tech4u Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Witam, Czy opłaca się kupić ten skuter? http://otomoto.pl/inny-inny-skuter-wodny-suzuki-2010r-25mt-M3753141.html# albo ten: http://otomoto.pl/inny-inny-sea-doo-skuter-wodny-03r-rxdi-M3802207.html albo ten http://tablica.pl/oferta/skuter-wodny-seadoo-gti-2003-3-osobowy-zamiana-na-lawete-CID5-ID34xQh.html#9e7a83f83e pojemnosc kolo 1000 moc 110km, jedynie akumulator do wymiany( tak zapewnia wlaściciel) ewentualnie jakiś skuter do 15 tysięcy z 110-140 km. (do flyboard) Pomożecie ? :) Pozdrawiam :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 Pierwszy to jakaś chińska podróbka, drugi to świetny skuter, ale w wersji gaźnikowej, a nie na wtrysku, trzeci jest fajny, ale może być za słaby i jest zdecydowanie za drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gajson Opublikowano 17 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2014 flybord zabija skutery... i tak więcej mocy potrzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 2 suw nie nadaje sie do flyboarda. Pozatym moc jest za mala. Musisz celowac minimum 215 koni Zebys bezproblemowo mogl sie unosic jezeli wazysz wiecej niz 60 kg. Ale nie ukrywam ze wiekszosc laduje 260 lub wiecej koni zeby moc wyzej latac i to z double impeller. Generalnie skuter pod flyboardem wytrzymuje 60 godzin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tech4u Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 dzieki za odp. a co myslicie o tym ? http://allegro.pl/skuter-wodny-yamaha-1300-gpr-170km-cena-zimowa-i3861195850.html 2 suw, 2006 rok i dlaczego Flyboard zabija skutery?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 2 suw sie nie nadaje...... Ranyyyyy A zabija dlatego ze trzymasz klame do oporu zeby uniesc sie do gory....to tak w wielkim skrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Kolega Krzak ma rację - to fachowiec, więc należy słuchać. Z flyboardem do czynienia nie miałem, ale moc tu jest dość ważna, więc skoro Krzak pisze, że minimum 215 kucy, to ja mu wierzę. Poza niższą mocą, żaden dwusuw nie podoła, bo nie nadaje się na "długotrwałe" obciążenie. Kiedyś mówili: na krótkich dystansach gdy hebel na maxa to dwusuw. Na długie dystanse lepszy czterosuw. W przypadku flyboarda, nie dość, że silnik ma ciągle "pod górę", to jeszcze ciągle na max. obrotach. Nie powinna więc dziwić niska żywotność napędu - jest zbyt wysilony, flyboard dosłownie wysysa życie ze skutera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Witam Kolego tech4u skutery Di to bardzo wymagający sprzęt sam miałem Xp-Di i kosztował mnie mase nerwów i jeszcze więcej kasy. Choć kolega ma Xp-Di i sobie chali do czasu aż sie zepsuje. ja miałem u siebie 60 mth i zdążyłem wymienić 1. Pompa paliwa 2.Wtryski kpl 3. Komputer silnika. a do Di nie jest to tanie Zgadzam się z kolegą Krzak flybord zabija skutery Kolega kupił nową Yamahę FZS w 2013 i wytrzymał silnik niecałe 50 mth po czym się zatarł i dobrze że ma gwarancję choć i tak od sierpnia nie pływał bo walczył z Yamahą bo nie chcieli mu uznac nowego silnika tylko chcieli naprawiać stary. Bo znaleźli w komputerze przekroczoną temperaturę silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tech4u Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dziękuję panowie za odpowiedź. Mam jeszcze jedną ofertę, możecie zerknąć ? http://allegro.pl/zestaw-do-latania-seadoo-rxp-fly-board-lataj-i3895819362.html 4 suw - 215 koni z turbodoladowaniem. 2004 rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seteman Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dziękuję panowie za odpowiedź. Mam jeszcze jedną ofertę, możecie zerknąć ? http://allegro.pl/zestaw-do-latania-seadoo-rxp-fly-board-lataj-i3895819362.html 4 suw - 215 koni z turbodoladowaniem. 2004 rok. postaraj sie pomysleć logicznie... skuter nie jest nowy i sprzedawany jest w komplecie z tym ustrojstwem do latania... wnioski wyciagnij sam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szOPen Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Kolego nawet na zdjęciach w tym ogłoszeniu są same skuetry po 255hp a nie 215hp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sze100 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 A tak tylko zapytam czy chcesz to ustrojstwo na wlasny uzytek czy zarobkowo? Bo jak dla siebie to chyba raczej lepiej to gdzies wypozyczac bo sam skuter to skarbonka a na podstawie tego co chlopaki wyzej pisza z tym to juz nie skarbonka a studnia bez dna! Zarobkowo to jest sens w dobrej lokalizacji z nowym skuterem na gwarancji (o ile serwis sie nie kapnie). Inna sprawa ze chyba wrazenia super, ale to juz niech sie wypowiedza ci co plywali ;) Wynajem sprzętu wraz z instruktorem: Lot 10 min. 100 zł Lot 20 min. 190 zł Lot 30 min. 290 zł Karnety na 6 lotów każdy po 20 min. 950 zł Plaża Hotel-u 500 Zegrze Południowe +48 796 656 333 Organizacja imprez integracyjnych, pokazów: rezerwacja@flyboard-europe.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skutery-wodne.pl Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 kubełek zimnej wody ??? http://i.imgur.com/uzhiQGe.