Autor Wątek: Naprawa  (Przeczytany 16333 razy)

Październik 22, 2012, 17:28:33
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Olsztyn
Witam
Mam mały kłopot i może ktoś z was będzie wiedział o co kaman ponieważ ostatni serwis chce znowu robic remont
A więc tak
Mam RXP-X 2012 i dałem koledze na chwilke i oczywiście nie wiem jak to zrobił ale skuter zassał wodę itd....
Co prawda zapomniałem mu powiedzieć magicznego słowa ZEPSUJESZ - ODKUPUJESZ NOWY
Naprawili mi silnik zapłacił 10 tys i było ok.
Po około 30 mth od remontu  pojawiła się dziwna sprawa jak silnik się rozgrzał to bardzo ciężko odpalał.
Zadzwoniłem do serwisu i kupiłem nowy rozrusznik. Ale niestety nie jest to to ponieważ skuter na zimnym silniku odpala bez problemu płynnie itd.. Problem pojawia się w momencie jak popływam z 30 monut i silnik jest porządnie rozgrzany to po zgaszeniu nie ma możliwości odpalic . rusza rozrusznik troszke przekręci ale go coś blokuje . Wystarczy poczekac 40 minut aż wystygnie i odpala z trudem ale odpala. po 1.5 godzinie odpala bez problemu. Silnik nawet jak jest rozgrzany to kręci się do 8080 obr/min ma normalna moc itd...

Coś możecie mi poradzić co to może być  ?

Pozdrawiam
Arek 

Październik 22, 2012, 21:01:01
Odpowiedź #1
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
zacznij od najprostszych spraw, jeśli nie chcesz od razu do serwisu

sprawdź miernikiem akumulator "zimny", "ciepły", sprawdź masę, złączki, przewody,

przy okazji zerknij na świece, zerknij na stan i jakość płynu chłodniczego.   
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Październik 22, 2012, 21:11:52
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 2048
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Dobrze zrozumiałem, że nie odpala, bo po rozgrzaniu blokuje się rozrusznik i nie bardzo chce kręcić?
Sprawdź instalację, jak pisze mzalewski.
Nie wiem dokładnie, jak to wygląda w RXP-Xie, ale (proszę się nie śmiać) lata temu miałem bardzo podobnie w Maluchu.
Scentrowało się koło zamachowe i rozrusznik krzywo brał, a po rozgrzaniu (rozszerzalność metalu?) po prostu blokował. Sprawę załatwiła podkładka na śrubie mocującej rozrusznik - minimalnie się odsunął, co dało odrobinę przestrzeni na zębach.
Ale Tobie raczej sugeruję kontakt z serwisem, który robił remont. Na pewno masz gwarancję na robotę, może oni coś spartolili?
W ogóle to coś masz niefart do tych skuterów...  :(

Październik 22, 2012, 21:20:10
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2048
    • Giżycko
  • Akwen: WJM
Mały OT:
Kolego mzalewski - widzę zmianę sprzętu "SUPER AIR NAUTIQUE V-DRIVE 310HP MPI", to chyba gratulować? 8)
A ze skuterów już się wyleczyłeś całkowicie?

Październik 22, 2012, 21:39:29
Odpowiedź #4
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
tak tak kupiłem łódeczkę do deski  :), Super Air Nautique 210, ale że jeszcze jest w USA to się nie chwaliłem, bo kupiłem trochę używanego kota w worku i może nie ma co prezentować  :-X.  jak dopłynie do PL to wtedy dam obszerny artykuł o tej łodzi, a uchodzi za jedną z najlepszych w klasie

inna sprawa, że mimo iż kupiłem ją tanio to i tak przekroczyłem znacznie budżet i zdaje sobie sprawę, iż trzymanie 2 zabawek nie wchodzi w rachubę i zapadła decyzja o sprzedaży torpedy, szkoda bo Sea Doo kupiłem nowego w 2011r. i trafił mi się dobry egzemplarz, żal będzie się żegnać.... chyba, że ktoś kupi z  Zalewu Zegrzyńskiego to wtedy zawrę układ, że czasami da mi możliwość podniesienia adrenaliny, ja w zamian łodzią dam popływać, lub pociągam na desce.... O
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Październik 22, 2012, 22:25:11
Odpowiedź #5
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Olsztyn
Instalacja sprawdzona perfekcyjnie. Aku igła. nie ma się pod względem elektrycznym do czego przyczepić
Serwis nie daje gwarancji na naprawe bo i naprawiali nie mi tylko mojemu koledze a ten wzioł fakture na naprawe silnika w Oplu a nie w skuterze :)  . Tak wiec troche lipa. Zresztą pan dał mi jasno do zrozumienia żebym się odpierd......  z gwarancją

