Skocz do zawartości

Ile km na baku ?


fasola
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak pewno wiesz jest wiele czynnikow ktore maja wplyw na spalanie ale np gdy plyne w 2 dorosłe osoby + dziecko 12 lat na Zatoce w trybie Eco to spalanie wynosi ok 18-23l/godz przy predkosci ok 25-30mph.

1 dorosła i dziecko spalanie spada do 14-17litrów/godz.

Generalnie przy spokojnym pływaniu po Zatoce bez problemu mozna zrobic jakies 80-100km. Tak przynajmniej wychodzi u mnie

GTR 215 2016 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak coś trzeba sprostować, przeczytałem cały temat i nie znalazłem nic na temat regeneracji kompresora co 2 lata. Zalazłem jednak w swoich dokumentach tabele przeglądu. Załączam pliki, warto spojrzeć.  Jeśli jednak wprowadzam w błąd to napisz Kazik_usa czy te twoje dwa lata się liczy od produkcji czy zakupu, bo jeśli ktoś kupi nowy skuter z wyprzedaży rocznika i wypływa 5h to za rok będzie musiał zregenerować kompresor ?? :o

2012.thumb.jpg.25cb62ecdfb3a7fd9fe0772a900f24c8.jpg

2017.thumb.jpg.56a4503e2705b442a2bf5ab78338bd37.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra przypomnę , myślałem że każdy to już wie , było poruszane to nie raz

 

Piszemy o GTR 215 te skutery miały interwał regeneracji kompresora co 2 lata lub 100godzin, później Sea Doo (chyba od 2012)  zaktualizowało interwał do 2 lat i 200 godzin nie zmieniając nic w konstrukcji w zasadzie to był zabieg marketingowy. Później w roku 2016(najpierw modele 300) i 17 (230) pojawiły się kompresory tkz bezobsługowe o mocniejszej konstrukcji , bezobsługowe w tym wypadku bardziej znaczy oficjalnie nieregenerowalne . Tak że modele z ostatnich lat mają kompresory nieregenerowalne , wymienia się na nowy

 

Wszystkie 215 miały kompresor regenerowany, 230 bezobsługowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem  o czym piszesz , Sea Doo posiadam od 12lat i od 12 lat  też interesuje zagadnieniami związanymi z techniką SD,  obsługą , serwisem,  trochę naprawami , nie jestem jakiś spec , ale raczej świadomy użytkownik ,  napisałem ogólnie wszystko jak jest przyjęte .... Mylisz różne modele i lata, piszemy o GTR 215

 

Z jakiego modelu to instrukcja zakładam że 2017+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał GTR215 musiałbym to zrobić po 2latach i 48 godzinach , ja osobiście na własną odpowiedzialność i logikę  bym na pewno trochę to przeciągnął  jeszcze z rok przy 48godzinach . Natomiast jest niedopuszczalne latanie po 6 lat bo nie mamy jeszcze 100 godzin .

Ja przebudowywalem po 3 latach i przebiegu może 120mtg. nie pamiętam dokładnie na pewno powyżej 100mtg .

 

Natomiast gdybym został świeżym posiadaczem SD i nie mial papieru od właściciela że robił to niedawno to zacząłbym od regeneracji kompresora , nawet gdyby ostatnia przebudowa była 2lata temu i miał nalatane tylko przez ten czas 48mtg.

Te przebudowy są różnie wykonywane , niektórzy kombinują idą na skróty ...zamienniki , lub niepełna przebudowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra wytłumaczę

Kompresor ma olbrzymie obroty sięgające 60tys na minutę , Sea doo żeby zniwelować tarcie i temperaturę na łożyskach zastosował koszyki łożysk z tworzywa sztucznego.

Jak każdy wie plastik to nie stal i się dość szybko starzeje, poza skrajnymi działającymi  temperaturami już same jego przebywanie w środowisku niekorzystnym , np. w olej powoduje jego degradacji , staje się kruchy i z czasem może się rozpaść , stąd też wiek ma znaczenie .

 

Jeśli uważasz że te koszyki łożysk są  na długie lata to powodzenia.

 

SD gwarantuje , że 2 lata jego zestaw odbudowy , dokładniej te koszyki wytrzymaja zanim zrobią się kruche , dodatkowo jest jeszcze temat metalowych podkładek pokrytych moly , ale tutaj większe znaczenie ma już sposób eksploatacji ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat z koszykami jest ciekawy, ale trzeba by znać jego właściwości a nie teoretyzować, mimo że na logikę ma sens. BRP dba o to żeby klient zmienił płyn chłodniczy po pięciu latach, a o kompresorze tłustym drukiem mówią, że nie dotyczy wieku tylko przepracowanych godzin. Uważam, że gdyby byli tak pewni wytrzymałości koszyków na dwa lata to by kazali regenerować/wymieniać kompresor po roku. Nie jeden klient wnosiłby pewnie jakieś skargi, bo im kompresor padł przy 50mth po czterech latach. Idąc tym tropem, trzeba bez względu na zalecenia producenta co dwa lata wymieniać np ślizgi rozrządu bo są plastikowe i na pewno z gorszego materiału niż koszyki a mają ciągłe tarcie i są w trudnym środowisku albo uszczelniacze zaworowe, które są gumowe i odbierają wysokie temperatury. Najstarszy kompresor z jakim miałem styczność to 16latek nie tykany na ceramicznych podkładkach z przebiegiem 240mth, który miał fabryczny poślizg i całe łożyska, chociaż wiem, że to przypadek "jeden na milion" i przesada ale tak naprawdę nie wiadomo gdzie jest granica wiekowa. Nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, ale jestem ciekaw kto ile widział rozsypanych koszyków w 2,3 czy nawet 4 letnich skuterach użytkowanych prywatnie z przebiegiem poniżej 100mth. Może i ja zmienię swoje myślenie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem tego samego zdania co Piotr-ek..wszystko co ma plastik sie starzeje i najlepiej wg.producenta zmieniać co roku. Uważam, że plastik jest  odporny na oleje podobnie jak plastikowe baki w autach i PWC także.. nikt ich nie zmienia co 5 lat. A swoją droga jak coś jest do dupy (plastik w kopresorze) to trzeba o tym wyraźnie powiedziec a nie bronić argumentacji technicznej producenta.