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tech4u Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 tak, chciałem zarobkowo, ale już załatwione, 2 mniejsze skutery bez flyboard w tym sezonie . dzięki za odpowiedź panowie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 kubełek zimnej wody ??? http://i.imgur.com/uzhiQGe.gif mam nadzieję że to nie był żeglarz, dopiero by rozpętali lament :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aldebaron Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat wpływu flyboardu na skuter. Czym różni się pływanie na pełnym gazie od stania w miejscu na pełnym gazie. Czy chodzi o to, że poruszając się do przodu do pędnika wpływa woda pod ciśnieniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Raczej chodzi o to, że tłocząc wodę do flyboarda, żeby stworzyć większe ciśnienie na wyjściu, turbina musi ją "wcisnąć" w rurę o mniejszej średnicy, niż jest to zaprojektowane. To powoduje, że silnik pracuje jakby pod stałym, dużym obciążeniem, co wydatnie wpływa na żywotność. To tak jak z oddychaniem w czasie kataru - przez przytkany nos oddychanie jest niezwykle męczące :P Fakt, że skuter w tym czasie nie płynie i musi jakby "na siłę" zasysać wodę też pewnie nie pozostaje bez znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aldebaron Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Przyznam, że o tym nie pomyślałem ;] Nie znam się na skuterach ale czytając ten wątek zastanowiło mnie na czym polega różnica. Dzięki funyo za wyjaśnienie. Jeśli ktoś chciałby coś jeszcze dodać to byłoby super. Podejrzewam, że wielu osobom może to pomóc lub uchronić przed uszkodzeniem własnego sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzak Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Tu chodzi zupelnie o cos innego. Dla scislosci rura do napedzania flyboarda jest wieksza niz w seryjnym skuterze wylot do napedzania go. Problem tkwi w obrotach. Plywajac normalnie nie cisniesz go do oporu non stop. Balansujesz gazem itd itp.... Jak latasz trzymasz klame do oporu i zwyczajnie silnik sie zuzywa. Druga kwestia to chlodzenie. To tak po ktotce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aldebaron Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Oglądając filmy na których ktoś dynamicznie pływa skuterem wydawało mi się, że przy jeździe na wprost własnie ciśnie się gaz do spodu. Druga sprawa przy czyimś pierwszym kontakcie z flyboardem z tego co widziałem to też nie jest tak, że ciagle się gazuje. Nie slychać również ciągłego piłowania silnika na max obrotach a jedynie przy wychodzeniu wyzej nad wode. Oczywiscie wyczynowo wygląda to zupełnie inaczej. Tam maksymalna moc jest używana praktycznie non stop. Nie chce tu podważać niczyjej wiedzy czy doświadczenia tylko ustalić jak to w końcu jest z tym flyboardem. Co do chłodzenia to czy skutery nie mają zamkniętego obiegu chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 ... rura do napedzania flyboarda jest wieksza niz w seryjnym skuterze wylot do napedzania go... Ale już dysze wylotowe chyba nie są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aldebaron Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Tak właściwie to ile wytrzymuje silnik skutera wodnego który jest normalnie użytkowany. Rozumiem że są to wysilone jednostki ale 50 godzin pod flyboardem to tak jakby samochód się zatarł po... 10 000 km? Jak byście to porównali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Myśle, że przedewszystkim chłodzenie. Skuter stoi w miejscu więc ma mniej wody więc chłodzenie jest gorsze Poza tym zastanawiam sie nad dostarczeniem powietrza. Im szybciej płyniesz tym powietrze dostaje się pod większym cisnieniem. Jak stoisz w miejscu tego powietrza jest mniej więc mieszanka robi sie dosyć bogata co chyba źle wpływa na silnik Ale mogę się mylić ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aldebaron Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 3 osoby się wypowiedziały i mamy 3 różne teorie. Oglądałem dzisiaj na YT filmiki z jazdy sea doo RPX 215. Podczas ''normalnej jazdy'' obrotomierz wskazywał 5-7 tys rpm. Podczas ostrego płynięcia na wprost gaz był wciskany na maxa wiec obroty tez pewnie były maksymalne. Tak sobie pomyślałem, że podczas latania na flyboardzie gdy jesteśmy powiedzmy 1-2 m nad wodą obroty muszą być mniejsze niż podczas latania na maksymalnej wysokości skoro mamy jeszcze zapas mocy. Więc na wys 1-2m mamy powiedzmy 5-7 tys rpm a podczas wznoszenia sie max w gore 8 tys rpm czyli dokładnie tak samo jak podczas normalnego użytkowania skutera. Gdzie więc jest ta kluczowa różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Co by nie było przyczyną, krótka żywotność silników pod flyboardem jest faktem, którego nie zmieni rozbieranie problemu na czynniki pierwsze. Pewnie wszystkie mają większy lub mniejszy wpływ na taki stan rzeczy. Ja bym to określił tak: przyczyną jest użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem. Jak by nie patrzeć, skuter jest zaprojektowany jako zabawka do pływania, a nie motopompa :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.