fasola Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Witam. Zostałem posiadaczem sea doo gtr 215 i ciekawi mnie ile km jest w stanie pokonać na zbiorniku. Tak wiem spalanie liczone jest w mth.Pytam dla tego że interesują mnie też dłuższe wycieczki bez pałowania.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Powinieneś przekroczyć 100km przy Eco pływaniu (40-45km/h). Maksymalny zasięg myślę około 130km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SeaDoo Opublikowano 4 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2020 Do 80km/h,bez problemu 140-160walniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Do 80km/h,bez problemu 140-160walniesz ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Jak pewno wiesz jest wiele czynnikow ktore maja wplyw na spalanie ale np gdy plyne w 2 dorosłe osoby + dziecko 12 lat na Zatoce w trybie Eco to spalanie wynosi ok 18-23l/godz przy predkosci ok 25-30mph. 1 dorosła i dziecko spalanie spada do 14-17litrów/godz. Generalnie przy spokojnym pływaniu po Zatoce bez problemu mozna zrobic jakies 80-100km. Tak przynajmniej wychodzi u mnie GTR 215 2016 rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fasola Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Dziękuje wszytkim za odpowiedz. Nie chce zaśmiecać forum wieć może ktoś podopowie co ile mth trzeba zrobić regenerację kompresora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Około 2lat i 100 lub 200mth zależy od zestawu , nowsze maja 2 lata i 200mth.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Na kompresor chyba nie ma "lat" tylko godziny :p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 W dziale SeaDoo jest przypiety temat poczytaj, nie ma co powtarzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Może jednak coś trzeba sprostować, przeczytałem cały temat i nie znalazłem nic na temat regeneracji kompresora co 2 lata. Zalazłem jednak w swoich dokumentach tabele przeglądu. Załączam pliki, warto spojrzeć. Jeśli jednak wprowadzam w błąd to napisz Kazik_usa czy te twoje dwa lata się liczy od produkcji czy zakupu, bo jeśli ktoś kupi nowy skuter z wyprzedaży rocznika i wypływa 5h to za rok będzie musiał zregenerować kompresor ?? :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 No dobra przypomnę , myślałem że każdy to już wie , było poruszane to nie raz Piszemy o GTR 215 te skutery miały interwał regeneracji kompresora co 2 lata lub 100godzin, później Sea Doo (chyba od 2012) zaktualizowało interwał do 2 lat i 200 godzin nie zmieniając nic w konstrukcji w zasadzie to był zabieg marketingowy. Później w roku 2016(najpierw modele 300) i 17 (230) pojawiły się kompresory tkz bezobsługowe o mocniejszej konstrukcji , bezobsługowe w tym wypadku bardziej znaczy oficjalnie nieregenerowalne . Tak że modele z ostatnich lat mają kompresory nieregenerowalne , wymienia się na nowy Wszystkie 215 miały kompresor regenerowany, 230 bezobsługowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Oj Kazik, nie ma co dwa lata, zobacz co w nawiasie napisane: "irrespective of the number of the years" = "niezależnie od liczby lat". Tak przetłumaczył: translate.google.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Nie wiem o czym piszesz , Sea Doo posiadam od 12lat i od 12 lat też interesuje zagadnieniami związanymi z techniką SD, obsługą , serwisem, trochę naprawami , nie jestem jakiś spec , ale raczej świadomy użytkownik , napisałem ogólnie wszystko jak jest przyjęte .... Mylisz różne modele i lata, piszemy o GTR 215 Z jakiego modelu to instrukcja zakładam że 2017+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Ja rozumiem (po tym co piszesz), że ty w swoim sea-doo wymienisz kompresor w 2022r nawet jeśli będziesz miał 48mth bo mija dwa lata... Instrukcja jedna jest 2012-13, druga 2017. