nurexx Opublikowano 23 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2018 Zauważyłem, że przy upalnej pogodzie (ok 30st) i ciepłej wodzie w Narwi, po kilku 10 minutowych pływaniach silnik, tłumik są bardzo rozgrzane. Rozgrzane do tego stopnia, że spuszczając kilka kropel wody na nie jest psss i kropelek nie ma. Podczas pływania cały czas jest ciągły wylot wody z chłodzenia, więc zakładam, iż obieg jest prawidłowy. Czy możliwe, że gorące powietrze oraz ciepła woda powodują, że układ chłodzenia nie daje rady? Między jednym pływaniem a drugim skuter stoi na słońcu, co również nie sprzyja stygnięciu.... Wczoraj podczas pływania silnik stracił moc - nie zgasł, ale nie przyśpieszał. Po zgaszeniu nie odpalał,tzn kręcił, załapywał na chwilę, kichał i gasł. Po całkowitym ostygnięciu odpalił. silnik to jednocylindrowy 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Nikt nie ma żadnego pomysłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Trzeba przejzec linnie chlodzenia. Moze cos sie przytkalo. Jak jest psssttt..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 U mnie w upalne dni temperatura wody chłodzącej wzrasta o parę stopni, nic więcej się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Trzeba przejzec linnie chlodzenia. Moze cos sie przytkalo. Jak jest psssttt..... Szkopuł w tym, że obieg jest, bo woda leci równym strumieniem. Możliwe, że mimo to gdzieś się przytkało? i drugie pytanie, jak bardzo powinien nagrzewać się silnik? Ktoś mi kiedyś pisał, że nie na tyle, żeby mozna było się oparzyć, ale nie wiem ile w tym prawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 No nie mozesz sie oparzyc i tak samo z wydechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 Hmm nie wiem jak ten konkretny stary dwusuw ma rozwiązany układ chłodzenia,ale te z termostatem nominalną temp pracy mają w okolicach 90st,a to chyba już parzy łapkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 24 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2018 poparzy nawet te 70 stopni:) a moze kolega zwroci uwage na to ze silnik dostaje zbyt wiele paliwa, przy wyzszych temperaturach ma to raczej znaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 30 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 poparzy nawet te 70 stopni:) a moze kolega zwroci uwage na to ze silnik dostaje zbyt wiele paliwa, przy wyzszych temperaturach ma to raczej znaczenie... fakt, mieszanka jest dosyć bogata /świeca czarna/, więc muszę ją przykręcić tak czy inaczej. Ale czy to nie uboga mieszanka powoduje wyższą temperaturę spalania? P.S silnik jest na dotarciu, z zalecanych 5h przepływałem już prawie 4h. 2h pływałem na max 1/2 gazu, z czasem trochę przyspieszałem, ale na maxa jeszcze nie cisnąłem (własnie żeby nie przegrzać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 30 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2018 Jest dokładnie jak piszesz-uboga temperatura=wyższa temperatura w komorze spalania i układzie wydechowym. Nie masz tam nikogo,kto ma taki sam sprzęt,żeby skonfrontować,czy zachowuje się(nagrzewa) podobnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 31 Lipca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 no własnie niestety nie bardzo. Ze 2 razy widziałem jak ktoś pływał taką samą buda jak moja, ale nie wiem jaki miał silnik. Jak trafię na niego raz jeszcze podpytam, może coś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 31 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2018 A jaki styl pływania? Bo jeżeli bączki i ciągłe wyskakiwanie z wody to utrata kontaktu z wodą = brak chłodzenia. Osobiście byłem niejednokrotnie świadkiem jak chłopaki na RXP X 260 po kilku minutach kręcenia bączków i wyskakiwania z wody, musieli odpuścić bo włączały się brzęczyki od temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 jako, że już kończę docieranie zaczynam pływać coraz bardziej dynamicznie, przeważnie gaz na 50%, ale i były przyśpieszenia, skręty, kilka razy wyskoczyłem na fali. Nie cisnę jednak na max, nie katuję, pływam po kilka minut i spływam do brzegu na 15-20 minut żeby silnik ostygł. Raz puścił białą chmurkę, nie zauważyłem niestety czy z wydechu czy z wlotu powietrza. Mogłoby to wskazywać, że zassał trochę wody, co jest trochę mało prawdopodobne, albo trochę wody wlało się na wydech i poszła para. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Trzeba przejzec linnie chlodzenia. Moze cos sie przytkalo. Jak jest psssttt..... Szkopuł w tym, że obieg jest, bo woda leci równym strumieniem. Strumień który widzisz to tylko wylot kontrolny. Jeśli woda leci to znaczy, że woda leci i tylko tyle Większość wody i tak jest wypluwana przez wydech ( srubę napędową ) Być może impeller jest do wymiany? Może coś się przytkało piachem ? Jak Twój układ chłodzenia ma wydajność powiedzmy 30 % to strumień kontrolny nadal będzie ale to nie wystarczy żeby ochłodzić silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Strumień który widzisz to tylko wylot kontrolny. Jeśli woda leci to znaczy, że woda leci i tylko tyle Większość wody i tak jest wypluwana przez wydech ( srubę napędową ) Być może impeller jest do wymiany? Może