Pomyślmy co by było gdyby takie kompresory były w autach (dramat i sądy..bankrucja marki). Nie wiem po co te durne łożyska jak można zastosować slizgowe tuleje z brązu które stosuje np. Yamaha w skuterach jak i w autach jest podobnie. Jeżeli te elelementy posiadają właściwie dobrane tolerancje "luzów temperaturowych" i odpowiednie smarowanie są o wiele trwalsze niż łozyska (przy tak wysokich obrotach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnij dlaczego trzeba robić remont po 2 latach mimo np połowy godzin wymaganych . Czy coś się starzeje tam w takim tempie czy jest to zwykła głupota i bicie kasy . Tą samą drogą idąc w aucie tez  tak powinno być a nie jest i jednak remonty są zależne od przebiegu . Jedynie olej co jest zrozumiałe bo się starzeje ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plastikowe koszyki łożysk a nawet całe  łożyska z materiałów sztucznych (bardziej poprawnie niemetalowych ) to nic nadzwyczajnego , jest stosowane w wielu  aplikacjach i  ma to bardzo dużo zalet i jedna z nich jest właśnie zmniejszenie się tarcia, temperatury przy wysokich obrotach.  :'(

 

Problem nie jest wytrzymałości samych koszyków , bo te są dość wytrzymałe , ale w skutkach awarii kompresora w silniku Rotaxa. Pierwsza sprawa , to sposób chłodzenia  łożysk w tym kompresorze . Łożyska te  są bardziej smarowane rozbryzgowo, brak dedykowanej lini na łożyska , stąd same chłodzenie jest ograniczone .

 

Napisze wam ciekawostkę , że próbowano zastosować aftermarketowe łożyska całe metalowe , efekty były nieciekawe  ze względu na niedostateczne smarowanie i chłodzenie łożysk w tym kompresorze. 

Natomiast największym problemem jest to iż uszkodzenie kompresora , podkładek kończy się dostaniem elementów do silnika , pompy i uszkodzenie silnika , głównie jego short bloku.

 

Naprawy silnika , w sumie jak obecnie kazdego nowoczesnego są bardzo drogie i czasochłonne .

 

Średnia wytrzymosc tych łożysk  , czy podkładek jest znacznie większa niż 2 lata , ale producent , serwisanci , określają , że po 100 godzinach znacznie się zwiększa ryzyko awarii , jest to pokierowane doświadczeniem . Tak jak napisałem Piotr-ek nie wiadomo gdzie jest ta granica wytrzymałości , ale trzeba to zrobić wcześniej .

 

Zreszto tutaj w różnych latach producent różnie określał w instrukcji  serwis tego, np w 2011 , pisał że sprawdzenie sprzęgła kompresora co 25godzin , a jego wymiana co 100. K***a , kto bedzie co 25godzin to sprawdzał ,? Później już była mowa o 200godzinach , w końcu weszły SC tkz bezobsługowe , one mają wzmacniane łożyska , choć serwisanci z doświadczenia określają wytrzymałość SC na 200godzin.  Ludzie mają na nowych SC i po 400godzin , wszystko zależy od sposobu eksploatacji , oraz modyfikacji . Zauważyłem , że większość problemów to jednak modele które mają zmieniona mapę ..

 

Producenci niechętnie przyznają się do niedopracowanej konstrukcji , ale wydają też biuletyny serwisowe , gdzie zalecają lub nakazują pewne procedury serwisowe

Jerry z GH, który masowo przebudowuje SC pisał, że nadal mu się trafiają kompresory z wadliwymi podkładkami ceramicznymi (starsze niż 2007) , czy nieprzebudowywane kompresory przez 10lat. Te urządzenia nadal są sprawne , choć działają na zasadzie tykającej bomby.

 

Ludzie wolą zregenerować kompresor niż szukać problemów, choć dla mnie 2 letni interwał też jest kontrowersyjny , bo koszty tej operacji nie są małe, a całość świadczy do nie najlepszej konstrukcji.

 

b5b6cfd4fa315b70med.jpg

 

Sam przeciagnelem interwal przebudowy SC , ale nie przesadzałem ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klęska materiałowa jednym słowem i producentowi tak wygodniej zamiast szukac trwałego rozwiązania. Są łozyska precyzyjne, szybkobieżne z koszykami z rezoteksu. Stosuję takie w maszynach. Nic się z tymi koszykami nie dzieje mimo pracy w smarach i olejach w maszynie gdzie te łożyska naprawdę po dupie dostają bo przenoszą spore siły. Widocznie producent tych skuterów ma laske na klientów  i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...