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Gdybym miał GTR215 musiałbym to zrobić po 2latach i 48 godzinach , ja osobiście na własną odpowiedzialność i logikę bym na pewno trochę to przeciągnął jeszcze z rok przy 48godzinach . Natomiast jest niedopuszczalne latanie po 6 lat bo nie mamy jeszcze 100 godzin . Ja przebudowywalem po 3 latach i przebiegu może 120mtg. nie pamiętam dokładnie na pewno powyżej 100mtg . Natomiast gdybym został świeżym posiadaczem SD i nie mial papieru od właściciela że robił to niedawno to zacząłbym od regeneracji kompresora , nawet gdyby ostatnia przebudowa była 2lata temu i miał nalatane tylko przez ten czas 48mtg. Te przebudowy są różnie wykonywane , niektórzy kombinują idą na skróty ...zamienniki , lub niepełna przebudowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 A jaki wplyw ma wiek na jego zużycie i konieczność przebudowy? tylko proszę technicznie nie marketingowo :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 No dobra wytłumaczę Kompresor ma olbrzymie obroty sięgające 60tys na minutę , Sea doo żeby zniwelować tarcie i temperaturę na łożyskach zastosował koszyki łożysk z tworzywa sztucznego. Jak każdy wie plastik to nie stal i się dość szybko starzeje, poza skrajnymi działającymi temperaturami już same jego przebywanie w środowisku niekorzystnym , np. w olej powoduje jego degradacji , staje się kruchy i z czasem może się rozpaść , stąd też wiek ma znaczenie . Jeśli uważasz że te koszyki łożysk są na długie lata to powodzenia. SD gwarantuje , że 2 lata jego zestaw odbudowy , dokładniej te koszyki wytrzymaja zanim zrobią się kruche , dodatkowo jest jeszcze temat metalowych podkładek pokrytych moly , ale tutaj większe znaczenie ma już sposób eksploatacji .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Kazik akurat tu ma racje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 ok..wszystko jasne skoro plastik włożyli. słaby patent ale jest jak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Ależ to gówno.Dramat szkoda ze tego jeszcze pakułami nie dokręcili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr-ek Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Temat z koszykami jest ciekawy, ale trzeba by znać jego właściwości a nie teoretyzować, mimo że na logikę ma sens. BRP dba o to żeby klient zmienił płyn chłodniczy po pięciu latach, a o kompresorze tłustym drukiem mówią, że nie dotyczy wieku tylko przepracowanych godzin. Uważam, że gdyby byli tak pewni wytrzymałości koszyków na dwa lata to by kazali regenerować/wymieniać kompresor po roku. Nie jeden klient wnosiłby pewnie jakieś skargi, bo im kompresor padł przy 50mth po czterech latach. Idąc tym tropem, trzeba bez względu na zalecenia producenta co dwa lata wymieniać np ślizgi rozrządu bo są plastikowe i na pewno z gorszego materiału niż koszyki a mają ciągłe tarcie i są w trudnym środowisku albo uszczelniacze zaworowe, które są gumowe i odbierają wysokie temperatury. Najstarszy kompresor z jakim miałem styczność to 16latek nie tykany na ceramicznych podkładkach z przebiegiem 240mth, który miał fabryczny poślizg i całe łożyska, chociaż wiem, że to przypadek "jeden na milion" i przesada ale tak naprawdę nie wiadomo gdzie jest granica wiekowa. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, ale jestem ciekaw kto ile widział rozsypanych koszyków w 2,3 czy nawet 4 letnich skuterach użytkowanych prywatnie z przebiegiem poniżej 100mth. Może i ja zmienię swoje myślenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 ja jestem tego samego zdania co Piotr-ek..wszystko co ma plastik sie starzeje i najlepiej wg.producenta zmieniać co roku. Uważam, że plastik jest odporny na oleje podobnie jak plastikowe baki w autach i PWC także.. nikt ich nie zmienia co 5 lat. A swoją droga jak coś jest do dupy (plastik w kopresorze) to trzeba o tym wyraźnie powiedziec a nie bronić argumentacji technicznej producenta. Pomyślmy co by było gdyby takie kompresory były w autach (dramat i sądy..bankrucja marki). Nie