Skocz do zawartości

konserwacja 2t skuter


eryk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

powiecie jak mam to zrobic?mowia ze silnik konserwoje sie w czasie pracy,serwis robil to ze zakrecil doplyw paliwa i podal przez gazniki  mieszanke z jakims tam srodkiem konserwujacym,skuter zaczal kopcic jakby sie palil i zrury polecial olej wtedy zgasili go!jaki to srodek konserwujacy?chodzi gownie jak wal zabezpieczyc ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie trafiłem na taki środek ale wydaje mi się że powinna sprawdzić się bogata mieszanka paliwa z olejem do 2t . Kiedy trafi ona pod tłok pozostawi na wale i łożyskach ochronną warstwę oliwy . Mam też coś dla Pogromców Mitów : niewielka ilość olejku rycynowego dodana do mieszanki paliwa z olejem działa podobno cuda i utrudnia znacznie zakatowanie silnika ... nigdy tego nie sprawdziłem - gdzieś kiedyś coś takiego słyszałem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEHE w modelarstwie rycyna była dodawana do eteru .... "_" a jako środek przeczyszczający podobno masakra....

 

 

kiedyś widziałem środek co do konserwacji 4 suwów i 2 suwów w sprayu psikasz w gaźnik (kolektor) i az zacznie dymić na biało ale niestety nazwy nie pamiętam ale kosztował on coś koło 60zł

 

w wolnej chwili poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo daj po 150ml nafty w kazdy gaznik, przekrec silnik by zakrecil kilka razy, na wiosnę wyjmij swiece, dmuchnij z cylindrów w scierkę, wkręć nowe swiece i ciesz sie nowym sezonem.

 

Poza konserwacją na zimę warto w 2t przeczyścić układ paliwowy i gaźniki oraz wymienić olej w pompie, przy okazji sprawdzisz śrubę i uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju do cylindrów nie lej bo ścieknie w karter i będziesz się pozbywał go przez pół sezonu.

 

Ten środek to np. WD40

Przekładasz fajki na masę, pryskasz do gardzieli i kręcisz rozrusznikiem Przepustnica otwarta max.

albo

dorób mieszankę paliwowo-olejową(2T) 1:50 i podaj na zasilanie gaźników. Uruchom silnik niech popracuje aż zacznie dymić.

Potem fajki na masę i pokręcaj rozrusznikiem tak jak przy sodku konserwującym.

Do tych czynności ruchamiaj silnik bez wody.

 

Przy okazji usuń wodę z tłumika. przechyl skuter tak aby tłumik był jak najwyżej, uruchom silnik na chwilę  i ,,strzel gazem".

Oczywiście tą czynność musisz wykonać przed konserwacją motorka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1:50 ?? na takiej śmigam na co dzień, czy nie chodziło Ci o większe jakieś stężenie ?

 

Pewnie tak w manualach do 2T czasem sie widzi iz zalecaja przed zimowaniem zalac bogatsza o polowe mieszanka w olej. Czyli jak ktos chula normalnie na 1:100 to dac 1:50 jak ktos ma podstawe 1:50 to dac 1:25 odpalic niech pochodzi i zimowac. Tak samo a nawet bardziej skupiaja sie na rozruchu po zimie aby z taka mieszanka przeprowadzac odpowiedni tryb startu - np. zagrzac 3 minuty na neutralu, potem 5 minut na biegu na niskich obrotach, nastepnie 10 minut na polowie predkosci. A potem juz normalna mieszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra to poważnie, uratujmy ten wątek i niech ktoś napisze co powinno sie serwisować w takim np xp z 2001 na gaźnikach ?

 

Jak go przygotować do zimy, co warto zrobić na wiosnę przed sezonem, a co warto wymieniać okresowo (np świece co ileś baków)...

 

Ma ktoś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...