Tak się zastanawiam może to bendiks sie zacina lub jakieś inne coś

Październik 22, 2012, 22:27:50
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Olsztyn
Polecacie jakiś serwis ? w polsce ?
No może nie z "7" w nazwie 

Październik 22, 2012, 23:02:52
Odpowiedź #7
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
jeśli jesteś z Olsztyna do Witcaru z Opacza pod Wawą masz 200km (drodzy, ale się znają), jeszcze jutro CI podam jeden namiar od kolegi co naprawiał swój i mówił, że mają normalne ceny (teraz już 23:00 więc troszkę przy późno dzwonić).

RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Październik 22, 2012, 23:24:32
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 93
  • Akwen: Wody lokalne
Arek - nie jestes sam z takim problemem.
Ja mam bardzo podobny - poczekam co okaże się u Ciebie i wtedy będe działał :)

Powodzenia
Był: XP i  Xp-Di
Jest :
RXP-X 255

Październik 23, 2012, 09:23:56
Odpowiedź #9
  • ***
  • Wiadomości: 218
    • NYSA
  • Akwen: Wody lokalne
Co w silniku było naprawiane ? Czy po tym remoncie zaczął się problem ?
Pozdrawiam
SEA DOO SERWIS I CZĘŚCI TEL - 533 30 30 30
YAMAHA CZĘŚCI
POLARIS CZĘŚCI KAWASAKI CZĘŚCI  www.serwis-seadoo.pl www.rotax-racing.pl www.rivaracing.pl

Październik 23, 2012, 11:29:57
Odpowiedź #10
  • **
  • Wiadomości: 41
    • elblag
z tym "witcar" nie tak ok jak ich zachwalacie.drodzy ok,ale czy az sie tak znaja?to bym sie zastanowil!bardziej "seba"bym sprobowal?ogolnie nowy sprzet i takie zeczy sie dzieja,masakra te zabawki!zabawka bez dna!

Październik 23, 2012, 13:01:37
Odpowiedź #11
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
ja Ci powiem, ten sprzęt powinien przelatać do 1000godzin i często sprzęty w obleganych zagranicznym wypożyczalniach mają przebiegi do tego zbliżone. W 90% awarii to jest wina użytkowników, trzeba pamiętać, że to nie łódź podwodna i że jest wymagany reżim serwisowo - obsługowy.  Ja Ci podam przykład najprostszy, powinno się przed każdym rozpoczęciem pływania zaraz po zwodowaniu, pierwsze co zrobić to sprawdzić stan oleju. Ja się przyglądałem kilku sztukom na "moim" akwenie, wodowanie, odpalanie i jazda, a gdzie k**** 30 sekund pracy, zdjęcie siedzenia i 30 sekund postoju i wyjęcie bagnetu !!!!, mało tego zwróciłem uwagę, że 50% użytkowników, w ogóle nie rozgrzewa silnik lub krótko i ognia, no bo trzeba się popisać jakie ma to odejście z plaży, a 90% użytkowników "nie dogrzewa" silnika po postoju np. 30 minutowym i od razu ognia, myślą, że silnik jest gorący, prawda jest gorący jeszcze, ale potrzeba te parę sekund zanim olej, który spłynął znowu dobrze się rozprowadzi. Inny przykład, użytkownik ostro pałuje przy brzegu aby się popisać, w końcu szybko kierunek do brzegu i wyłącza silnik. Zero pojęcia, ostro dawałeś zrób kilka sekund pływania na "wolnych", niech się wszystko ustabilizuje. Do tego dochodzi jeszcze odpowiedni serwis, zajeżdżasz do pseudo serwisu a oni głownie za 1200zł wymieniają Ci olej, to za przeproszeniem "siet" nie serwis, a kontrola kompresora, czyszczenie intercoolera... itd..... sama wymiana oleju powinna kosztować 300zł, a nie 1200zł, skoro oryginalny olej w serwisie kosztuje 109zł, a filtr około 70zł, jak bierze się grubą kasę to powinno się zrobić dobry pełen serwis. Dalej... ktoś kręci bączki, VTS do dołu, skuter prawie cały w wodzie, potem zjeżdża na brzeg, przecież on nabiera wody nie jest super szczelny, oryginalny układ dolotowy PCV jest zrobiony z 2 części i nie jest super szczelny,  powinno się popłynąć trochę prosto i pozwolić, aby pompa "zezowa" odpompowała wodę z kadłuba.  Inna sprawa często widzę jak użytkownicy trzymają się skutera do końca i kończą dnem do góry, czujesz że skuter jest na krawędzi wywrotki, puszczaj, zeskakuj, nie top sprzętu, jak już się zdarzyła wywrotka to z ciekawości nie odpalaj od razu i nie sprawdzaj czy chodzi, jest odpowiednia procedura po takim zdarzeniu, inaczej nie wywrotkę a odpaleniem po niej go popsujesz. Ja mogę takich "błędzików" wymienić kilkanaście.   Jak parę spraw się nałoży to potem płacz ......  Tym sprzętem naprawdę można ostro szaleć i jest do tego stworzony, ale parę zasad obsługi trzeba znać i można pływać latami bezawaryjnie.
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Październik 23, 2012, 16:29:52
Odpowiedź #12
  • **
  • Wiadomości: 39
    • Olsztyn
Co w silniku było naprawiane ? Czy po tym remoncie zaczął się problem ?
Pozdrawiam