wiem po co te durne łożyska jak można zastosować slizgowe tuleje z brązu które stosuje np. Yamaha w skuterach jak i w autach jest podobnie. Jeżeli te elelementy posiadają właściwie dobrane tolerancje "luzów temperaturowych" i odpowiednie smarowanie są o wiele trwalsze niż łozyska (przy tak wysokich obrotach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Uzasadnij dlaczego trzeba robić remont po 2 latach mimo np połowy godzin wymaganych . Czy coś się starzeje tam w takim tempie czy jest to zwykła głupota i bicie kasy . Tą samą drogą idąc w aucie tez tak powinno być a nie jest i jednak remonty są zależne od przebiegu . Jedynie olej co jest zrozumiałe bo się starzeje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Plastikowe koszyki łożysk a nawet całe łożyska z materiałów sztucznych (bardziej poprawnie niemetalowych ) to nic nadzwyczajnego , jest stosowane w wielu aplikacjach i ma to bardzo dużo zalet i jedna z nich jest właśnie zmniejszenie się tarcia, temperatury przy wysokich obrotach. :'( Problem nie jest wytrzymałości samych koszyków , bo te są dość wytrzymałe , ale w skutkach awarii kompresora w silniku Rotaxa. Pierwsza sprawa , to sposób chłodzenia łożysk w tym kompresorze . Łożyska te są bardziej smarowane rozbryzgowo, brak dedykowanej lini na łożyska , stąd same chłodzenie jest ograniczone . Napisze wam ciekawostkę , że próbowano zastosować aftermarketowe łożyska całe metalowe , efekty były nieciekawe ze względu na niedostateczne smarowanie i chłodzenie łożysk w tym kompresorze. Natomiast największym problemem jest to iż uszkodzenie kompresora , podkładek kończy się dostaniem elementów do silnika , pompy i uszkodzenie silnika , głównie jego short bloku. Naprawy silnika , w sumie jak obecnie kazdego nowoczesnego są bardzo drogie i czasochłonne . Średnia wytrzymosc tych łożysk , czy podkładek jest znacznie większa niż 2 lata , ale producent , serwisanci , określają , że po 100 godzinach znacznie się zwiększa ryzyko awarii , jest to pokierowane doświadczeniem . Tak jak napisałem Piotr-ek nie wiadomo gdzie jest ta granica wytrzymałości , ale trzeba to zrobić wcześniej . Zreszto tutaj w różnych latach producent różnie określał w instrukcji serwis tego, np w 2011 , pisał że sprawdzenie sprzęgła kompresora co 25godzin , a jego wymiana co 100. K***a , kto bedzie co 25godzin to sprawdzał ,? Później już była mowa o 200godzinach , w końcu weszły SC tkz bezobsługowe , one mają wzmacniane łożyska , choć serwisanci z doświadczenia określają wytrzymałość SC na 200godzin. Ludzie mają na nowych SC i po 400godzin , wszystko zależy od sposobu eksploatacji , oraz modyfikacji . Zauważyłem , że większość problemów to jednak modele które mają zmieniona mapę .. Producenci niechętnie przyznają się do niedopracowanej konstrukcji , ale wydają też biuletyny serwisowe , gdzie zalecają lub nakazują pewne procedury serwisowe Jerry z GH, który masowo przebudowuje SC pisał, że nadal mu się trafiają kompresory z wadliwymi podkładkami ceramicznymi (starsze niż 2007) , czy nieprzebudowywane kompresory przez 10lat. Te urządzenia nadal są sprawne , choć działają na zasadzie tykającej bomby. Ludzie wolą zregenerować kompresor niż szukać problemów, choć dla mnie 2 letni interwał też jest kontrowersyjny , bo koszty tej operacji nie są małe, a całość świadczy do nie najlepszej konstrukcji. Sam przeciagnelem interwal przebudowy SC , ale nie przesadzałem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 Klęska materiałowa jednym słowem i producentowi tak wygodniej zamiast szukac trwałego rozwiązania. Są łozyska precyzyjne, szybkobieżne z koszykami z rezoteksu. Stosuję takie w maszynach. Nic się z tymi koszykami nie dzieje mimo pracy w smarach i olejach w maszynie gdzie te łożyska naprawdę po dupie dostają bo przenoszą spore siły. Widocznie producent tych skuterów ma laske na klientów i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.