mzalewski Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Czasami koledzy zadają pytanie jak przetestować sprzęt na wodzie zakładając, że sprzęt jest oki i pozostał już test na wodzie na początku musimy odnaleźć 2 ważne parametry skutera maksymalne obroty, oraz osiąganą prędkość przy tych obrotach weźmy pod lupę ten sprzęt, zapytanie na PW od kolegi Michael90 http://moto.allegro.pl/skuter-wodny-yamaha-fx-140-idealna-58-mth-4suw-i3020186413.html ten skuter ma maksymalne obroty 10 000 rpm, widać od razu że silnik od motocykla MR-1 ;) prędkość około 54mile (~86km/h) na godzinę więc tak wodujemy, odpalamy (czy ładnie na zimnym odpalił), rozgrzewamy, sprawdzamy stan oleju, według zaleceń producenta (na zimnym lub ciepłym), w tym przypadku jest miska sucha więc nie na zimnym, bo takie sprawdzanie kończy się przepełnieniem oleju i problemami. Pierwsze minuty pływamy tak aby wyczuć sprzęt, wolno i szybko, wyłączamy sprzęt, od nowa włączamy, sprawdzamy czy odpala na gorącym, sprawdzamy zrywkę, kółeczka, reakcja na gaz, słuchamy prace silnika, czy nie trzęsie, nie faluje, czy poprawnie skręca, wsteczny jak jest, itd... Czy wszystkie zegary działają, obrotomierz, prędkościomierz, czujniki temperatury wody akwenu, trymer(jak jest), itd... Czy nie zapalają się jakieś kontrolki oleju, temp, itd..... Jak już mamy sprzęt rozgrzany to prosta i ognia sprawdzamy, do ilu się kręci rpm i jaka jest prędkość. Jeśli wyżej wymieniony skuter dochodzi do 10 000 rpm i osiąga ok. 86km/h to znaczy, że jest duże prawdopodobieństwo iż sztuka jest zdrowa, czyli silnik i pompa są oki. Prędkość warto sprawdzać na GPSie (bo liczniki często przekłamują), skąd go wziąć ?, a no dziś każdy prawie telefon posiada taki moduł wystarczy np. w przypadku androida dograć sobie darmową aplikację GPS speed, telefon wrzucić do kieszeni lub schowka i potem po teście sprawdzić. Dobrze wykonać taki test podwójnie. Jeśli skuter nie wkręca się na dane obroty, np. 8500 zamiast 10 000, lub osiąga niższą prędkość, to znaczy że mamy problem duży lub malutki, w zależności czy problem z obrotami czy tylko prędkością, może to świadczyć już o zużyciu silnika, pompy ( śruby wearingu), a czasami np. tylko o zanieczyszczonym intelcolerze jeśli skuter takowy posiada. W każdym bądź razie coś jest nie tak i zawsze to będzie kosztowało. Stąd też jak kupowany sprzęt jest sprawny w 100% zawsze powinien osiągać prędkość i obroty zbliżone do deklarowanych. Prędkość max. zależy też od czynników zewnętrznych i przy dużej fali z reguły jest niższa niż przy tafli. http://www.tchartdev.com/gps_ss_pics/screen_shot_5.png na koniec otwieramy siedzenie i oglądamy silnik, czy ten idealny nie pocący się silnik nadal taki jest (można ręką pomacać, uwaga można się poparzyć), sprawdzamy ile wody się wylewa po odkręceniu korków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Silnik od R1...? akurat R1 nie mialem ale na 100% ten silnik kreci sie wyzej chyba ze specjalnie do skutera zostaly ograniczone obroty a po drugie mial wiecej niz 140 koni wiec raczej watpie ze to od r1 serce :) chyba ze 140 to oznaczenie modelu a nie losc koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 musisz ob-lukać temat momentu obrotowego, oraz KM czyli moment * obroty Yamaha engine MR-1 montowany w FX, FX HO sprzed 2009, oraz VX-ach, MR-1 silnik z motocykla to tylko baza, obroty, charakterystyka, czy nawet skok tłoka mogą być różne, przez co pojemności mogą się lekko różnić. Jaki silnik ma Yamaha R1, skoro twierdzisz odwrotnie ? Podpowiem Ci motor Yamaha R1 (2002-03) - 998cm3, R4-16v DOHC, 152 KM (112 kW) przy 10500 obr./min skuter FX-140 (2004) - 998cm3, R4-16v DOHC, 140 KM przy 10000 obr./min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 10 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 To dokładnie ten sam silnik, co w motocyklu R1, tylko przemianowany na MR1 (Marine R1). Od 2004r. miał poj. 1052ccm i np. w Vx robił 110KM przy 8000obr. zaś w FX HO 160KM przy 10000obr. Od 2008 Yamaha do swoich mocniejszych modeli wprowadziła nowy silnik 1800ccm, pozostawiając MR1 w bazowym VX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 i wszystko w temacie HO - High Output - to oznacza w silnikach, że jest bardziej wydajny od nie HO, mogą mieć większe zawory, inny wałek, wydajniejsze wtryskiwacze, itd... powiedzmy 1000cm3 nie HO będzie miał 130KM a HO 150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 11 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 No tak bo to jescze na gaznikach z tego czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 2002 - skutery na wtrysku z MR-1 2001 - wtrysk w motorze R1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael90 Opublikowano 12 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 do 2002 na bank byla na gazniku nie jestem pewien ale wtrysk byl chyba od 3 generacji czyli 2004- stad widac roznice w koniach do 2004 152 pozniej 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzalewski Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2013 wtrysk w silniku R1 wprowadzono w 2001r.(fabryka), natomiast czy to był Dzień Odzyskania Niepodległości przez PL czy Sylwester nie wiem, dotyczyło to modelu 2002 i tam można go szukać, model 2002 mógł być sprzedawany już pod koniec 2001r., co też nie wyklucza, iż dilerzy w 2002r. sprzedawali stare modele z zapasów na gaźniku, wtrysk ten dał w tym silniku cały 1KM. Późniejszy wyraźny wzrost mocy był wynikiem kilku czynników, bardzo mocno przekonstruowano silnik(w zasadzie można mówić o nowej jednostce), wzrost obrotów, nowy system wtrysku, przekonstruowany układ wylotowy, doładowanie dynamiczne, itd... Myślę, że nie ma co dyskutować na forum motorowodnym o motocyklach i zostawmy ten temat, bo nic to nie wniesie raczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymko Opublikowano 5 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Marcin bardzo fachowy opis przydałby się jeszcze jakiś rysunek techniczny przedstawiający przyrost tego 1km wtedy to i ja bym to zrozumiał :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.