Skocz do zawartości

GTX 170 VS GTX 300 spalanie ?


Mik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy pływaniu nazwijmy to Eco różnica będzie 10%, przy otwartej przepustnicy różnica będzie olbrzymia , około 100%.  Spalenie zbiornika paliwa (70litry) w godzinę dla 300 nie jest problemem. Przy ECo mode  zasięg 300tki to około 160km(wg.komputera), to jakies 3 godziny ciągłego pływania

 

Jak zależy Ci na cruisingu to wrzucasz w 300ce ECO mode I płyniesz płyniesz , możesz cisnąć i tak nie pójdzie więcej niz te około 55 i pali przyzwoicie ... ale jak będzie Cie ponosiło to wiadomo ... :) Żre jak świnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu zrobiliśmy z synem ok. 3godzinny krajoznawczy trip na dwa skutery: SD GTI 130 I SD GTX 260.

Oba zatankowane pod korek. Syn trochę więcej kręcił bączków po drodze, ale generalnie płynęliśmy podobnie.

Po powrocie tankowanie pod korek - do GTI weszło 40 litrów, a do GTX 43 litry.

Wiem, że to nieco inne maszyny niż w temacie, ale chyba oddają sedno sprawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu zrobiliśmy z synem ok. 3godzinny krajoznawczy trip na dwa skutery: SD GTI 130 I SD GTX 260.

Oba zatankowane pod korek. Syn trochę więcej kręcił bączków po drodze, ale generalnie płynęliśmy podobnie.

Po powrocie tankowanie pod korek - do GTI weszło 40 litrów, a do GTX 43 litry.

Wiem, że to nieco inne maszyny niż w temacie, ale chyba oddają sedno sprawy.

 

Myślę,że nie do końca. W prawdzie w cruisingu na trasie (o ile nie odbędzie się ona na WOT) spalanie rzeczywiście będzie podobne,o tyle przy zabawach turbodoładowaneic jest w stanie wciągnąć conajmniej 2X tyle co wolnossak.Ale 3x tez da się spalić.Yamaha w instrukcji dla modelu 260 pisze o 70l/h przy WOT.Wolnossak nie zrobi więcej jak 20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale kolega pytał o cruising w trybie eko - tak to zrozumiałem. Dlatego nie piszę o spalaniu ogólnie tylko o konkretnej sytuacji.

Innym razem płynąłem tym samym GTX 260 z Giżycka do Rynu i z powrotem - po drodze spotkanie ze znajomymi, mnóstwo szaleństwa, skoki na falach itp. W połowie drogi powrotnej musiałem dotankować, bo odezwała się rezerwa.

Mój GTI 130 przy takim samym stylu pływania dopływa do Rucianego i z powrotem bez międzytankowania. Trasa niemal dwa razy dłuższa a baki takie same - 60l.

Więc oczywiście różnica może być bardzo duża, jak się człowiek postara. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GTX 300 pali 25 galony na godzinę w WOT, czyli 95 litry , GTX 170 dokładnych danych nie mam , ale na podstawie wcześniejszych modeli to będzie ok. 12-13galony , czy równo połowa tego co 300, a więc ponad 40 litry. Dla porównania Yamaha FX 1.8 HO pali 13.6 galona.. SD 130 (1503) ok. 10.5galona . Yamaha EX 7.9 galona w WOT.

Oczywiście w różnych latach , różne zmiany w kadłubach i różnice trochę maga być ..

Jednym Spark miesci się nawet uwaga w 10litrach przy WOT. Jak porównamy spalanie Sparka do 300 , to masakra 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol. king..każdy wolnossak przy max. rpm spali więcej niż 20l. miałem nówkę yama vx 1100 czyli legenda oszczędności i tam pisalo 26L/h w sho czyli 210 hp to 72L/h a SVHO 260 HP to już 80L/h..w wiemy że SD 300 wciąga ok 20% więcej

lolpawel  nie kazdy,ale ok niech będzie 25.W sparku wiecej jak 12 mi się nie udało,ale to mały silnik.

 

Chodziło mi bardziej o to,ze na WOT jest +- 3X a w trybie mieszanym 1,5-2X w zależności kto jak miesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...