Autor Wątek: Naprawa śruby i weringu  (Przeczytany 8061 razy)

Maj 13, 2015, 07:16:19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Witam
Czy jest opłacalne i w ogóle czy jest możliwe poprawne zregenerowanie śruby i weringu? Jeśli tak prosiłbym o namiary na takową firmę najlepiej ze śląska lub okolic. 
pozdrawiam :-)

Maj 13, 2015, 08:40:11
Odpowiedź #1
  • ***
  • Wiadomości: 208
    • NYSA
  • Akwen: Wody lokalne
w czym ta śruba ? ciągniku siodłowym ?
SEA DOO SERWIS I CZĘŚCI TEL - 533 30 30 30
YAMAHA CZĘŚCI
POLARIS CZĘŚCI KAWASAKI CZĘŚCI  www.serwis-seadoo.pl www.rotax-racing.pl www.rivaracing.pl

Maj 13, 2015, 09:29:17
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1388
  • Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
Witam
Czy jest opłacalne i w ogóle czy jest możliwe poprawne zregenerowanie śruby i weringu? Jeśli tak prosiłbym o namiary na takową firmę najlepiej ze śląska lub okolic. 
pozdrawiam :-)

te części się wymienia a nie regeneruje - nikt Ci nie ustawi właściwych kątów łopatek śruby a jak jej wymiar jest zbyt mały (od piachu) to metalu nie naciągniemy...można rozklepać jak kosę ;D
reasumując - szkoda zachodu - to się kupuje nowe.
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Maj 13, 2015, 09:33:46
Odpowiedź #3
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A pływałes kiedyś ciągnikiem siodłowym po jeziorze, który ma śrubę i wering? Z całym szacunkiem, ale to chyba nie forum dla rolników.
Jak chcesz mi sprzedać części to zapytaj o model a nie rzucaj głupim tekscikami bo teraz reszta chłopaków i Pań musi czytać zbędną polemikę.
wrrr
Kawasaki 750 sx.  jeśli ma to dla reszty równie wielkie znaczenie.

Maj 13, 2015, 09:36:15
Odpowiedź #4
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękuję za odp pk1.
pozdrawiam

Maj 13, 2015, 13:53:05
Odpowiedź #5
  • ***
  • Wiadomości: 134
    • Wrocław
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
 Z regeneracją śruby nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jest aluminiowa należy napawać aluminium i w kłach na tokarni przetoczyć do wymiaru fabrycznego. Nadmiar aluminium na łopatkach zeszlifować szlifierką ręcznie i ewentualnie wypolerować. Śrubę stalową napawać najlepiej metodą TIG drutem kwasoodpornym. W USA regenerują śruby. A Ty kolego seba i pk1 pawel,mam wrażenie że wydaje się Wam że posiadacie doskonałą teoretyczną wiedzę w temacie,czego nie widać w praktyce.

Maj 13, 2015, 14:53:03
Odpowiedź #6
  • *****
  • Wiadomości: 1388
  • Yamaha FX Cruiser SVHO, Yamaha VX Cruiser 1.8 HO
    • południe
  • Akwen: Wody lokalne
Z regeneracją śruby nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jest aluminiowa należy napawać aluminium i w kłach na tokarni przetoczyć do wymiaru fabrycznego. Nadmiar aluminium na łopatkach zeszlifować szlifierką ręcznie i ewentualnie wypolerować. Śrubę stalową napawać najlepiej metodą TIG drutem kwasoodpornym. W USA regenerują śruby. A Ty kolego seba i pk1 pawel,mam wrażenie że wydaje się Wam że posiadacie doskonałą teoretyczną wiedzę w temacie,czego nie widać w praktyce.

Wiadomo Polak wszystko potrafi...z 4 VW złożyć jednego wraz z pełna historią serwisową..w DE tego nie potrafią bo to głupi naród

zobacz sobie jak się testuje śruby przy ich projektowaniu.. takich śrubek do skuterków(mała wartość) nikt normalny nie naprawia - wykonuje się tylko ich repitch-korekty przy dobraniu tuningowym.
PS
Ja jednak wolę pozostać w swojej niewiedzy:   opon i prezerwatyw nie wulkanizuję,skarpet nie ceruje..choć można
Wykaż się praktyką - wytocz koledze tą śrubę to Cię pochwali na forum...zyskiem się podzielicie
życia nie mierzy się ilością oddechów lecz chwilami które zaparły dech

Maj 14, 2015, 11:25:24
Odpowiedź #7
  • ***
  • Wiadomości: 208
    • NYSA
  • Akwen: Wody lokalne
nie pisałeś nic o jeziorze tylko regeneracji , a tu wróżek i wróżbitów nie ma aby się domyślać ;)
ps
taniej i lepiej będzie zakup nowych części
SEA DOO SERWIS I CZĘŚCI TEL - 533 30 30 30
YAMAHA CZĘŚCI
POLARIS CZĘŚCI KAWASAKI CZĘŚCI  www.serwis-seadoo.pl www.rotax-racing.pl www.rivaracing.pl

Maj 14, 2015, 14:39:02
Odpowiedź #8
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 367
    • Gierałtowice
    • Cholwacja online
  • Akwen: Adriatyk
Tu kiedyś pisałem z kimś kto śruby regeneruje. Oferta na  regenerację do zaburtowego 450 zł. + koszty przesyłki w 2 strony. Nowa śruba Solasa 520 zł. Przesyłka gratis. Stara została jako zapas. Tak jak Paweł napisał - prezerwatyw nie warto kleić.
Honwave T40AE + Honda BF20 + Tohatsu 2,5 ;-)

Maj 14, 2015, 18:55:30
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 134
    • Wrocław
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Bardzo Cię proszę kolego Hrvat sprawdź sobie ile w Polsce sobie życzą za śrubę Solas do skutera wodnego. A ja Ci ze swojej strony mogę powiedzieć że sam regenerowałem,kosztowało mnie to parę groszy. Srdačno pozdravljam Jadran

Maj 14, 2015, 19:44:05
Odpowiedź #10
  • Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 367
    • Gierałtowice
    • Cholwacja online
  • Akwen: Adriatyk
Solas, jeśli robisz to sam i po kosztach dla siebie i potrafisz ją po całym procesie naprawy wyważyć to się z Tobą zgadzam. Jeśli będziesz to robił komercyjnie, z gwarancją, fakturą dla klienta to ile wyniesie koszt całej operacji dla nierdzewki ? Ja podałem przykład dla śruby alu do Mercurego 40 kucy.
Honwave T40AE + Honda BF20 + Tohatsu 2,5 ;-)

Maj 14, 2015, 21:44:10
Odpowiedź #11
  • ***
  • Wiadomości: 134
    • Wrocław
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Jak tak dalej pójdzie to chyba Ci kolego Hrvat kiedyś podziękuje,bo tak się zastanawiam czy rzeczywiście nie wejść w ten interes? Muszę tylko zorientować się jakie byłoby zapotrzebowanie na takie usługi.

Maj 14, 2015, 22:24:33
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 2023
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Zapotrzebowanie jest - u mnie w Giżu jest człowiek, który się tym zajmuje zawodowo, rąk nie ma gdzie włożyć, czas oczekiwania poza sezonem to ponad miesiąc. Ludzie przysyłają mu śruby z całej Polski. Więcej ma takiej roboty niż od tubylców. Regeneracja małej śruby do 15 konnego zaburtowca (prostowanie, naspawanie, wyważanie, malowanie) to koszt rzędu 150zł. Większe 200-300. Robi też nierdzewne i do skuterów, choć nie sprawdzałem, czy dobrze. Do zaburtowych alu kilka razy robiłem u niego i było ok. Więc rynek jest i pewnie da się na tym zarobić na chleb i coś do chleba ;)
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2015, 10:34:29 wysłana przez funyo »

Maj 15, 2015, 06:32:50
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 787
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Co innego sruba do zaburtowca a co innego do skutera.... sto lat temu temat probowany i bezcelowy....
Mężczyzna od dziecka różni się tylko ceną zabawek
Skutery_--SERWIS-_-CZESCI 501-847-370
 RXP 300 2016, RXPX 2012, 320 HP READY FOR RACE !!!! Sold

Maj 16, 2015, 10:19:46
Odpowiedź #14
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 21
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Dziękuję za wasze opinie i pomoc.
Miłego weekendu.