coś się przytkało piachem ? Jak Twój układ chłodzenia ma wydajność powiedzmy 30 % to strumień kontrolny nadal będzie ale to nie wystarczy żeby ochłodzić silnik Pisząc impeller masz na myśli śrubę napędową? U mnie wydech jest z przodu po prawej, a po lewej z przodu wylot wody chłodzącej (wylot chłodzenia ma kilka milimetrów średnicy) W takim przypadku śruba pędowa chyba nie ma dużego znaczenia? Ten wylot wody idzie od tłumika. Potem tłumik łączy się z waterboxem i wychodzi na zewnątrz. Czyli większość wody wylatuje razem ze spalinami a ten boczny wylot wody jest tylko kontrolny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Impeller znaczy po polsku wirnik ;D a dokładnie wirnik pompy wody znajdujący się w spodzinie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 :) kolego dawtow, sprawa dotyczy skutera wodnego, a tam niema ani spodziny, ani wirnika pompy wody. Śruba napędowa pełni funkcję wirnika pompy wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawtow Opublikowano 1 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2018 A to sorry ;) myślałem że dotyczy skutera z silnikiem zaburtowym ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2018 Czy jest jakiś sposób, żeby nie demontując silnika i wydechu przepłukać i odkamienić kanały wodne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2018 Po ponownym zwodowaniu silnik pracuje poprawnie, ma moc, więc wydaje się, że chwilowe przegrzanie nie wyrządziło szkód. Zauważyłem jednak, że strumień kontrolny chłodzenia nie sika równym strumieniem jak kiedyś, tylko z systematycznymi mniej więcej sekundowymi przerwami (mniej więcej 2 sekundy leci, 1 sekundę nie leci itd). Przejrzałem jeszcze raz wszystkie dostępne rurki i połączenia i wygląda na to, że są drożne. Zostało mi dostanie się do miejsca, gdzie układ czerpie wodę, może tam coś się przytyka... Z drugiej strony po dosłownie minutowym pływaniu po wyjęciu skutera wody i przedmuchaniu wydechu, przez waterbox na zewnątrz wraz ze spalinami wyjeciało naprawdę dużo wody, co wskazywałoby, że zasysane są spore ilości wody. Zastanawiam się jeszcze czy da radę odkamienić kanały w cylindrze bez rozbierania silnika? Załączam schemat układu, że ktoś z Was wpadnie na jakiś pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Doczytałem się w manualu jak płukać układ chłodzenia: 1) odpiąć od wydechu wąż idący do głowicy i płukać przez 5 minut (w stronę głowicy i cylindra) 2) z powrotem przyppiąć waż do wydechu a odpiąć od głowicy i płukać w stronę wydechu 5 minut. wszystko na wyłączonym silniku. Ma to sens? Nie ma obawy, że zaleję cylinder wodą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2018 Jedyna możliwość zalania cylindra to kanały : ssący i wydechowy. Z głowicy woda idzie na kolektor wydechowy i dalej miesza się ze spalinami. Płucząc silnik, bez jego uruchamiania, musisz odseparować obieg spalin od obiegu chłodzenia bloku silnika. Jak odepniesz wylot z głowicy od kolektora to woda będzie przechodziła przez kanały chłodzące blok silnika aż do punktu poboru wody w dyszy. Nie wejdzie do kolektora wydechowego. Przepinanie węża z głowicy na kolektor wydechowy jest czynnością co najmniej dziwną. Równie dobrze możesz nie zdejmować tego węża i pompować wodę w kolektor i głowicę jednocześnie. Zalejesz cylinder wodą. Chyba, że nie o ten sam wąż chodzi. Na rys. Odpinając wąż nr1 od wydechu płuczesz cały silnik z wydechem i wlotem wody w dyszy. Odpinając wąż nr2 płuczesz tylko wlot w dyszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Mikijet, bardzo dziękuję za Twoją opinię. Zastanawiam się w którym miejscu spaliny łącza się z woda chłodzącą. Na logikę chyba po przejściu przez krucieć nr 2, ale z drugiej strony krućcem nr 4 wylatuje strumień kontrolny chłodzenia i jest to 100% (bez spalin), więc jakby mieszanie następuje na dalszym odcinku. Być może się mylę bo nie pamiętam dokładnie, ale chyba dolny część kolektora łączy się z blokiem, więc lejąc w górną część (przypinając sie do węża w punkcie 1) być może woda nie cofnie się do dolnej części i do kanałów wylotowych cylindra? Ze schematu wynika, że woda wpadając do kolektora w punkcie 5 praktycznie od razu wchodzi do cylindra. Tak jest faktycznie, czy to tylko uproszczenie ? Czyli wg Ciebie należy odpiąć jedynie wąż od wydechu i płukać w stronę głowicy? Jest jeszcze kwestia poboru wody przy śrubie, na szybko chciałem się do niego dostać to nijak nie miałem dostępu. Po zdjęciu płyty kruciec wchodzi w obudowę pompy/śruby i koniec, śruba wszystko zasłania. Czy możliwe, żeby bez demontażu śruby nie dało się do tego miejsca dostać ? Co do rekomendowanych przez manual kierunków płukania, to jutro wrzucę ten opis, bo może coś źle zrozumiałem... ::) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2018 Zdejmij wąż nr 5 i pompuj w niego wodę. Powinna wychodzić wlotem w turbinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nurexx Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Dosyłam opis płukania. Początkowo myślałem, że może coś źle przeczytałem, ale ewidentnie napisali, żeby płukac nie tylko w stronę głowicy, ale i wydechu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.