Silnik jak miał około 12 godzin został utopiony - odpalał , lecz nie miał mocy
Został zrobiony remont silnika . nie wiem co było robione ale chyba dużo zostało wymienione skoro 10 tys opiewała faktura.
Nie jestem w stanie ustalic co było naprawiane

Teraz ma prawi 50 mth i po mocnym rozgrzaniu silnika jest problem z odpaleniem a właściwie nie da się zapalić wygląda jakby blokował się rozrusznik ale rozrusznik jest nowy.

Jak zaczekam około 40 minut jak wystygnie silnik to odpala ale ciężko.  i znowu jak wystygnie silnik zupełnie to odpala normalnie tak jak inne skutery.  Jak już zapali wchodzi na normalne obroty płynie tak jak nowy rxp-x a nawet troszke lepiej - kolega ma takiego samego rxp-x i  objezdzam go bez problemu. Sprawdziłem dziś filtr oleju i nie ma absolutnie zadnych opiłków w filtrze ( każdy listek filtra zbadałem i nic) Jak rozmawiałem dziś ze znajomym z serwisu samochodowego to mowi ze mogło coś zostać zle poskładane i dlatego po rogrzaniu może występowac taki problem. Natobiast on stawia na bendiks lub cos zwiazane ze startem silnika. wyklucza wal i cały napęd silnika poniważ mowi że gdyby było coś nie tak to po rozgrzaniu albo by sie zatarl a napewno nie wchodziłby na normale obroty i juz napewno nie miałby normalnej mocy.


« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 16:31:56 wysłana przez Arek »

Październik 23, 2012, 16:53:35
Odpowiedź #13
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Witam miałem taki przypadek w  dieslu (chyba nie na temat  )  tak samo jak opowiadasz zimny kręcil gorący blokował jak ostygł kręcił  wymieniłem kilka rozruszników ,akumulatorów  po wymianie miałem spokój na jakiś miesiąc i to samo tak z rok walczyłem mechanicy elektrycy rozkładali ręce prąd ładowania dobry. Nikt nie pomógł wracając raz z trasy popsuł mi się alternator  wymieniłem regulator napięcia i po problemie  auto nawet gorące kręciło jak szalone ,regulator zamiast doładowywać aku zabierał mu  ampery tak mi się wydaję bo co by innego  :P
Beja Cruiser

Październik 23, 2012, 17:16:59
Odpowiedź #14
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
dlatego sprawdza się miernikiem stan akumulatora, oraz masy bo to najprostsze na początek. Akumulator traci moc również przy wysokich temperaturach, optymalna praca aku to ok. 25stopni, przy 35stopniach ma tylko 50% mocy. Słaby przewód masowy lub z niepełnym stykiem się nagrzewa w tym miejscu i są problemy ostygnie i jest oki.
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex