateria litowa. Teraz tylko problem ze sterowaniem jaki sterociag powinienem urzyc do krótkiego przelozenia i jak powinien wygladac ten uklad sterowania. Inrzynierzy obliczyli ze bedzie 80 km/h latał. Bedzie przypominal zachowaniem jak Quadrofoil lecz znacznie szybszy i smuklejszy 2mx80cm ich wazy prawie 300kg i pisza ze daje rade 40km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Dokładnie taki jak w skuterach wodnych. Cięgło zamiast do dyszy wylotowej montujesz do silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz369 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 dzieki jak bede gotowy z projektem to wstawiez pare zdj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 5 hp i 80km/h ::) Powodzenia. Ciekaw jestem jak to wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz369 Opublikowano 3 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 w pracy budujemy katamarany F1 wiec system hydroskrzydem mam w jednym palcu. najciekawsze jest to ze ze tutaj budujemy F1 a w mojej drugiej pracy naprawiamy łodzie i ostatnio pojawila sie F1 robiona w Polsce ktora wygrala olimpiade i jest o 5000 euro tansza. Roznia sie tylko tym ze polska jest klejona a holenderska to jedna bryla mamy Autoclav. Wiec my Polacy potrafimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SiDu Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Chcesz powiedzieć że skuter z silnikiem i baterią ma ważyć 30kg (+sternik) i oszałamiające 5hp na pokładzie i to wszystko ma śmigać 80km/h . Bez urazy ale fantazja straszna, od wagi po osiągi , sam pomysły elektrycznego skutera wodnego wydaje mi się delikatnie mówiąc szalony i nikomu nie potrzebne .Ale kibicuje i czekam na pierwsze info na temat tego cudu techniki który wg tych danych będzie łamał prawa fizyki . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 pamiętaj że setki lat temu jak by powiedział, że ludzie będą latać to by go na stosie spalili jako bluźnierce. :D dzięki takim pasjonatom mamy dzisiaj skutery...choć droga nie jest łatwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 30 kg to chyba chodzi o wagę samej skorupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz369 Opublikowano 8 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 Witam Tak skorupa bedzie wazyc 30kg + skrzydła 5kg sztuka. Musicie spojrzec na Quadrofoil https://quadrofoil.com/ waży 300kg z 5hp silnikiem elektrycznym osiągi 40km/h wiec mam nadzieje że uzyskam lepsze wyniki. Ja uzyje silnik Torqeedo Cruise 2.0 RL ok 20kg i tez od nich baterie litowo jonowe drogie lech tylto potrzebuje jedna sztuke która wazy 25kg może Cruise 4.0 8hp jeszcze nie wiem fojny filmik mam . wiec łącznie bedzie jakies 100 kg czyli 1/3 co Quadrofoil. Po co to robie żeby tam gdzie jest zabroniony silnik spalinowy tez można było fajnie się pobawić i taniej bo prad. Bedzie to pracochłonny projekt bo chce uzyskać tak zwany Carbon look. Wiec pierwsza warstwa to prepreg. ale do tego czasu to jeszcze troche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 8 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2017 To warto się w to bawić? Żeby popływać tam, gdzie nie wolno na silniku spalinowym, prościej wziąć SD Sparka, wybebeszyć, wstawić mocniejszy (niż planujesz) silnik i większe aku i masz pływadło. Jeśli myślałeś o komercyjnym wykorzystaniu takiego projektu, to obawiam się, że może być ciężko z klientem - skuterowiec raczej musi czuć wodę, więc hydroskrzydła odpadają, no i musi być moc, a na to na razie technologicznie za wcześnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Ja tam bym się chętnie bryknął takim czymś ;) Jeżeli kolega mo mozliwości i fundusze na budowę takiego pływadła, to będę kibicował, na pewno będzie to niecodzienny projekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Nic nie stoi na przeszkodzie - nie jest to znowu takie egzotyczne nowum, nawet na tegorocznych warszawskich targach były deski z elektrycznym napędem jet. Wprawdzie bez hydroskrzydeł, ale takie też istnieją. Przy cenie na poziomie 30tys. nie ma szans na komercyjny sukces. Najtańszy Spark za 26tys. da o niebo więcej frajdy. Dla zainteresowanych wystarczy wpisać w wyszukiwarce "electric personal watercraft", można też dodać "hydrofoil". Oczywiście nie chcę w żaden sposób zniechęcać kolegi do realizacji marzeń, ale żeby sprzęt dawał frajdę jak skuter, musi pływać jak skuter i to nie przez pół godziny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 15 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2018 a tutaj skrzyżowanie ze skuterem wodnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.