Skocz do zawartości

jakie są konsekwencje nie zarejestrowania skutera wodnego


henryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

brak rejestracji skutera 20 - 500zł pływanie jednostką pływającą bez rejestracji

brak uprawnień do kierowania (młodszy sternik gdy wymagany jest starszy) 500zł

 

przy zbiegu przepisów ustawy (czyli dwa lub więcej wykroczeń za które ustawodawca przewiduję karę grzywny) mandat karny do 1000zł lub wniosek o ukaranie do sądu rejonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

przy zbiegu przepisów ustawy (czyli dwa lub więcej wykroczeń za które ustawodawca przewiduję karę grzywny) mandat karny do 1000zł lub wniosek o ukaranie do sądu rejonowego.

w wersji mocno pesymistycznej zgodnie z przepisami to przy kontroli na wodzie, delikwent zostanie poproszony na pokład Policji a "statek" zostanie z holowany na jego koszt, gdyż nie może ktoś wracać do brzegu bez uprawnień lub sprzętem bez rejestracji.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

    ZARZĄDZENIE PORZĄDKOWE NR 3

      Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

z dnia 30 lipca 2007 r.

§ 4.  Traci moc zarządzenie porządkowe Nr 3  Dyrektora  Urzędu  Morskiego

w Szczecinie z dnia  29 maja  2002 r. w sprawie warunków uprawiania żeglugi na

wodach morskich w celach rekreacyjno–sportowych przez jednostki pływające

o długości do 5 m oraz niezatapialne jednostki pływające o długości do 8 m (Dz. Urz.

Woj. Zachodniopomorskiego Nr 38, poz. 799).

 

Ale nie traci mocy

ZARZĄDZENIE PORZĄDKOWE  NR 2

DYREKTORA URZĘDU MORSKIEGO W SZCZECINIE

z dnia 05 kwietnia 2005 r.

Gdzie jest :

 

§ 2. Przepisów zarządzenia nie stosuje do: 

 

1)  monotypowych klas regatowych posiadających ważne certyfikaty pomiarowe wystawione

przez mierniczych Polskiego Związku  Żeglarskiego zwanego dalej w skrócie PZŻ lub

Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego zwanego dalej w skrócie

PZMW i NW oraz wiosłowych łodzi regatowych,  uczestniczących w treningach lub

regatach na wodach morskich, na akwenach znajdujących się pod stałą obserwacją i osłoną

ratowniczą, 

 

2) jachtów niezatapialnych o długości do 8 m uprawiających  żeglugę w porze dziennej na

akwenach treningowych. 

 

3) jednostek pływających o charakterze sportowo-rekreacyjnym o długości całkowitej do 5 m

takich jak rowery wodne, kajaki, deski z  żaglem, skutery, pontony pneumatyczne bez

napędu i  inne podobne jednostki pływające uprawiające  żeglugę w porze dziennej na

polskich obszarach morskich  w odległości do 2 mil morskich od linii brzegu morskiego.

 

Jakoś o mocy silnika nie ma nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ..nawet sobie wydrukowałem. Miki zawsze kuma takie tematy.

Szkoda tylko że pytający ..jak odnoszę wrażenie... rozważa możliwości ?czy lepiej się dokształcić ..czy płacić

bo jak dojdzie do wniosku że płacić , to jest dla Nas potencjalnym zagrożeniem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Art.59 Ustawy o żegludze śródlądowej. Kto wykracza przeciwko obowiązkowi: wpisu do rejestru podlega karze grzywny.

Art. 18.2 Ustawy o żegludze śródlądowej stanowi: Statek polski używany wyłącznie do uprawiania sportu lub rekreacji, o długości kadłuba powyżej 5 m lub o napędzie mechanicznym o mocy silników większej niż 5KW podlega obowiązkowi wpisu do rejestru statków używanych wyłącznie do celów sportowych lub rekreacyjnych.

 

doszukam przepisy UMS i dołączę, ale dziś już nie mam siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jest też zajrzeć tutaj: http://www.anw.pl/przepisy_zeglarskie.html

Świetne kompendium, dzięki.

Sorry za OT ale mam małe wątpliwości, może ktoś objaśni...

łodzie motorowe z napędem o mocy powyżej 75kW (100 KMech) nie tylko podlegają obowiązkowej rejestracji w PZMWiNW (OZMW), ale muszą też co 5 lat być poddawane obowiązkowym badaniom technicznym wykonywanym przez PRS (Polski Rejestr Statków). Dla uniknięcia tej procedury obecnie większość niekomercyjnych łodzi motorowych z silnikiem o mocy powyżej 100 KMech (np skutery wodne) dobrowolnie rejestruje się jako jednostki morskie w Polskim Związku Żeglarskim w Warszawie przy ul. Ludwiki 4 i otrzymuje numery morskie "POL". 

A to ze strony PZMiNW:

CERTYFIKAT obowiązkowy, dla statków o mocy silnika 75 kW i większej, podlegającym z mocy prawa przeglądom technicznym, niezbędnym do uzyskania Świadectwa Zdolności Żeglugowej tj. dokumentu dopuszczającego statek do żeglugi, wydanego przez Urząd Żeglugi Śródlądowej, właściwy dla portu macierzystego statku.

Moje pytanie brzmi: Czy mając w dowodzie wpisaną moc dokładnie 75 kW, podlegam obowiązkowym badaniom tech. czy nie?

Druga kwestia to wyposażenie ratunkowe: mając łódź na POL wyposażenie to kwestia tylko mojego zdrowego rozsądku, ale na śródlądziu działają konkretne przepisy (DzU nr 216 / 2010 poz. 1423) Jak to się ma do ew. kontroli itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...