Skocz do zawartości

Naprawa śruby i weringu


JSpogoriaIV
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy jest opłacalne i w ogóle czy jest możliwe poprawne zregenerowanie śruby i weringu? Jeśli tak prosiłbym o namiary na takową firmę najlepiej ze śląska lub okolic. 

pozdrawiam :-)

 

te części się wymienia a nie regeneruje - nikt Ci nie ustawi właściwych kątów łopatek śruby a jak jej wymiar jest zbyt mały (od piachu) to metalu nie naciągniemy...można rozklepać jak kosę ;D

reasumując - szkoda zachodu - to się kupuje nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pływałes kiedyś ciągnikiem siodłowym po jeziorze, który ma śrubę i wering? Z całym szacunkiem, ale to chyba nie forum dla rolników.

Jak chcesz mi sprzedać części to zapytaj o model a nie rzucaj głupim tekscikami bo teraz reszta chłopaków i Pań musi czytać zbędną polemikę.

wrrr

Kawasaki 750 sx.  jeśli ma to dla reszty równie wielkie znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z regeneracją śruby nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jest aluminiowa należy napawać aluminium i w kłach na tokarni przetoczyć do wymiaru fabrycznego. Nadmiar aluminium na łopatkach zeszlifować szlifierką ręcznie i ewentualnie wypolerować. Śrubę stalową napawać najlepiej metodą TIG drutem kwasoodpornym. W USA regenerują śruby. A Ty kolego seba i pk1 pawel,mam wrażenie że wydaje się Wam że posiadacie doskonałą teoretyczną wiedzę w temacie,czego nie widać w praktyce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z regeneracją śruby nie ma najmniejszego problemu. Jeśli jest aluminiowa należy napawać aluminium i w kłach na tokarni przetoczyć do wymiaru fabrycznego. Nadmiar aluminium na łopatkach zeszlifować szlifierką ręcznie i ewentualnie wypolerować. Śrubę stalową napawać najlepiej metodą TIG drutem kwasoodpornym. W USA regenerują śruby. A Ty kolego seba i pk1 pawel,mam wrażenie że wydaje się Wam że posiadacie doskonałą teoretyczną wiedzę w temacie,czego nie widać w praktyce.

 

Wiadomo Polak wszystko potrafi...z 4 VW złożyć jednego wraz z pełna historią serwisową..w DE tego nie potrafią bo to głupi naród

 

zobacz sobie jak się testuje śruby przy ich projektowaniu.. takich śrubek do skuterków(mała wartość) nikt normalny nie naprawia - wykonuje się tylko ich repitch-korekty przy dobraniu tuningowym.

PS

Ja jednak wolę pozostać w swojej niewiedzy:  opon i prezerwatyw nie wulkanizuję,skarpet nie ceruje..choć można

Wykaż się praktyką - wytocz koledze tą śrubę to Cię pochwali na forum...zyskiem się podzielicie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu kiedyś pisałem z kimś kto śruby regeneruje. Oferta na  regenerację do zaburtowego 450 zł. + koszty przesyłki w 2 strony. Nowa śruba Solasa 520 zł. Przesyłka gratis. Stara została jako zapas. Tak jak Paweł napisał - prezerwatyw nie warto kleić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Cię proszę kolego Hrvat sprawdź sobie ile w Polsce sobie życzą za śrubę Solas do skutera wodnego. A ja Ci ze swojej strony mogę powiedzieć że sam regenerowałem,kosztowało mnie to parę groszy. Srdačno pozdravljam Jadran
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solas, jeśli robisz to sam i po kosztach dla siebie i potrafisz ją po całym procesie naprawy wyważyć to się z Tobą zgadzam. Jeśli będziesz to robił komercyjnie, z gwarancją, fakturą dla klienta to ile wyniesie koszt całej operacji dla nierdzewki ? Ja podałem przykład dla śruby alu do Mercurego 40 kucy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapotrzebowanie jest - u mnie w Giżu jest człowiek, który się tym zajmuje zawodowo, rąk nie ma gdzie włożyć, czas oczekiwania poza sezonem to ponad miesiąc. Ludzie przysyłają mu śruby z całej Polski. Więcej ma takiej roboty niż od tubylców. Regeneracja małej śruby do 15 konnego zaburtowca (prostowanie, naspawanie, wyważanie, malowanie) to koszt rzędu 150zł. Większe 200-300. Robi też nierdzewne i do skuterów, choć nie sprawdzałem, czy dobrze. Do zaburtowych alu kilka razy robiłem u niego i było ok. Więc rynek jest i pewnie da się na tym zarobić na chleb i coś do chleba ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jak poznać, że kawituje?  i co znaczy, że wchodzi w odcięcie?  dzięki za odp :-)

Jeśli skuter samoistnie wchodzi na wysokie obroty np. w ostrym skręcie lub przy ostrym starcie, doprowadzając nawet do odcięcia zapłonu - wrażenie, jakby śruba "sama" przyspieszała, kręcąc się szybciej od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli piszę w niewłaściwym dziale to proszę przenieść, nie chciałem zakładać nowego tematu. Czy do wymiany weringu w sea doo gti 130 są potrzebne jakieś specjalne narzędzia? Czy można wymienić bez odkręcania śruby? Ewentualnie proszę o wskazówki.

 

kolega YOUTUBE Ci podpowie - będzie bardziej zrozumiałe i bez tworzenia forowej serwisówki...Ameryka już odkryta - patrz youtube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, mi się udało. Stary wearing rozciąłem przy pomocy mikrowiertarki modelarskiej i małej cienkiej tarczki.

 

http://upload.secondsun.pl/img/1518082358img_20151004_114026.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1518082399img_20151004_114038.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1518082440img_20151004_122921.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1518082472img_20151004_123829.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...